Flergangsfødende: Hvordan opplevde du begynnende rier?

Lillebompi

Glad i forumet
Sist jeg fødte begynte fødselen med vannavgang, og jeg husker ikke hvordan de begynnende riene kjentes ut, bare at smertene satt i magen. Hvordan kjente du det som fikk deg på tanker om at det kanskje var begynnende rier?:) I fasen da man er usikker om det virkelig er noe på gang. Ryggen, magen, bekkenet?? Går det an at det begynner med smerter i skambeinet f.eks?

Hos meg begynte det i magen, og for å prøve å beskrive følelsen sånn noen lunde, så kjentes det ut som om det var noe som tok tak i innvollene mine å dro til .. Kunne i begynnelsen forveksles med mageknip, selv om jeg kjente at det ikke var det, så husker jeg jeg beskrev de første riene slik til min mann .. ;)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg kjenner riene som tar tak i nedre del av magen og akkurat som de hugger tak i korsryggen. Når smertene i ryggen kommer vet jeg at det er rier...

Hehe.. Ja, jeg beskrev de verste riene som at det kjentes ut som jeg ble knivstukket konstant i magen :P Ikke at jeg vet hvordan det er, men! :)

Rier er som skikkelig mageknip, men det gikk over korsryggen og nedre deler og ;-)kkjenner masse ubehag ofte. Men vet st ved mindre det er skikkelig mageknip tak jeg kjenner så er det bare og ta det rolig ig prøve og slappe av :-)

I starten trodde jeg det var magasjau på vei. Men så tok det seg kjapt opp og ble vondt både i magen, ryggen og lysken.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Det hele startet med det som kjentes ut som tidenes mageknip, så jeg gikk på do å satte meg :P så gikk det over til mer mens-smerter før det kom som tak i korsryggen og magen... Nå kjente jeg plutselig at jeg begynte å grue meg litt :)

Trodde også det var skikkelig mageknip,viste ikke om jeg måtte spy eller nr.2???Så kom det i korsryggen og de kom jevnt...

Stemmer at man blir dårlig og ja!!! Sitte på dass med bøtta i fanget ;-) jilt og føde dere ;-) hehe

Haha! Jeg er så glad jeg leste denne tråden. Har vært på fjellet i påsken å hadde fredag så intens mageknipe hele morgen + formiddag måtte ligge i sengen for det var så intens vondt. Kansje jeg hadde gode rier da men så gav d seg på ettermiddagen. Gikk ned i undelivet med inntenst nedpress og noen fæle menssmerter. Sjønte ikke hvorfor jeg hadde mageknip. :p er 37+2 idag så hvem vet ;-) satser på god modning? :p

Magesmerte/menssmerte med gradvis sterkere tak i rygg og mage :-)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Begyndte i korsryggen med strålinger nedover rumpa og lår. Husker jeg hadde såååå vondt i rompa!

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Jeg hadde ikke hatt en kynner, nedpress og ol i løpet av hele svangerskapet.
Fikk stormrier da vannet gikk og det var vondter som man måtte puste seg igjennom. De var vondest i rompa og ryggen.

Jeg hadde rier med tak i mage og rygg. Startet med 10 minutters mellomrom, og jeg var ikke i tvil om hva som var på gang. Hadde ikke hatt kynnere tidligere i svangerskapet. Riene føltes som om noen strammet et belte rundt meg.

Mine rier satt i lysken/hoftene. Som tidenes værste lyskekrampe (værst på høyre side). Hadde endel smerter nederst i magen også, de aller første riene kjentes ut som sterke menssmerter, men de smertene ble raskt overdøvet av lysken gitt...

kjente ikke så mye på det. For vannet gikk først. Så bare var det jævlig vondt i rygg og mage og egentlig hele kroppen. Klarte ikke stå. Måtte ligge på badromsgulvet.. men det gikk fort da. :-)

Jeg har fått plutselig veldig vondt nederst i korsryggen! Kun på venstre side! Så kom 10-15 kynnere /rier som smerten bare gradvis kom og ble sterke og ga seg! Dette holdt på en stund! Prøvde å ta tiden ! Men innen vi fikk tatt tiden ga det seg! Nå har jeg vondt i korsryggen! /murrer i ryggen ! Hva kan dette være! Føler dette har overgått modningskynnere en hel del! Fot dette var VONDT! Men veldig rart smerten satt bare på den ene siden ! Hele magen ble hard som kynner men smerten var liksom bare et sted! :/

Så spennende tråd!
Er førstegangs her og har masse kynner ofte, noen av dem setter seg i korsryggen. Får kynner ca hver 10 min. Har vel hat 4 ganger falske rier, som høres veldig ut som det dere beskriver, men så etter en liten stund så gir de seg bare

Back
Topp