Flergangsfødende. Forliggende morkake

Mortilprins

Elsker forumet
Dere som er flergangsfødende og har (hatt) morkaken foran. Når kjente dere bevegelser/liv første gang? Jeg tenker spesifikt på de som hadde morkaka foran med nr2 eller flere, ikke førstegangs :)

Med første hadde jeg morkaka bak og kjente første bevegelser i uke 14. Er andregangs og har morkaka foran denne gangen.

Last edited:
Syns det er litt vanskelig å sammenligne siden dette er andre barnet, men jeg hadde forliggende morkake sist gang :) tror jeg begynte såvidt å kjenne liv i uke 17-18.. Nå kjenner jeg liv i uke 14+5 :) mulig fordi jeg vet hva jeg skal kjenne etter nå.. men jeg føler at det er like sterkt nå i uke 14 som det var sist i uke 18 på en måte :)

Eldste sånn ca i uke 15.
Yngste uke 19? Hadde morkaka foran.
De to neste hvor jeg kom til uke 12 og 16 hadde jeg kjent liv siden ca uke 11.
Denne gangen har jeg også morkaka foran og har kjent litt liv, er 13+5 i dag.

Hadde morkaka forran sist, kjente noe ubestemmelig rundt uke 14-15 men kjente aldri de ordentlig kraftige bevegelsene, kun noen spredte spark.

Har morkaka forran denne gangen også, men den lå visst litt lavt nede (ikke ved åpningen heldigvis)og jeg kjenner mer liv, kraftigere bevegelser og det er ikke tvil når jeg kjenner bevegelse.

Eksakt samme situasjon her. Morkaken bak med første, klart liv i uke 14+noe. Morkaken foran nå, clueless! Men er uansett bare 12+1, så jeg er tålmodig enn så lenge. Gleder meg til å kjenne liv ❤️

Jeg hadde morkaka liggende bak med første og kjente liv rundt uke 17/18. Nå har jeg foranliggende morkake og er 14 uker, og har den siste uka startet å lure på om jeg kjenner noe. Litt i tvil ettersom det sies at man skal merke bevegelser mye senere med foranliggende morkake‍:dontknow

Samme her og - hadde ikke morkaken foran med første, men nå har jeg det. Husker ikke helt eksakt når jeg kjente liv med første, men nå vet jeg jo hva jeg skal kjenne etter.

Foreløpig for tidlig, er kun 11+4.

Back
Topp