• Forumet vil være nede på grunn av nødvendig vedlikehold mars 18. juli kl. 00:00 til kl. 02:30.

flergangsfødsler

babylykke nr2

Flørter med forumet
dere som har født for andre, tredje eller fjerde gang. Hvordan var fødselen i forhold til føste? Lengde, smerte....
Med mi første tok til 12 timer fra første rie til ho var ute, men det var ikkje 12 smertefulle timer. Har hørt at med nr. 2 går det som regel fortere, men kan være meir intenst.
hva er deres erfaringer? Veit at alle er forskjellige og dette kan variere, men jeg er nyskjerrig:)

Fødsel nr 1 varte i 36 timer... Var liten framgang fra 1-3 cm, så tok de vannet etter rier i 32 timer, så gikk det fort! Tok 4 timer fra 3 cm til hu var ute!

Fødsel nr 2 varte i 4 timer fra vannet gikk og første rie intraff til hu var ute, men hadde full åpning allerede innen 2 timer etter første rie, men hu satt fast med navlestrengen rundt hodet 2 ganger og skulle egl blitt tatt med haste ks! Jeg revnet hele veien inn i analen og blei sydd i 1 1/2 time i 3 lag! Fødselen gikk fort, daHeldigvis sjeldent en fødsel går sånn!

Fødsel nr 3 fikk jeg planlagt KS og for en fantastisk opplevelse. Blei godt tatt vare på og kommet meg veldig fort etter fødselenØnsker deg masse lykek til med fødsel, går som regel fortere 2 gangen

uff hørtes ikke godt ut den andre fødselen:/
Det er marerittet. Er redd det kan gå så fort at ikke kroppen får hengt med og jeg revner skikkelig.

Nr 1 : Fra vannet gjekk til han blei født tok det 6 timer. Riene var ikkje super vonde og overkommelige..

Nr 2 : Fra riene begynte til dei tok vannet tok det 4 timer, og fra dei tok vannet til ho blei født tok det 50 min! Var grusomt, fekk ingen pauser mellom riene og mista all kontroll.. 

Spent på korleis denne fødselen blir..

Nr 1 ; 24 timer fra første ri til han var fødd. Første 12 timer ok, neste 6 intense, og dei siste 6 pyton. Revna litt Og vart sydd. Nr 2 ; 8 timer frå første ri til ho var ute. Fekk epidural, og hadde ein kjempeflott fødsel. 20 min frå eg følte nedpress og litt trykketrang til ho var ute. Stod og gjekk masse, og fødde kneståande i senga. Ingen rifter:) Nr 3 ; Rolig hastesnitt. Nr 4 ; 19 timer frå første ri til ho var fødd. Fantastisk fødsel, full kontroll heile veien. Stod og gjekk masse. Epidural etter 15,5 timer. 20 min frå 8 cm til ho var ute. Ingen rifter. Kunne glatt gjordt det omatt i morgon;) Umulig å seie på førehand korleis ting vert. Mitt beste råd er å vera open for alt, og ta det som det kjem:)

Med nr 1 hadde jeg rier i 21 timer. Med nr 2 hadde jeg kun rier i 4 timer. Det var litt mere intense smerter ja! Rakk nesten ikke sykehuset. Men var 2 flotte fødsler uten noe smertelindring:-)

Nr 1 gikk slimproppen, etterfulgt av små blødninger og masrier (VONDE) frem til vannavgang natt til lørdag klokka halv tre. Da jeg kom inn var det ingen åpning, og jeg lå med enormt vonde rier i en time før jeg hadde 6 cm åpning.. Deretter lå jeg 3 time med pressrier, før han kom.
Nr 2 startet med lett murring, slimproppen gikk på kvelden og vanavgang bare en time senere. Kom på sykehus med 3 cm åpning, etter seks timer hadde det ikke skjedd noe, hjertelyden til snuppa var veldig svak, og missfarget fostervann. Endte med katastrofe snitt.
Nr 3 hadde jeg lette masrier ett døgn, ble tvunget av mannen til å at vi skulle reise til sykehuset. Lå på reg i en time, seks cm åpning. Lå i badekaret et liten time, da jeg plutselig fikk pressetrang. JM mente jeg ikke ropte høyt nok, men skjekket meg. Da var det 9 cm åpning. Jeg kom over i sengen, måtte kateteriseres, samt at de måtte ta vannet. JM påvirka livmora, og jeg fikk STORM RIER! Hjertelyden ble borte, missfarga fostervann og jeg mista helt kontroll over meg selv og riene kom på løpende bånd. De tilkalte lege, og da tenkte jeg: IKKE ENGANG TIL MED KS!! Fikk henta meg inn, og fikk henne ut på to gode pust. Så veldig ulike fødsler...

Nr en kom etter ca 8 timer . Fra svake rier som ble intensive etter 4timer. Dro da på sykehus, med 8cm åpning og da gikk det slag i slag. Vannet gikk rett før selvefødselen. Nr 2 kom på to timer, ingen forvarsel. Smalt på med rier 4min mellom hver. Ikke spesielt vonde. Det ble de først halvtimen før jeg fødte. Så kunne fort ha født hjemme om vi ikke bare dro for å sjekke i og med at det var så hyppig. Men den siste halvtimen i bilen var vond. Da skjønte jeg at det var virkelig i gang.

nr 1:  11 timer fra 3 cm.
nr 2:   3-  4 timer.
nr 3:   2 timer og 40 min minutter fra jeg kjente noe.

Back
Topp