Flere!?

Heffan

Glad i forumet
Aprilbarna`15
Juligull2021
Jeg starter å bli så lei av å vente på at oktober skal komme, og ikke minst til lillemor kommer! Jeg har prøvd å tenke at nå må jeg heller prøve å kose meg den siste tiden med svangerskapet, for man vet jo ikke hvor lenge det blir til neste gang, men ååh... Jeg vil ha frøkena uten på magen nå! Høres kanskje ut som jeg klager veldig mye nå, men jeg har måtte gått sykmeldt siden 1 juli, å alt er klart til hun kommer, hentet ny bil igår også :-) Det starter og bli så lange dager, og mannen jobber fra 9 om morgenen til alt fra 4 til 6 om dagene/kveldene. Vi har vært på 3d ultralyd også, og jeg er brennsikker på at hun er prikk lik pappaen sin :-D Har hadd kjempe mye og harde kynnere, menssmerter i rygg og nedre del av mage, hode er godt festet, og jordmor ble skikkelig sjokkert over hvor langt nede i bekkenet hun lå. En ting er sikkert, går jeg en dag over tid blir jeg gal. Stakkar mannen som må bo under samme tak som meg da.. hehe! Gleder meg til riene kommer og jeg bare kan nyte tanken på at nå skal hun ut!:-D Flere som begynner og bli utålmodige? :-)

Helt klart! Jeg har også vært sykmeldt fra jobb siden 6.juli. Er litt på skolen nå, men det er ikke så motiverende når jeg vet at jeg ikke skal ha noen eksamener eller noe dette semesteret. Det begynner å bli tungt å gjøre ting også, og humøret svinger noe så j..... :p Meeen, det er fire uker igjen (dessverre)... Føler nå at jeg heller vil ha en skrikerunge med bæsjebleier enn å vente en dag lenger! Haha...

Jeg føler meg omtrent schizofren (jada, jeg vet det ikke er korrekt bruk av uttrykket) når det gjelder det der.. Den ene delen av meg synes det er bare kos at ho fortsatt er inni der, og at jeg endelig skal nyte permisjon før ho kjem (stod i jobb helt frem til mandag den uka her) - for jeg vil jo gjerne ha de tre ukan med fri. Denne delen av meg råder stort sett på morran og formiddagen, når jeg er uthvilt og "frisk og rask". Så kjem kvelden, med masse kynnere, vond rygg (fordi jeg har jo ikke tatt det med ro på dagen...) og noe jeg tror er modningsrier - i tillegg til utallig turer på do for å tisse 2cl, og hovne føtter som egentlig gjør litt vondt å gå på.. Da er jeg utålmodig som få!

Men nå har jeg heldigvis termin tidlig i oktober (8.) - var faktisk mye mer utålmodig for tre, fire uker sida.. Så jeg har masse "medfølelse" for dere som har termin mot slutten av måneden! :)

Jeg har også 4 uker og noen dager igjen! Det er lenge nok det :-P Jeg er faktisk innom forumet vårt flere ganger daglig, for å se om det er noen av dere oktoberdamer som skal ha barn helt i starten allerede har fått! Kjenner det motiverer litt når andre jeg kjenner og prater med har fått, for da vet jeg at NÅÅ er det endelig snart min tur! :-D

LilleMy123 skrev:
Jeg føler meg omtrent schizofren (jada, jeg vet det ikke er korrekt bruk av uttrykket) når det gjelder det der.. Den ene delen av meg synes det er bare kos at ho fortsatt er inni der, og at jeg endelig skal nyte permisjon før ho kjem (stod i jobb helt frem til mandag den uka her) - for jeg vil jo gjerne ha de tre ukan med fri. Denne delen av meg råder stort sett på morran og formiddagen, når jeg er uthvilt og "frisk og rask". Så kjem kvelden, med masse kynnere, vond rygg (fordi jeg har jo ikke tatt det med ro på dagen...) og noe jeg tror er modningsrier - i tillegg til utallig turer på do for å tisse 2cl, og hovne føtter som egentlig gjør litt vondt å gå på.. Da er jeg utålmodig som få!

Men nå har jeg heldigvis termin tidlig i oktober (8.) - var faktisk mye mer utålmodig for tre, fire uker sida.. Så jeg har masse "medfølelse" for dere som har termin mot slutten av måneden! :)

Du beskriver egentlig hvordan jeg har det ganske riktig! Føler meg helt delt. Synest det er deilig å ha helt fri, og nyter at vekkerklokken ikke ringer hver morgen. Har hatt en uke med permisjon.

På den andre siden er jeg så vanvittig nysgjerrig på hvem som gjemmer seg der inne i magen. Og jeg gleder meg såå til fødsel (naiv førstegangsgravid? Jepp!). 

oktober23 skrev:
Jeg starter å bli så lei av å vente på at oktober skal komme, og ikke minst til lillemor kommer! Jeg har prøvd å tenke at nå må jeg heller prøve å kose meg den siste tiden med svangerskapet, for man vet jo ikke hvor lenge det blir til neste gang, men ååh... Jeg vil ha frøkena uten på magen nå! Høres kanskje ut som jeg klager veldig mye nå, men jeg har måtte gått sykmeldt siden 1 juli, å alt er klart til hun kommer, hentet ny bil igår også :-) Det starter og bli så lange dager, og mannen jobber fra 9 om morgenen til alt fra 4 til 6 om dagene/kveldene. Vi har vært på 3d ultralyd også, og jeg er brennsikker på at hun er prikk lik pappaen sin :-D Har hadd kjempe mye og harde kynnere, menssmerter i rygg og nedre del av mage, hode er godt festet, og jordmor ble skikkelig sjokkert over hvor langt nede i bekkenet hun lå. En ting er sikkert, går jeg en dag over tid blir jeg gal. Stakkar mannen som må bo under samme tak som meg da.. hehe! Gleder meg til riene kommer og jeg bare kan nyte tanken på at nå skal hun ut!:-D Flere som begynner og bli utålmodige? :-)

Åååååh godt å høre det e fleire :) har termin 24 oktober, å e veeeeeeldig klar allerede for å få gutten ut!! Har så mye kynnera,nedpress & stikkinge at dette blir spennenens :-) du får nok godt før tiden vil æ tru :-)) er førstegangsfødende så lurere på en ting, e det modning det kalles no når magen har sunket kynneran kommer, man er trøttere å du har mer utfolde mensensmerter osv? Vil det si at ungen kommer snart?! Eller kan man gå slik i 5 uker til?:)

Oiii...dere må ikke være så utolmodige, da blir jo dagene bare MYE lengre :)

Kynnere har jeg hatt i mange uker, de kommer nå HELE tiden. De få gangene det ikke kommer kynnere, kommer det modningsrier (med menssmerter). Nedpress og stikking har nå vedvart i snart 3 uker, så ikke for å ta motet fra dere men jeg kan ikke si at dette er noe videre tegn på at fødsel er nært forestående :)
Selv har jeg termin 7 oktober. Og har begynt å innse at jeg kommer nok til å savne denne tiden, så jeg prøver å kose meg MEST mulig nå før det hele starter igang :) Er rimelig sikker på at jeg kommer til å savne magen også, selv om den for det meste er i veien om dagen, å gjør det umulig å sove.
Så mitt tips må vell være....PRØV å tenk på noe annet så blir ikke dagene så lange..for 4 uker....det er ganske lang tid :)

Signerer Mountaingirl her....  litt tidlig å bli så utolmodig ennå...  he, he.. 

Prøv å finne ting å gjøre på...  har du oppdatert familiens album siste året? Har du begynt å vaske til jul? (Neeeeei da, er ikke for tidlig) Er du begynt med julegavene? (Jeg har ti stk i boks allerede..) Har du bakt, strøket, gått deg en tur hver dag og laget middag fra bunnen av til mannen kommer hjem?  Har du skrevet brev til venninen din langt borte fra? Har du invitert svigers på middag? Hva med under sofaen... har du vasket der også? Jeg skal vaske garderobeskapet på soverommet vårt i dag...

Jeg har bare vel to uker igjen til termin. Kjenner jeg gleder meg veldig til å få vesla på magen, men samtidig er jeg glad jeg har disse to ukene på å modnes psykisk på den forestående fødselen. Selv om jeg hadde både en kjapp og lett fødsel sist...   i tillegg synes jeg også det er HERLIG å få disse formiddagene for meg selv, en laaang lunsj med en god bok, og dulle på i hjemmet uten storesøskene hengende rundt meg til en hver tid.
.... også blir det ekstra stas da, når alle kommer hjem om ettermiddagen og huset er fylt av lyd igjen!  Fatt mot damer... - plutselig ønsker du at tiden skal stå stille igjen!

Tusen takk begge to !!!:) trengte å høre det å få litt tips osv :D :D :D har ikke tenkt på den måten , men sant som dokker sei. Må nyte den siste tiden!!!:))))

Ja, jeg vet 4 uker er lang tid.. det er alle de ukene vi har gått gravid til nå også, det er bare det at til nå så har jeg og mannen kjøpt egen leilighet, pusset opp alle rom, innredd så og si alle rom med nye møbler, fisket hele sommeren (mannen er sportfisker) kjøpt ny bil, jeg har strikket det jeg kan ha strikket, hm, hva mer.. det er iallefall mye, så nå når vi ble ferdige med takstmannen så ble vi sittende hjemme om dagene uten å ha et lite tidspress på oss, så alt ble så stille :-) barnerommet er også helt ferdig, mangler bare gardiner og en gulvmatte, men litt kos må man ha videre også :-) selvsagt er det godt når kveldene kommer, vi kan bare senke kroppene godt til rette i sofaen og kose oss med et av tv-programmene vi liker, å bare se på, kose med å prate med magen!:-) jeg er jo førstegangsgravid så er jo helt naturlig at jeg blir litt utålmodig :-) tenker det blir litt lettere og holde hode "kaldt" når man har storesøsken som må ha en hel del oppmerksomhet :-P menmen, dagene går jo ikke fortere fordi vi sier de skal! Får bare prøve å være oppfinnsom :-D

Jeg har det som deg, oktober23!!

Har gått uten arbeid siden 1 juli, og har veldig lange dager. Jeg har rundvasket det meste - opptil flere ganger. Jeg har laget fotobøker, spilt gitar, vært på kafé med venninner, laget middag til mannen hver dag, baket kake og boller... Ja. Men nå begynner jeg å gå litt tom for ting å gjøre. Og kroppen blir ikke akkurat lettere ;p Gå-turer er dessverre uaktuelt p.g.av bekkenet. Da blir jeg sengeliggende hele neste dag. Men av og til kan jeg bare ikke dy meg. Må ut en liten tur... 

Utålmodig - ja. Men det har vært verst den siste uka (mellom uke 35-36). Nå håper jeg at jeg er på veg til å bli litt mer realistisk - jenta kommer sikkert ikke før helt oppi eller etter termin. Så det er bare å smøre seg med tålmodighet.

Jeg merker dagene blir kortere når jeg gjør noe der jeg føler meg "nyttig" - hvis dere forstår hva jeg mener. At jeg får brukt meg til noe. Enten det er vasking, hjelpe noen venner, ta en kaffekopp med besteforeldre som har så veldig lyst på besøk osv. 

Men det er jo faktisk ikke så lenge igjen nå. Så jeg skal nok takle det, selv om utålmodigheten blir litt drøy innimellom ;)

Jeg har 5 uker igjen til termin, og har vært sykemeldt siden slutten av august.. Begynner å bli rastløs jeg også! Derfor har jeg måttet sysselsette meg med mange prosjekter som ikke krever så altfor mye fysisk aktivitet..
Men jeg gruer meg sånn til selve fødselen, at jeg tenker samtidig at jeg ikke har noen hast, hehe. Jeg har i tillegg beregnet at jeg vil gå over tiden, slik at jeg ikke vil bli SÅÅ skuffet når hun ikkeh arm eldt sin ankomst til 28. oktober.. :-)

Lykke til med ventingen!

Back
Topp