Flerlinger?

*LilleBaby*

Flørter med forumet
Oktobermirakler 2013
Jeg har en venninne som er 4 dager lenger på vei enn meg, hun er 4+5, og på mandag tok hun en CB med ukesindikator, den stod det 1-2 på, og igår tok hun enda en, og den stod det 3+ på.. det er jo voldsomt mye økning på bare fire dager:p Hva trur dere? Hun testet positivt forrige fredag, da uten ukesindikator:)

Tror ikke man skal legge så mye i hvor sterk testene er. Alle produserer hCG forskjellig. Noen har rask stigning andre ikke. Men altså, det er sikkert noen som har mere peiling på dette enn meg :p

Jeg hadde to sist svangerskap, men mistet den ene.. da hadde jeg mye høyere HCG nivå enn normalt ved bare 1.. merket det også veldig på kroppen, for jeg var så vanvittig kvalm, puppene skjentes ut som at de skulle rives av, men når jeg mistet den ene, så hadde jeg plutselig mye mindre symptomer, puppene var mye lettere og kvalmen ga seg litt... så man merker det på kroppen om det er flere, som oftest hvertfall :) hehe..

Jeg var sikker på at jeg hadde to fra uke 7 sist:p hehe.. og det stemte jo:) nå trur jeg at jeg bare har en, og håper det stemmer.. holder med et sett tvillinger:)

Jeg var sikker på at jeg hadde to fra uke 7 sist:p hehe.. og det stemte jo:) nå trur jeg at jeg bare har en, og håper det stemmer.. holder med et sett tvillinger:)

Hva var det som gjorde at du var sikker på at det var 2? :)

Jeg har en venninne som er 4 dager lenger på vei enn meg, hun er 4+5, og på mandag tok hun en CB med ukesindikator, den stod det 1-2 på, og igår tok hun enda en, og den stod det 3+ på.. det er jo voldsomt mye økning på bare fire dager:p Hva trur dere? Hun testet positivt forrige fredag, da uten ukesindikator:)

Jeg testet negativt på vanlig test 8 dager før jeg fikk 3+ på CB Digital + har MYE mer tidlige symptomer nå enn før. Jeg er GANSKE spent på UL jeg skal på neste tirsdag :p (Må ærlig innrømme at jeg håper på èn...)

Hva var det som gjorde at du var sikker på at det var 2? :)
Jeg er egentlig ikke helt sikker på hva det var, kanskje bare en følelse? det er fem år siden, så ikke sååå lett å huske:) men etter jeg var å hørte hjertelyd var det ikke no å lure på en gang..

Jeg testet negativt på vanlig test 8 dager før jeg fikk 3+ på CB Digital + har MYE mer tidlige symptomer nå enn før. Jeg er GANSKE spent på UL jeg skal på neste tirsdag :p (Må ærlig innrømme at jeg håper på èn...)
Oida;) spennende;) Koslig med tvillinger, men veldig slit om man er så å si alene:p

Vi har tvillinger i familien. Mormor har søstre som er tvillinger. Jeg har veldig vondt i bekkenet og alle symptomer bortsett fra kvalme viser veldig igjen! Men jeg håper på èn... men er det to så er de velkomne de også! :)

Dette er utdrag fra en blogg:
"Eneggede tvillinger oppstår når et enkelt befruktet egg deler seg, dette skjer innen 14 dager etter mor ble befruktet. De har helt likt arvestoff etter som dem kommer fra samme egg- og sædcelle. De egenskapene som er arvelige - som blodtyper osv er derfor alltid den samme, så om en av tvillingene får en sykdom som kreft osv, må alltid den andre eneggede tvillingen inn til samme kontroll for sjansene for at den har det samme er stor! Eneggede tvillinger er også alltid samme kjønn.

Sjansen din for å få eneggede tvillinger ;

Mange tror at om noen har eneggede tvillinger i familien er dette arvelig - noe som er helt feil! Eneggede tvillinger er ikke arvelig i det heletatt! Det er i hovedsak en genfeil som ingen kan finne noen forklaring på. Derfor er det like stor prosenandel verden over for eneggede tvillinger. Så om du har eneggede tvillinger i familien må du ikke tro dette er arvelig og dermed at du har større sjans for å få tvillinger, for sånn er det nemlig ikke.

Toeggede tvillinger er to egg- og sædceller som ble befruktet hver for seg. De er to helt forskjellige individ og er derfor mer som søsken enn tvillinger. De er ikke mer like enn søsken er, og de kan utvikle seg til å bli to helt forskjellige personer. De trenger ikke å ha de samme egenskapene som er arvelige. Toeggede tvillinger kan ha samme, eller forskjellig kjønn. Men forskning viser til at over 50% av alle toeggede tvillinger var det en gutt og ei jente. Toeggede tvillinger kan faktisk ha forskjellig far! Dette er det ikke mange som er klare over, men om en kvinne har samleie med flere menn rundt eggløsningsdagen kan dette like så godt forekomme som om det var samme mann til begge.

Sjansen din for å få tvillinger ;

Som jeg nevnte over er det mange som tror at om det er tvillinger i familien, har også de andre sjans til å få tvillinger. Toeggede tvillinger er mer vanlig og også mer arvelig enn eneggede. Men det er ikke alltid det går i arv. La oss si at samboeren din (gutten) har mange toeggede tvillinger i familien, mens du ikke har noen - Dere har ikke større sjans for å få tvillinger av den grunn. For det er alltid mor som må bære det arvelige genet. Det arvelige genet gjør at mor slipper to egg under en eggløsning, dette kan ikke far ha noen innvirkning på. Dette er noe som svært få vet etter en drøss med myter folk går å sprer. Men sånn er det. Men om du og din samboer (som har tvillinger i slekta) får ei jente, kan far ha gitt jenta deres det arvelige genet! Så med andre ord - En gutt og hans familie kan ikke gi deg et gen for å få tvillinger, men en far kan gi sin datter et arvelig gen!"

Med andre ord har jeg sjans for å ha arvet dette, da min farmor hadde 2 tvillingpar (toeggede)

:O

Hehe, tipper sjansen for det er liten :)

jeg har egentlig lyst på tvillinger, men tror ikke jeg får det. sambo og min tante har drømt tvillingjenter så vi får no se hehe
vi har mye tvillinger i familien, da sambo svigermor har 2 sett tvillinger i søskenflokken sin, svigerfar et sett tvillinger i søskenflokken sin, mamma er tvilling og der er det 3 tvillingpar (altså min mormor fikk 3 tvillingpar, inkl da min mor og hennes tvillingsøster) i tillegg er vi 33 og 34 år og det sies det er større sjanse for flerlinger da man er litt eldre.
men jeg har som sagt ikke helt trua selv om sambo er overbevist hihi

jeg har egentlig lyst på tvillinger, men tror ikke jeg får det. sambo og min tante har drømt tvillingjenter så vi får no se hehe
vi har mye tvillinger i familien, da sambo svigermor har 2 sett tvillinger i søskenflokken sin, svigerfar et sett tvillinger i søskenflokken sin, mamma er tvilling og der er det 3 tvillingpar (altså min mormor fikk 3 tvillingpar, inkl da min mor og hennes tvillingsøster) i tillegg er vi 33 og 34 år og det sies det er større sjanse for flerlinger da man er litt eldre.
men jeg har som sagt ikke helt trua selv om sambo er overbevist hihi

Er tvillingene på morsiden din toeggede? I så fall skal du ha store sjanser for det :-)

ja de er visstnok toeggede alle 3 tvillingparene :-)

Spennende! Mye mulig du også har to egg per eggløsning da :)
hadde vært litt arti da, men skummelt også da hehe har alltid drømt litt om tvillinger jeg da :-)

hadde vært litt arti da, men skummelt også da hehe har alltid drømt litt om tvillinger jeg da :)

Jeg har også hatt litt lyst på tvillinger, men jeg har ingen tvillinger på min side i familien. Men hva er det ordtaket sier, vær forsiktig med hva du ønsker deg, du kan kanskje få det ;-)

hehe ja det er noe med det altså ;-)

Back
Topp