Flergangs: rifter vs første fødsel

Seawave

Elsker forumet
Dere som har født minst 2 ganger før, hvordan var fødsel nr 2 ift fødsel nummer 1 med tanke på rifter?

Jeg raknet ikke, fikk ett pyntesting som hun sa at "dette trengst ikke i det heletatt".
Har jeg da ett godt utgangspunkt for neste fødsel? Er jeg utvidet nok? Eller kan jeg plutselig være "for trang" nå når nestemann kommer?
Hva er deres erfaringer?

Sniker fra februar forum! Ingen fødsler er lik, men min erfaring (har 4 barn) er att da går lettare og lettare for kvar gong! Lengden på fødsel varierer jo, men eg tenke att ein har eit betre utgangspunkt som 2. Gangs enn 1.gangs :)

Uff jeg gruer meg. Jeg måtte klippes for å få plass til sugekoppen. Når de sydde igjen sydde de meg så feil og skjevt at jeg måtte opereres 7 mnd etterpå. Jeg har plastisk kirurgi-høne med andre ord :P spent på om jeg må sy masse på nytt da denne gangen. Grøss!

Det er jeg også spent på, revnet ikke med førstemann og håper ikke jeg gjør det nå heller. Konmer til å smøre med olje denne gangen også..

Det er jeg også spent på, revnet ikke med førstemann og håper ikke jeg gjør det nå heller. Konmer til å smøre med olje denne gangen også..

Smørte masse med olje jeg også. Det hadde jeg glemt helt til du skrev det nå :p
Men husker jeg fikk sopp av olja jeg brukte, så må nok prøve en annen en denne ganen :p Men har tro på at det kan ha vært med å hjulpet altså. Tror jeg smørte meg daglig siden ca uke 20.

Smørte masse med olje jeg også. Det hadde jeg glemt helt til du skrev det nå :p
Men husker jeg fikk sopp av olja jeg brukte, så må nok prøve en annen en denne ganen :p Men har tro på at det kan ha vært med å hjulpet altså. Tror jeg smørte meg daglig siden ca uke 20.

Den jeg brukte skal man begynne å smøre med først i uke 34.

Jeg husker ikke 100% sikkert når jeg begynte.
Men begynte tidlig fordi JM sa til meg det var ufarlg å smøre og bare bra å starte tidligst mulig :-)

Jordnøttolje :P Smørte fra ca uke 20 selv. Smørte magen også. Fikk ikke strekkmerker :-)

Jordnøttolje :P Smørte fra ca uke 20 selv. Smørte magen også. Fikk ikke strekkmerker :-)

Jeg smørte også magen, men fikk helt vanvittig med strekkmerker :p Begynte i uke 9, før magen i det heletatt begynte å vokse :p
Tror nok de har litt rett de som sier at det kommer ann på huden, og at hvis man har annlegg for det så hjelper ikke olje :-(

Jeg smørte også magen, men fikk helt vanvittig med strekkmerker :p Begynte i uke 9, før magen i det heletatt begynte å vokse :p
Tror nok de har litt rett de som sier at det kommer ann på huden, og at hvis man har annlegg for det så hjelper ikke olje :-(
Kan sikkert stemme det ja - og kommer sikkert på hvor fort magen vokser og? Vet om mange som har fått strekkmerkene på overtiden f.eks. Men jeg må smøre for å føler at jeg har gjort mitt :P

Kan sikkert stemme det ja - og kommer sikkert på hvor fort magen vokser og? Vet om mange som har fått strekkmerkene på overtiden f.eks. Men jeg må smøre for å føler at jeg har gjort mitt :P

Hihi, enig der! Så kommer til å smøre denne gangen også. Da har man ihvertfall gjort det man kan
Jeg ble temmelig stor, folk trodde jeg var ved termin når jeg var 30 uker på vei. Så en kombinasjon med dårlig hud og stor mage, sæ var jeg vel dømt :p
Men syntes enda det var unødvendig å få strekkmerker før magen begynte å vokse :p
Denne gangen har de begynt å bli røde igjen allerede, ser helt ekstremt ut til æ være 4+2 xD

Hihi, enig der! Så kommer til å smøre denne gangen også. Da har man ihvertfall gjort det man kan
Jeg ble temmelig stor, folk trodde jeg var ved termin når jeg var 30 uker på vei. Så en kombinasjon med dårlig hud og stor mage, sæ var jeg vel dømt :p
Men syntes enda det var unødvendig å få strekkmerker før magen begynte å vokse :p
Denne gangen har de begynt å bli røde igjen allerede, ser helt ekstremt ut til æ være 4+2 xD
Oi da er det ikke rart du sprakk. Sikkert masse fostervann da? Satse på at du slipper billigere unna denne gangen :)

Jeg smurte som en gal sist gang, sprakk i uke 42..så denne gangen kommer jeg ikke til å bruke tid på det.

Bar henne bare virkelig "utenpå kroppen" som jordmor sa. Tutta var bare 3216g og 47 cm da hun ble født uka før termin, og jeg hadde hverken mye fostervann eller noe :p
Kunne ikke sjule graviditeten med klær lengre da jeg var ca 16 uker på vei.
Spendt på hvordan det blir denne gangen! Er liksom så forberedt på at det vil bli likt, men kan jo bli stikk motsatt...

Jeg revnet ikke med første og ikke med nr 2 heller, bare pyntesting som du skrev :) Men er spent på hvordan denne vil bli da :) Har heller ikke fått noen strekkmerker etter noen av svangerskapene, smurte bare med fuktighetskrem innimellom.

Eg va 53 kg når eg blei gravid og i veke 42 so va eg ein kval! Eg la på meg 25 kg :/ Eg fekk masse strekkmerker på sidene av magen, på puppane, litt lår og litt på rompeballene. Snakk om å være heldig! :p I tillegg so begynte eg å rivne nedantil og so blei eg klipt. Fekk 5 sting:( Offff håpa denne gongen so sleppe eg dette her:)

Back
Topp