Flergangs-mager

AilOn

Gift med forumet
Tilgangsansvarlig
Vi som prøver :)
Smånissene 2022
❄️ Januargull 2023 ❄️
Hei.
Noen som har fått mage? :rolleyes::stop:

Til min store (enorme) fortvilelse, så passer ingen av buksene mine lengre.
Jeg er oppblåst typ 7 mnd på kveld, men har fått en tydelig liten bump nederst på magen til alle døgnets tider som også sees når jeg ligger.
Er 8,5 uke. Mitt tredje barn.

Hvordan er dette mulig?! :hilarious: :hilarious:

Hei! Andregangs her, og 7+0 i dag. Har allerede fått flere spm om jeg er gravid:dead: Så det vises tydeligvis på meg.

JA!

Som jeg skrev i klestråden her så har jeg nå bare to bukser som passer så jeg må snart kjøpe gravidbukser (og de er egentlig ganske trange i livet når jeg sitter så jeg må løsne knappen da). Syns det er kjipt at det er så synlig allerede, så går med veldig posete klær for tiden.. Er 7+2 og gravid med nr 3

Ja! Jeg er ikke 6 fulle uker enda engang! Er nok mest fordi jeg er oppblåst kanskje ? Er normalt veldig slank så det er vanskelig å skjule føler jeg. Vokser livmoren allerede så raskt på flergangsgravide? Har glemt fra sist. Selve babyen er jo bitteliten :D

Oppblåst her også. Usikker på om det er bare luft, eller om gravidmagen begynner å vises allerede. Hadde gigantisk mage sist, folk trodde jeg skulle føde hvert øyeblikk når jeg var 7 mnd på vei.. Nå bruker jeg bare løse bukser eller gravidbukser.

Tights med litt større genser/t-skjorte funker her :) Kommer oppi alle buksene, men er noe strammere! Men ja, føler du kan se d på meg allerede, å jeg er bare 6 uker i morgen :cool: Men er nok stort sett bare luft å opplåst for alt som skjer der nede,men en liten bul nede har jeg å det husker jeg at jeg fikk fort med nr 2 også. Men trodde kanskje når d er 11 år siden sist jeg gikk gravid at det ikke ville komme så tidlig!

Tights med litt større genser/t-skjorte funker her :) Kommer oppi alle buksene, men er noe strammere! Men ja, føler du kan se d på meg allerede, å jeg er bare 6 uker i morgen :cool: Men er nok stort sett bare luft å opplåst for alt som skjer der nede,men en liten bul nede har jeg å det husker jeg at jeg fikk fort med nr 2 også. Men trodde kanskje når d er 11 år siden sist jeg gikk gravid at det ikke ville komme så tidlig!

Samme trudde jeg, 10 år siden sist.

Oppblåst her også. Usikker på om det er bare luft, eller om gravidmagen begynner å vises allerede. Hadde gigantisk mage sist, folk trodde jeg skulle føde hvert øyeblikk når jeg var 7 mnd på vei.. Nå bruker jeg bare løse bukser eller gravidbukser.

Syns det er lett å se forskjell på mine «to mager». Når jeg er oppblåst ser jeg jo høygravid ut. Mens ellers er det bare en ekstra bump i bunnen. Kjenner forskjell og :hilarious:

Spør om jeg ikke må kjøpe noen gravidbukser. Tights er heller ikke aktuelt da jeg sliter så med kvalme at jeg ikke kan ha noe som strammer :hungover:

JA!

Som jeg skrev i klestråden her så har jeg nå bare to bukser som passer så jeg må snart kjøpe gravidbukser (og de er egentlig ganske trange i livet når jeg sitter så jeg må løsne knappen da). Syns det er kjipt at det er så synlig allerede, så går med veldig posete klær for tiden.. Er 7+2 og gravid med nr 3

Enig. Veldig kjipt når man helst vil holde det skjult…

Ikke synlig foreløpig, men jeg antar det kommer fort denne gangen også. Sist vokste jeg masse i starten, etterhvert stagnerte det litt og jeg var ikke så stor mot slutten.

Jeg er oppblåst som bare det, og en del bukser er ubehagelige å ha på seg. Men jeg har aldri merket noe kul før uke 13-14, og kan sikkert fint skjule det til uke 17-18. Er det fysisk mulig å få mage så tidlig da? Har tre fra før forresten :p

Jeg er oppblåst som bare det, og en del bukser er ubehagelige å ha på seg. Men jeg har aldri merket noe kul før uke 13-14, og kan sikkert fint skjule det til uke 17-18. Er det fysisk mulig å få mage så tidlig da? Har tre fra før forresten :p
Med første hadde jeg kul fra uke 11, og i andre svangerskap hadde jeg kul i uke 9.
så det er absolutt mulig :)
Plassering av livmor har nok mye å si. Jeg målte 8 mnd på symfyse når jeg bare var 6 mnd. Så alle er forskjellige

Håper jeg klarer å skjule det frem til uke 13, går da ut i ferie. Da jeg kommer tilbake er jeg i uke 16-17. Regner med jobben får seg et lite sjokk da :whacky011

Skjule til uke 18? Oi det har aldri jeg klart, fra uke 14 er det hvertfall alltid tydelig babykul som alle ser.

Absolutt fysisk mulig. Venninna mi hadde stooor gravigmage i uke 17, hadde aldri i livet klart å skjule det.

Jeg mener det er forskjell på en oppblåst mage og en gravid mage, for en oppblåst mage er stor over hele fjøla. Men gravidmagen er jo bare nederst foreløpig.

Skjule til uke 18? Oi det har aldri jeg klart, fra uke 14 er det hvertfall alltid tydelig babykul som alle ser.
Jeg sa på jobben selv at jeg var gravid rett etter ultralyd forrige gang. Da var jeg vel 17-18 uker. Spørst jo litt hva man går med såklart. Jeg var så «heldig» å være hjemme en del av den tiden der med hjemmeundervisning på covid, så det var nok ikke noe problem å skjule det da. Viste jo bare fjeset mitt på skjerm :p

Men den første lille skikkelig babykulen pleier dukke fram i uke 13. Hver morning jeg våkner så presser blæra på og det blir veldig synlig.

De sier jo at livmora ikke kommer opp av symfysen før den tida, så ser liksom ikke for meg hvordan man kan få tydelig babymage i uke 6,7,8 :D

Jeg sa på jobben selv at jeg var gravid rett etter ultralyd forrige gang. Da var jeg vel 17-18 uker. Spørst jo litt hva man går med såklart. Jeg var så «heldig» å være hjemme en del av den tiden der med hjemmeundervisning på covid, så det var nok ikke noe problem å skjule det da. Viste jo bare fjeset mitt på skjerm :p

Men den første lille skikkelig babykulen pleier dukke fram i uke 13. Hver morning jeg våkner så presser blæra på og det blir veldig synlig.

De sier jo at livmora ikke kommer opp av symfysen før den tida, så ser liksom ikke for meg hvordan man kan få tydelig babymage i uke 6,7,8 :D
Tror nok det er fordi vi er endel oppblåst i starten. Men tror også at de som har vært gravide og født barn noen ganger før har en Større livmor i utgangspunktet fordi den har vært utvidet noen ganger og da vil den nok være tydeligere enn på nr 1 :)

Nå er jeg ikke så god på fagspråk her, men i forrige graviditet bar jeg alt veldig langt fremme. Altså foran meg. Noen bærer alt inni og bak mot ryggen, jeg hadde absolutt alt fremme og ble kjempestor tidlig og var det hele graviditeten. Tipper det har noe å si i forhold til hvor tidlig magen kommer frem. Ser det samme skjer nå også, og det er tydelig kul nede på magen. Det ble faktisk kommentert av jordmødrene i forrige graviditet at magen min var veldig tydelig så tidlig og fikk dermed ekstra ultralyd for å sjekke om det var tvillinger :hilarious: så er vel veldig individuelt. Noen får stor mage, andre små. Jeg får definitivt stor:laughing002

De sier også at livmor kan vokse raskere og vises fortere når man har flere barn. Merkelig ting å diskutere på spørr du meg :hilarious:

Alle har ulik mage. ;):rolleyes:

Last edited:
Back
Topp