Flergangsfødene

småtrollene

Elsker forumet
Hvor ofte er det man skal gå til kontroll? Har helt glemt hvordan det var med nr.2, men husker jo at det var veldig forskjellig fra nr.1
:)

Hmm, husker ikke helt, 1 gang i måneden? Jeg skal på ultralyd i uke 12, så bestiller ikke time til legen før jeg har vert på den :)

har gått en gang i mnd frem til uke 30 da har jeg gått 2 ganger i mnd.. denne gangen går jeg også en gang i mnd

Her går jeg hver 14 dag på føde pol :) Pga komplikasjonene med Emilie :)

Det er flere kontroller for førstegangsgravide (12), mindre etter det. Jeg tok blodprøver i uke 12 og skal til jordmor i uke 24.
Har vært til oppfølging hos gyn. pga blødninger da...

Det er flere kontroller for førstegangsgravide (12), mindre etter det. Jeg tok blodprøver i uke 12 og skal til jordmor i uke 24.

Jeg synes det er veldig langt å vente fra uke 12 til 24.... håper jeg kan gå litt tettere en det. Har vært hos gyn i går på ul og skal til han igjen om 3 uker. Skal bestille time hos fastlegen etter det og får nok vite da hva er vanlig her i kommunen. Har ikke gått på disse kontrollene i Norge før så jeg har ikke peil.... Men syntes alltid det var koselig å dra på kontroll når jeg gikk gravid med guttene, selv om alt var i orden hver gang.

Jeg synes det er veldig langt å vente fra uke 12 til 24.... håper jeg kan gå litt tettere en det. Har vært hos gyn i går på ul og skal til han igjen om 3 uker. Skal bestille time hos fastlegen etter det og får nok vite da hva er vanlig her i kommunen. Har ikke gått på disse kontrollene i Norge før så jeg har ikke peil.... Men syntes alltid det var koselig å dra på kontroll når jeg gikk gravid med guttene, selv om alt var i orden hver gang.

Du får sikkert time før om du vil det:)
Jeg har ikke behov for jordmortime før da, men så har jeg ett frisk svangerskap (enn så lenge) og har vært gjennom det før. Jordmor måler bare blodtrykk, hjertelyd og så er det jo den samtalen man har om forskjellig. Var koselig sist så jeg gleder meg til uke 24:)

Jeg går til kontroll hos fastlegen hver 14. dag, og i tillegg er jeg henvist til fødepoliklinikken for oppfølging pga risikosvangerskap. Jeg må ærlig innrømme og si at jeg ikke synes det er så koselig å gå til kontroll sååå ofte :p

sånn er det ikke overalt! jeg får så mange kontroller jeg bare vil.. og jeg er andre gangs.. hverken jm eller lege har foreslått noe annet enn en gang i mnd.. og fått beskjed om å ringe hvis det er noe.. og at jeg er velkommen når som helst utenom kontrollene :)
men vet noen fastleger er særere enne andre...

jm her gjør forresten alt utenom blodprøver. blodtrykk, veier, måler blodprosent, hjertelyd, urin..

sånn er det ikke overalt! jeg får så mange kontroller jeg bare vil.. og jeg er andre gangs.. hverken jm eller lege har foreslått noe annet enn en gang i mnd.. og fått beskjed om å ringe hvis det er noe.. og at jeg er velkommen når som helst utenom kontrollene :)
men vet noen fastleger er særere enne andre...

jm her gjør forresten alt utenom blodprøver. blodtrykk, veier, måler blodprosent, hjertelyd, urin..

Mulig, men det er hvertfall en mal på det her som gjelder alle i byen hvertfall. Fikk eget skriv om hvordan kontrollen er satt opp. Men man må jo ikke følge det, jeg får jo flere kontroller om jeg ønsker det.
Men hadde alle gravide skulle gått så ofte så hadde ikke jordmødre hatt kapasitet. Noen trenger det mer enn andre, jeg trenger det ikke:)

Mulig, men det er hvertfall en mal på det her som gjelder alle i byen hvertfall. Fikk eget skriv om hvordan kontrollen er satt opp. Men man må jo ikke følge det, jeg får jo flere kontroller om jeg ønsker det.
Men hadde alle gravide skulle gått så ofte så hadde ikke jordmødre hatt kapasitet. Noen trenger det mer enn andre, jeg trenger det ikke:)

Ja jeg mener også at sist gang at jeg fikk en mal over når det var "normalt" for flergangs å gå til kontroll. Men denne gangen har jeg ikke fått noe av brosyrer eller papirer på slike ting, derfor lurte jeg :)
Men ja, man kan jo gå så ofte man vil, ingen som sier nei når man ringer å spør etter kontroll :)

Jeg var på første kontroll i uke 11 og skal gå til kontroll hver 4. uke ca frem til uke 34. etter det blir det hver 2. uke. Om jeg får de samme problemene med nyrebekkenet denne gangen også blir det mye hyppigere, men satser på et normalt svangerskap denne gangen :)

Back
Topp