Fleregangsgravide! Kvalm/ikke kvalm

Husm0ra

Flørter med forumet
Hei. Dette er mitt tredje barn og med første var jeg endel dårlig og spydde daglig. Med nr 2 var jeg VELDIG dårlig fra uke 5 til 14. Det var fryktelig Men hadde det ikke Vært for at mensen forsvant så hadde jeg ikke skjønt at jeg er gravid Vært uvel og trøtt men er jo full fart med de to jeg har og mye våkenetter med ettåringen. Jeg er altså ikke dårlig. Nesten litt ekkelt. Føler meg ikke gravid. Andre fleregangs som har opplevd store forskjeller med kvalme?

Med min første var jeg bare uggen i to/tre uker..jobbet i Bhg på den tiden, men klarte og skifte bleier osv forde, så var ikke så ille.. Ble etterhvert sykemeldt fordi jeg fikk kraftig bekkenløsning...

De 5 gangene jeg har gått gravid og mistet, har jeg vært mye trøtt, vonde bryst og potte tett i nesa..

Denne gangen har jeg ligget rett ut i nesten tre uker og spydd som en gris.. Formen begynner og bli bedre, men nå er jeg potte tett i nesa...

Så for min del har symptomene blir "verre" for hver graviditet:)

Med første var jeg forferdelig dårlig og kvalm fra uke 10-20. Kastet aldri opp, men det gjør jeg generelt ikke. Jeg er bare dritkvalm og aldri blir kvitt kvalmen! :( Med andremann var jeg kvalm fra uke 4 og det varte til 14. Kastet opp noen ganger, men var ikke på langt nær så kvalm som med første.

Nå er jeg i gang med tredje og var av og på kvalm fra uke 4-6 deretter har jeg vært kvalm som med #1 fra 6+0 24/7 og 100% sykemeldt. Ingen oppkast, men kroppen oppfører seg som om den skal kaste opp hele døgnet. Det er virkelig forferdelig!! 8+6 og jeg ser ingen ende på dette!! Grusomt!!

Jeg har ikke problem med å skifte på ettåringen. Jeg er jo glad jeg ikke er dårlig siden jeg er hjemme med han. Men siden jeg har Vært dårlig med de to andre så er det rart å ikke Være det nå. Lyst å be om ul så jeg får bevis på at jeg er gravid

Med første: dritdårlig, ekstremt kvalm, døgnet rundt fra uke 5-15. Det er det verste jeg har opplevd hele mitt liv, slet meg gjennom minutt for minutt, og hadde problemer med å sove grunnet kvalmen. Sykt trøtt, ømme bryster fra uke 3, frøs mye og var totalt utmattet.

Denne gangen er jeg i kjempeform. Skummelt god form, og har ikke følt meg gravid. Er litt trøtt, har vært litt småuggen på ettermiddagen i uke 10, men fungerer som normalt. Har sett liv på ultralyd uke 11. Alt skal være i orden, men jeg føler denne graviditeten er "gratis" i forhold til hvordan forrige var.

Jeg er mye mindre kvalm denne gangen enn jeg var med første, i alle fall. Har ikke spydd en eneste gang, og har som regel klart å kontrollere kvalmen gjennom å spise nok. Av og til følt meg uggen, men det gir seg hvis jeg spsier og slapper av. :)

En annen forskjell er at jeg er mye trøttere nå enn da, spesielt tidlig i svangerskaper var det markant forskjellig. Jeg har også hatt mye mer vondt i puppene enn jeg hadde sist.

Last edited:
For meg blir det verre og verre for hver gang. Syns jeg var litt bedre denne gangen enn sist, men så kom det helt forferdelige nå fra uke 8. Ligger for det meste.

Tenker at du kan be legen om en henvisning, eller ta privat UL. Men så lenge du ikke blør eller har smerter i magen så er nok alt som det skal :)

For meg blir det verre og verre for hver gang. Syns jeg var litt bedre denne gangen enn sist, men så kom det helt forferdelige nå fra uke 8. Ligger for det meste.

Tenker at du kan be legen om en henvisning, eller ta privat UL. Men så lenge du ikke blør eller har smerter i magen så er nok alt som det skal :)

Hatt litt rosa på papiret en gang. Har ikke opplevd det med de to andre. Ellers er alt fint. De har ul apparat på legekontoret mitt så de kan fint ta det der, om jeg får lov

Hatt litt rosa på papiret en gang. Har ikke opplevd det med de to andre. Ellers er alt fint. De har ul apparat på legekontoret mitt så de kan fint ta det der, om jeg får lov
Spør om det, så slipper du å gå og bekymre deg :)

Jeg har hatt mye mindre symptomer de fire andre gangene enn nå.
Bare vært trøtt og hatt aversjon mot fisk de andre gangene.
Nå har jeg vært mye kvalm, veldig ømme pupper og trøtt hovedsakelig. Men skal ikke klage, ikke vært skikkelig dårlig så jeg ikke har klart å fungere. Biter tenna sammen og gjør det jeg skal på jobb og av oppfølging med unger.

Første svangerskap: veldig kvalm og kastet opp morgen og kveld i 12 uker

Andre svangerskap: (mistet i MA i uke 11) ikke kvalm

Tredje svangerskap: ikke kvalm

Fjerde svangerskap: mye kvalm, kommer i bølger i løpet av dagen, vært sånn siden positiv test, nå er jeg 8+5 og det blir stadig verre!

Med førstemann ble jeg kvalm og spydde daglig fra uke 8 tom ca uke 14. Var også mye trøtt da.

Andre gang (mistet i MA) var jeg litt trøtt, men ikke noe kvalm.

Tredje gang (nå) begynte kvalmen i uke 6, og daglige brekninger, og noen ganger spyr jeg også. Er kjempe trøtt og helt utslitt. Så vidt jeg føler jeg fungerer. Vurderer å be om sykemelding om det blir verre nå, er på felgen allerede.

Jeg har det som deg husm0ra :) lurer stadig på om jeg faktisk er gravid. Har ømme pupper og veldig trøtt men ingen andre symptomer. Med første slet jeg med kvalme lenge før jeg visste jeg var gravid og med nr. 2 slet jeg fra uke 5 til uke 20.

Første svangerskap gikk omtrent uten noen store symptomer, litt øm i brystene og veldig trøtt.
Denne gang har jeg vært veldig kvalm, kaster opp, veldig ømme bryst,dårlig matlyst og veldig trøtt :(

Back
Topp