Flere?

Koskosnuss

Glad i forumet
Flere som tenker å begynne å prøve til høsten?

Jeg har en liten tass på 15 måneder. Jeg har vært klar på å prøve en liten stund nå

Har klart og overbevist mannen om at spiralen skal ut i august[emoji87]
 
Så spennende! :D Velkommen inn hit skal du ihvertfall være når spiralen kommer ut! :)
 
Skal begynne prøving på nr 2 nå snart, siste p-ring skal ut på tirsdag...er spent som bare det :)
 
Noen av dere som vet om en kan teste etter EL selv med spiral? [emoji848]
Tenker for å kunne kartlegge syklusen igjen..
 
Noen av dere som vet om en kan teste etter EL selv med spiral? [emoji848]
Tenker for å kunne kartlegge syklusen igjen..
Om du har hormonspiral er det vanskelig, da den kan hindre eggløsning helt. Kobber, ja, fordi den f9estyrrer ikke syklusen med hormoner.
 
Hei :happy:.

Vi har også en på 15 måneder og skal begynne prøvingen i august :D. Spiralen tok jeg ut i forrige uke. Denne syklusen er på hele 40 dager, mens forrige var på 31 dager, så må teste etter el for å få bedre sjanse på å treffe o_O. Dette blir spennende! Lykke til når dere starter :happy:.
 
Hei!
Jeg er ny her inne, og har tenkt til å begynne å prøve til høsten. Timingen er vel ikke helt topp, men det blir den vel aldri;)
Er 28 år, barneskolelærer og hundeperson;)
Har ingen barn fra før, men noen hunder da:)
Har vært sammen med sambo i snart 10 år, bodd sammen i 9 og kjøpt gård sammen nylig. Den holder han på å renovere, håper å kunne flytte inn før jul, men det er neppe ferdig før en gang til neste år.

Jeg har vært gjennom 3 hofteoperasjoner og 4 andre operasjoner de siste 3.5 årene, og står kanskje foran flere.. men vi ønsker barn, og har fått beskjed av lege og kirurg at om jeg har barneønske, burde jeg jo helst prioritere det først og fremst. Fruktbarheten går jo nedover;p

Selvsagt har jeg lurt på om det er «rett» å få barn som kronisk syk, men jeg har jo forholdsvis mye energi og livsglede, og klart å jobbe 30-50% mellom operasjonene jeg har hatt. Både jeg og sambo har et sterkt ønske om å bli foreldre, og når huset er ferdig håper jeg selvsagt han kan roe ned litt på arbeidsmengden sin slik at han får god tid til å ta sin del av ansvaret for hus og hjem:) Svigermor er også veldig giret på å få barnebarn, og jeg vet (dessverre..?![emoji23]) at hun kommer til å stille opp veldig mye.

Iallfall, jeg fjernet hormonspiralen jeg har hatt i 5.5 år for to uker siden, har ikke hatt mens enda, men farget utflod siden jeg tok den ut. Aner derfor ikke hvordan syklusen min er enda, er jo flere år siden jeg har hatt mensen[emoji28]

Bestilte eggløsningstester i går, kjøpt folat og omega-3 tilskudd i dag, og kjøpt noe kosttilskudd til typen;)

Det er bestilt røntgen og MR av knærne mine, men det blir nok ikke før etter sommeren.. så jeg kan nesten ikke begynne å prøve før etter det! Er vel dårlig kombo å være gravid og ta MR/røntgen..?

Oioi, dette ble jo lang avhandling i forhold til det dere andre skriver[emoji51] Håper det gikk greit[emoji28][emoji1360]
 
Begynner prøvingen på nr.3 i august :D blir innsett av fryste embryo da. Har en liten som da vil være 7 mnd, håper på to tette :)
 
Tok ut p-ringen i dag, så nå venter jeg på mens, så er prøvingen i gang...spennende :O blir barn nr 2 for min del, og hans første :)
 
Hei!
Jeg er ny her inne, og har tenkt til å begynne å prøve til høsten. Timingen er vel ikke helt topp, men det blir den vel aldri;)
Er 28 år, barneskolelærer og hundeperson;)
Har ingen barn fra før, men noen hunder da:)
Har vært sammen med sambo i snart 10 år, bodd sammen i 9 og kjøpt gård sammen nylig. Den holder han på å renovere, håper å kunne flytte inn før jul, men det er neppe ferdig før en gang til neste år.

Jeg har vært gjennom 3 hofteoperasjoner og 4 andre operasjoner de siste 3.5 årene, og står kanskje foran flere.. men vi ønsker barn, og har fått beskjed av lege og kirurg at om jeg har barneønske, burde jeg jo helst prioritere det først og fremst. Fruktbarheten går jo nedover;p

Selvsagt har jeg lurt på om det er «rett» å få barn som kronisk syk, men jeg har jo forholdsvis mye energi og livsglede, og klart å jobbe 30-50% mellom operasjonene jeg har hatt. Både jeg og sambo har et sterkt ønske om å bli foreldre, og når huset er ferdig håper jeg selvsagt han kan roe ned litt på arbeidsmengden sin slik at han får god tid til å ta sin del av ansvaret for hus og hjem:) Svigermor er også veldig giret på å få barnebarn, og jeg vet (dessverre..?![emoji23]) at hun kommer til å stille opp veldig mye.

Iallfall, jeg fjernet hormonspiralen jeg har hatt i 5.5 år for to uker siden, har ikke hatt mens enda, men farget utflod siden jeg tok den ut. Aner derfor ikke hvordan syklusen min er enda, er jo flere år siden jeg har hatt mensen[emoji28]

Bestilte eggløsningstester i går, kjøpt folat og omega-3 tilskudd i dag, og kjøpt noe kosttilskudd til typen;)

Det er bestilt røntgen og MR av knærne mine, men det blir nok ikke før etter sommeren.. så jeg kan nesten ikke begynne å prøve før etter det! Er vel dårlig kombo å være gravid og ta MR/røntgen..?

Oioi, dette ble jo lang avhandling i forhold til det dere andre skriver[emoji51] Håper det gikk greit[emoji28][emoji1360]

Røntgen bør du ikke ta mens du er gravid. MR anbefaler man heller ikke, men vurderes som tryggere enn røntgen. Men, det hørtes litt rart ut at du må vente helt til høsten, mange av de store røntgeninstituttene har mye kortere ventetid, normalt 3-4 uker. Nå aner jeg jo ingenting om situasjonen din, eller om det skal tas spesielle typer bilder. Men du kan i alle fall bruke fritt sykehusvalg, og eventuelt kutte ned tiden før prøving littegrann [emoji4] Lykke til!
 
Hei!
Jeg er ny her inne, og har tenkt til å begynne å prøve til høsten. Timingen er vel ikke helt topp, men det blir den vel aldri;)
Er 28 år, barneskolelærer og hundeperson;)
Har ingen barn fra før, men noen hunder da:)
Har vært sammen med sambo i snart 10 år, bodd sammen i 9 og kjøpt gård sammen nylig. Den holder han på å renovere, håper å kunne flytte inn før jul, men det er neppe ferdig før en gang til neste år.

Jeg har vært gjennom 3 hofteoperasjoner og 4 andre operasjoner de siste 3.5 årene, og står kanskje foran flere.. men vi ønsker barn, og har fått beskjed av lege og kirurg at om jeg har barneønske, burde jeg jo helst prioritere det først og fremst. Fruktbarheten går jo nedover;p

Selvsagt har jeg lurt på om det er «rett» å få barn som kronisk syk, men jeg har jo forholdsvis mye energi og livsglede, og klart å jobbe 30-50% mellom operasjonene jeg har hatt. Både jeg og sambo har et sterkt ønske om å bli foreldre, og når huset er ferdig håper jeg selvsagt han kan roe ned litt på arbeidsmengden sin slik at han får god tid til å ta sin del av ansvaret for hus og hjem:) Svigermor er også veldig giret på å få barnebarn, og jeg vet (dessverre..?![emoji23]) at hun kommer til å stille opp veldig mye.

Iallfall, jeg fjernet hormonspiralen jeg har hatt i 5.5 år for to uker siden, har ikke hatt mens enda, men farget utflod siden jeg tok den ut. Aner derfor ikke hvordan syklusen min er enda, er jo flere år siden jeg har hatt mensen[emoji28]

Bestilte eggløsningstester i går, kjøpt folat og omega-3 tilskudd i dag, og kjøpt noe kosttilskudd til typen;)

Det er bestilt røntgen og MR av knærne mine, men det blir nok ikke før etter sommeren.. så jeg kan nesten ikke begynne å prøve før etter det! Er vel dårlig kombo å være gravid og ta MR/røntgen..?

Oioi, dette ble jo lang avhandling i forhold til det dere andre skriver[emoji51] Håper det gikk greit[emoji28][emoji1360]
Jeg er også kronisk syk med kroniske smerter, og jeg kommer til å gi ett eventuelt kommende barn alt av energi og heller slappe av når ungen sover, er i barnehagen eller på skolen... :) Kan bli litt tøft, men jeg har en mann som er der for meg daglig.
Så, skjønner tankene dine, men er ønsket stort så hadde jeg vel gått for det. :)
 
Røntgen bør du ikke ta mens du er gravid. MR anbefaler man heller ikke, men vurderes som tryggere enn røntgen. Men, det hørtes litt rart ut at du må vente helt til høsten, mange av de store røntgeninstituttene har mye kortere ventetid, normalt 3-4 uker. Nå aner jeg jo ingenting om situasjonen din, eller om det skal tas spesielle typer bilder. Men du kan i alle fall bruke fritt sykehusvalg, og eventuelt kutte ned tiden før prøving littegrann
emoji4.png
Lykke til!


Takk!
Jeg var hos spesialist på Ullevål 18.06, han skulle henvise meg til røntgen og MR på St.Olavs Hospital siden jeg bor i Trøndelag. Han trodde det ville være noen ukers venting, og siden det nå blir ferietid ville det mest sannsynlig ikke blir før etter sommeren.. men det kan jo bety august, og det er jo ikke såå lenge til:) Er jo en fordel å rekke å ha mensen et par ganger før prøving blir aktuelt kanskje, så jeg vet ca. syklusen min også kanskje:)
 
Jeg er også kronisk syk med kroniske smerter, og jeg kommer til å gi ett eventuelt kommende barn alt av energi og heller slappe av når ungen sover, er i barnehagen eller på skolen... :) Kan bli litt tøft, men jeg har en mann som er der for meg daglig.
Så, skjønner tankene dine, men er ønsket stort så hadde jeg vel gått for det. :)[/QUOTE

Takk for svar
Det jeg er bekymret for er om jeg vil ha nok overskudd til å takle en jobb i tillegg.. men nå kan jeg jo selvsagt bli bedre helsemessig enn jeg er i dag, det er vel målet med alle disse inngrepene så:p
 
Screenshot_20180627-123300.jpg

Vi begynner å prøve på nr 3 i august[emoji173] Vi har 2 gutter på 8 og 10 år som veldig gjerne ønsker seg en lillesøster/lillebror[emoji4][emoji173]
 
Hvordan har det gått med dere som skulle prøve nå i høst?:)
Jeg fikk røntgen/MR 24.september, og skal straks ha eggløsning nå. Slimet kom i dag, men ser ingen utslag på eggløsningstestene enda! Har gitt beskjed til samboer om at det må legges inn aksjer i nærmeste fremtid;)
 
Last edited:
Back
Topp