Flere?

*SuPeRMoM*Spire<3

Andre møte med forumet
Hei:) er det noen som skal på flere private ultralyder? :) har vært en gang..men det frister å bestille en til:p det er jo så betryggende å se babyen!! Ihvertfall før en kjenner spark.. Var på en i uke 12, og kunne tenke meg en i ca uke 15 eller 16;) Eller egentlig skulle jeg hatt et ultralyd apparat hjemme i stua:p hehe

Vurderte det, men det var enten fullt eller ferie. Første ledige time var rett før ordinær UL. Men skal nok på 3D etterhvert, da. :)

Ble så betrygget av å se en sprell levende baby i uke 12+2 jeg, så har ikke behov for en ny bekreftelse igjen før ord. ultralyd om underkant av 3 uker :)

hadde ventet til ordinær ul. har en jordmor som er veldig naturlig og hun tror at all ultralyd før den ordinære kan potensielt være skadelig for barnet fordi de tåler ikke alltid belastningen. når hun var gravid med det tredje barnet var hun inne til ul 3-4 ganger før ordinær ul av helseårsaker, og det var egentlig en sånn sett tøff graviditet for en som vil ha alt naturlig, og det barnet har hatt en del plager i ettertid. er jo selvfølgelig ikke påvist at det var ultralydene som gjorde dette  men jeg tenker, hvorfor ta det mer enn nødvendig om det skulle være skadelig? "for fun" ultralyder skjønner jeg meg desverre ikke på...

Jeg tok tidlig UL i uke 12 for å se at alt var i orden, og kommer ikke til å ta noe mer før ordinær UL.
Kan hende det blir 3D mot slutten av svangerskapet, for det hadde jeg med snuppa :)

Klart det er morsomt å se den lille, men det koster jo med ekstra UL hvis det ikke er noe spesielt. Jeg føler meg betrygget av den UL jeg var på, og av å høre hjertelyd hos JM :)

Føler meg også skeptisk til å drive å ta flere UL bare på gøy, i tilfelle det ikke er bra for fosteret. (ser da bort ifra når man må det av helsemessige årsaker som blir en annen sak)

Får så mange ultralyder pga prøverør og tvillinger så tror det holder i massevis:)

BF skal betale et privat UL den 27.8 tror det blir 3D også men ikke sikker fordi jeg er såpass tidlig i svangerskapet. blir i uke 15 da jeg tar dette UL

Jeg hadde en i uke 6 og en i uke 9..skulle gjerne hatt en til,,men har klart å roe meg litt ned og prøver å vente til den ordinære nå i september...skulle gjerne hatt en bekreftelse,men redd det er skadelig..så vil ikke ta sjansen...prøver heller å roe meg med at alt er bra :) det var jo det i uke 9 :)

Back
Topp