Åh, gøy å lese andres erfaringer

1.: Født 5 dager før termin. Tok vel 13 timer totalt, kun 5 i aktiv fødsel. Vond fødsel, og var sliten lenge etter.
2.: Vannet gikk på termindato, men ingen rier eller noe. Fikk frist på 24 timer på fødsel, om ikke måtte jeg til sykehus i nabobyen. Fikk dra hjem. I åttetiden på morgenen startet litt smårier, men ikke mye. Dro til føden kl 12, og ble målt til 4 cm. En time senere kom pressriene, og et kvarter etter var hun født! Gikk så fort, og var så mye smerte på kort tid. Men var i super form, og dro hjem dagen etter.
3.: 5 dager etter termin. Riene begynte smått i 20-tiden på kvelden, vi la oss og tenkte dette tar nok tid. Våknet igjen rundt midnatt, og dro inn rundt kl ett. Hadde rare rier, annenhver var svak/sterk. Brukte prekestol mye (fødte stående også), og hadde en fantastisk jordmor som ikke sjekket åpning en eneste gang. Hun ba meg bare stole på kroppen og presse når jeg følte meg klar. Hun ble født kvart på fire om natta, to pressrier så var hun ute! Viste seg å være stjernekikker, og det er min letteste og beste fødsel

Følte jeg hadde kontroll gjennom hele forløpet, og jobbet sammen med kroppen. Jordmorstudenten sa jeg var den eneste hun hadde sett som smilte under rier, haha! I super form etter fødsel den gangen og, og vi dro hjem på ettermiddagen.