Flerr som sliter med lavt blodtrykk og lite energi og svimmelhet?

Nanakorobi Yaoki

Forumet er livet
Junilykke2018
❤ Juliskattene 2018 ❤
Jeg slet med det i hele svangerskap også, og igjen nå...

Det er som om jeg har ME, men jeg vet heldigvis at det går over etter fødsel. Har ikke energi til noe. En liten rusletur eller å henge opp klesvasken så er jeg utslått resten av dagen. Jeg har ikke for litt av noe vitamin og har også et godt jernnivå.

Men når jeg ikke er gravid er blodtrykket mitt ca 105/70. Når jeg er gravid er det en god del lavere.

Vi har en blodtrykksmåler og jeg målte nettopp blodtrykket mitt til 87/57. Hos lege/jordmor har det ikke blitt målt lavere enn 90/60, så vidt jeg husker.

Er så sløv og svimmel. Hjelper ikke nevneverdig å spise/drikke heller.

Flere?

Jepp. 26 uker nå, og BT har gått ned til 95/60 på siste kontroll. Føler meg som en zombie.

Det værste med å ha lavt blodtrykk er at du føler deg uvell, men alikevel får slengt i tryne av leger: «sååå mange hadde vært sjalu på blodtrykket ditt!!» og du bare: «så fint, det kjennes som jeg skal svime av og dø...»

Det værste med å ha lavt blodtrykk er at du føler deg uvell, men alikevel får slengt i tryne av leger: «sååå mange hadde vært sjalu på blodtrykket ditt!!» og du bare: «så fint, det kjennes som jeg skal svime av og dø...»
Veldig sant! Det er en så usynlig greie dessuten. Føler at folk (kolleger og andre) tror jeg er lat... at folk ikke tror på det på en måte.

Jepp. 26 uker nå, og BT har gått ned til 95/60 på siste kontroll. Føler meg som en zombie.

Huff...! Forstår hva du mener.

Trøsten for min del er at jeg vet at det ble helt som vanlig igjen etter graviditeten sist, så regner med det blir sånn nå også. Var så sykt deilig å orke å gå 10 km trilletur og ha masse mer energi til overs. Nå blir jeg utslitt av å gå under en km...

Både forrige graviditet og denne hadde vi en del Ikea-møbler som skulle skrus. Mannen har måttet skru absolutt alle. Og han gjør de fleste andre tingene også. Og jeg orker jo aldri å finne på noe med treåringen i helgene for tida.

Jeg sliter med det samme. Men har noen ok dager inni mellom nå. Men kjenner meg sånn igjen med og føle du har ME.
Det koster meg såååå mye, og støvsuge.
Eller gå opp trapper :o Og jeg føler jeg konstant går runt som zombie. Men så plutselig får jeg kanskje en god dag igjen.
Jeg jobber fælt med, og holde jernet oppe bla da...så tror det er grunnen hos meg.
Skal få meg ny resept på B12, og få noen tette injeksjoner. Kanskje det gir et boost til normalen :)

Huff, det høres ikke noe særlig ut! Jeg har helt normalt blodtrykk i graviditeten, men føler meg likevel konstant sliten og trøtt, særlig på ettermiddagene. Å gå opp en etg for å hente noe på soverommet er for eksempel en kjempejobb.

Jeg blir også helt utslitt av ingenting. Energien daler utover dagen. Men kan inne skylde der på blodtrykket. Her døde det omvendt. BT mitt var 162/98 på kontroll nå før helgen. Så jeg må inn til ny kontroll i morgen. Pulsen raser avgårde selv om sitter i ro på sofaen[emoji849]

Jeg blir også helt utslitt av ingenting. Energien daler utover dagen. Men kan inne skylde der på blodtrykket. Her døde det omvendt. BT mitt var 162/98 på kontroll nå før helgen. Så jeg må inn til ny kontroll i morgen. Pulsen raser avgårde selv om sitter i ro på sofaen[emoji849]

Noen skrivefeil som sneik seg inn der gitt[emoji38]

Huff, det høres ikke noe særlig ut! Jeg har helt normalt blodtrykk i graviditeten, men føler meg likevel konstant sliten og trøtt, særlig på ettermiddagene. Å gå opp en etg for å hente noe på soverommet er for eksempel en kjempejobb.
Da høres det ut som du har det litt på samme måte, på tross for ikke lavt blodtrykk jeg gidder nesten aldri gå ned trappa til sokkeletasjen :P hehe..
Har du tatt en blodprøve for å sjekke nivå av vitaminer og jern osv? Kan hende du har litt lavt jern for eksempel

Jeg har også kjempehøy puls. Jeg har hvilepuls på 100, ofte høyere. Selv om blodtrykket er veldig lavt.

Men høyt blodtrykk er jo litt skummelt. Godt du blir fulgt opp :) klem

Uke 26, har også 90/60 i blodtrykk og hvilepuls på 60. Ganske svimmel til tider, men syns det går veldig opp og ned, avhengig av hvor "sliten" jeg føler meg. Har også lave jernlagre (lav ferritin, hb/hemoglobin er innenfor normal enn så lenge).

Blodtrykket mitt er veldig fint, men jeg sliter med svimmelhet, slitenhet og utslitthet. Vi har ca 100 meter å gå til bilen, på fredag hadde jeg glemt noe hjemme, så det ble 300 meter liksom. På vei tilbake til bilen måtte jeg sette meg ned i snøen, for jeg er redd jeg hadde falt sammen før garasjen hvis ikke. Satt i bilen i ti minutter før jeg klarte å kjøre til barnehagen. I kveld har jeg vasket håret på jentungen, og skiftet på senga hennes. Nå er jeg skjelven og utslitt.

Jeg har utrolig nok det jeg trenger av vitaminer og denslags (takket være tilskudd og forsøk på varierte middager). Jeg har innsett at det blir sånn fram til fødsel, og må bare prøve å holde ut. Så får huset seile sin egen sjø, for støvsugeren eller vaskekosten rører jeg ikke. Vasker klær, for det er en nødvendighet, men det er stort sett det eneste..

Da høres det ut som du har det litt på samme måte, på tross for ikke lavt blodtrykk jeg gidder nesten aldri gå ned trappa til sokkeletasjen :p hehe..
Har du tatt en blodprøve for å sjekke nivå av vitaminer og jern osv? Kan hende du har litt lavt jern for eksempel

Jeg har egentlig bare tenkt at det er dødsslitsomt for kroppen å gro en baby, og at jeg derfor er helt energiløs. Følte meg på akkurat samme måte sist graviditet også. Men kanskje jeg burde høre med legen for sikkerhets skyld.

Sist graviditet var ihvertfall blodprosenten min normal, men kan ikke huske at det har blitt sjekket hittil i denne graviditeten.

Kjenner meg VELDIG igjen, klarte ikke gjennomføre dusjing uten å måtte sette/legge meg ned 3-4 ganger for å ikke svime av de første mnd, ble heldigvis LITT bedre!

Alle prøver normale her, men energi på bunn, alltid trøtt, mye uvel og svimmel.. Ingen god forklaring på hvorfor, men akk så slitsomt å ha det sånn!!!:-/

Har et svingende BT, har lenge hatt veldig lavt BT 89-99/45-50. Men siste mnd har jeg ligget høyt, høyere enn normalt på rundt 170/89-95 (men JM mente dette også var fint). Sliter med lite energi og svimmelhet, men har nok en sammenheng med nedsatt næringsinntak.

Feel you!
Sliter med både lavt blodtrykk og diverse mangler. Svimmel, sliten, ekstremt tung pust og orker knapt bevege meg. Den minste ting som å dusje, gå på do og bevegelser generelt setter meg heilt ut og det kjennes ut som beina skal svikte og synet blir uklart.. Så det blir mykje sofa, serie og strikking[emoji28] Sliter og med hyperemesis og har vore innlagt flere ganger.. Slitsomt!
Håper juni kommer fort[emoji28][emoji1305]

Her har jeg slitt med svimmelhet og lavt blodtrykk mest siste uka, redd jeg kan ha presset meg for mye på jobb siden det kom så brått, og nå vil der liksom ikke gi seg... har mye hodepine og er svimmel hele tiden... må helt ned i kjelleren(to etasjer ned) for å sette på klesvask. Så er rimelig fornøyd med meg selv over de gangene jeg får karret meg ned dit...

Har et svingende BT, har lenge hatt veldig lavt BT 89-99/45-50. Men siste mnd har jeg ligget høyt, høyere enn normalt på rundt 170/89-95 (men JM mente dette også var fint). Sliter med lite energi og svimmelhet, men har nok en sammenheng med nedsatt næringsinntak.
Det høye trykket ditt kan tyde på svangerskaps forgiftning. Du ligger i området for behandling. Du har alt for høyt blodtrykk.

Back
Topp