Flerkulturelle/flerspråklige par?

klatremusa

Elsker forumet
Augustlykke 2015
Junibarna 2019
Snøkrystallene2021❄️
Flere som er flerspråklige/multikulturelle familier?:)

Her er jeg norsk og mannen opprinnelig fra midtøsten:)

Sniker fra desember-20
Vi er sånnsett flerspråklig par, mannen dansk og jeg norsk. Vi bor i Danmark.
Er jo ikke så stor forskjell på språkene, men jeg ønsker egentlig å snakke norsk med mini (snakker dansk til hverdag), men er litt redd for at språka er så like at vi ender med en liten en som hverken snakker helt norsk eller helt dansk..

Jeg er norsk, og samboeren min er tysk:)
Dattera vår forstår alt han sier, men svarer han på norsk enn så lenge. Har blitt litt dreven selv, i løpet av de siste 5 åra:p

Sniker fra desember-20
Vi er sånnsett flerspråklig par, mannen dansk og jeg norsk. Vi bor i Danmark.
Er jo ikke så stor forskjell på språkene, men jeg ønsker egentlig å snakke norsk med mini (snakker dansk til hverdag), men er litt redd for at språka er så like at vi ender med en liten en som hverken snakker helt norsk eller helt dansk..

Det er ingen fare, bare snakk norsk hjemme du, språklig mangfold er noe av det beste du kan gi barnet ditt. Barn har en enorm evne til å lære språk og sortere de, i hvert fall etter hvert som de blir eldre (men de bør høre de fra starten). Bare tenk på hvor liten forskjell det er på norske dialekter, for eksempel østnorsk og trøndersk, enda snakker mange barn flere dialekter feilfritt:) (hilsen språkforsker ;))

Back
Topp