Flere unger på stor avdeling i bhg?

Prinsemamma

Blir kjent med forumet
Flere som har begynt på stor avdeling nå?

Håvard har begynt nå, og er minstemannen blant 24 unger. Tror han har det fint, men han er sååå trøtt om morgenene og vil aldri dra dit, og løøøper meg i møte når jeg henter han. De voksne sier han tilpasser seg fint og at han koser seg, men jeg syns selvsagt det er litt ille at han er så sliten og ikke vil dit...

Hvordan takler deres små stor avdeling?

Ps: håper det går bra med alle sammen! Ikke vært her inne på 1000 år (ca).

klem Carine
 
Hei Carine, så fint å se deg her igjen:)

Alma har gått på storbarnsavdeling siden januar, byttet barnehage i juli og gikk da over på ny storbarnsavd. De er ikke så mange barn som hos dere, de er 16 stk, mener jeg, og hun stortrives enda det er få barn der på hennes alder- de fleste er eldre. 

Pleier du å levere han også? Alma kan være litt treig om morgenen og vil ikke alltid av gårde, men når hun først kommer dit, er hun kjempefornøyd. Får alltid rapport fra mannen min etter at han har levert. Når jeg henter, løper hun også mot meg- men det er vel bare et godt tegn- tenker jeg, da: vi er jo mammaene, tross alt. Poenget mitt var vel egentlig bare, har du sett hvordan han er når han blir levert? Uansett tenker jeg at du kan stole på det personalet sier, at han koser seg- men når du er i nærheten er kanskje barnehagen alltid nest best, og det er vel egentlig ikke så rart. 
PS: Jeg pleier å prøve å observere Alma før hun har sett meg når jeg henter. Da får jeg et godt bilde av hvordan hun har det... 
 
Ja, det er alltid jeg som både henter og leverer om dagen. Leveringa går forsåvidt greit, det er bare å komme seg ut av huset som tar litt tid. "mamma jeg er ikke klar! jeg vil ikke i bhg idag! " osv. Når vi kommer dit, prøver han å skulle vise meg alt mulig for at jeg ikke skal dra, men han gråter ikke, men jeg får verdens lengste koser osv.

Når jeg henter han er han overlykkelig, og som regel klarer jeg ikke holde han våken når vi kommer hjem. Slukner på sofaen hver ettermiddag. Også forhandler han før han skal sove, "mamma, imorgen kan jeg være hjemme med Sigurd og deg, ikke sant?"

Men det kommer seg nok. Er veldig fornøyd med avdelingen og de voksne der. Får masse info hver dag, så jeg er trygg på at de ser han blant alle de andre :)
 
Så bra du er trygg på personalet. Skjønner at du blir litt var på det når han forhandler sånn hver kveld- jeg hadde nok også følt det som litt sårt. Dette kan jo være en periode han er inne i nå i starten. Alma kan også være treg om morgenen,  i dag kom mannen min for sent på jobb fordi hun nektet å ta av pysjamasen og kle på seg.. Måtte forhandle og prate og tulle mye før hun var klar. 
 
Ja faktisk overrasket over hvor god oversikt de har, og mange historier fra dagen der Håvard har vært involvert, hvem han har lekt med, hvor mange skiver han har spist, hva han har sagt osv... Gir en mamma skikkelig trygghet på at de "ser" han. På lille avdelingen sa de : det er så lett å "glemme" håvard, for han leker så fint alene... Selv om det var ment positivt, var det nok til at jeg var skikkelig bekymret for stakkar ungen min som ikke lekte med NOOOEN ;)
 
De vokser jammen meg fort, våre små! :)

Hedda begynte på stor avdeling etter sommerferien, og hun stortrives.
Hun henger stort sett bare sammen med de store jentene, på 4-5 og det er utrolig morro å se hvor godt de leker sammen, og hvor godt hun blir tatt vare på av de. :) Er mange som er på hennes alder der og, men hun foretrekker tydeligvis de litt eldre. Hehe..

Merker at hun blir mye mer sliten nå enn før, er jo lenge siden hun sluttet å sove på dagen, og når fredagen kommer, er det ikke alltid hun vil dra om morgenen. Men med en gang hun er der, er det full rulle, og så er hun helt kaputt når hun kommer hjem. Forrige helg sov hun til 11. ;)

Det er nok noe som vil gå seg til!
 
Amelia begynte på stor avdeling for to uker siden, og det går ganske bra :)

Virker som hun trivdes enda bedre på småbarn for da løpte hun alltid rett inn og hadde nesten ikke tid til å si hade :) men nå vil hun at vi skal følge henne inn på avd, og koser veldig, skal vinke i vinduet osv. :)

Men det går seg nok til :) de sier hun trives og er fornøyd....

Amelia er også veldig sliten og legger seg tidlig for tiden :)


 
Her gikk de to første ukene over all forventning, for så å gi en reaksjon nå. Han gråter og vil "bare hjem!" Det er ikke noe koselig... Men han har helt greie dager, men spør ofte om å ha fri. Koser seg fint der når han først kommer inn i det, men merkbart sliten. Til vanlig har han ganske korte dager, men mandag og tirsdag var jeg på kurs så han måtte være ganske lenge. Da var han helt kjørt etterpå stakkar.. Men han har på kort tid blitt mye mer selvstendig da, mer motivert til å lære seg å kle av og på selv osv. Også snakker man mistenkelig mye mer om tiss, bæsj og promp! :-p
 
Ja, han begynte på stor avd nå i august. Synes han er liten, men det er flere barn som er født sent på året. Han har ikke tid til å sove på dagen lenger i bhg så han er veldig trøtt når kvelden kommer.
 
Hun begynte på stor avdeling i forrige bhg i februar, for deretter å gå noen måneder på småbarnsavdeling i nye bhg før sommeren. Nå er hun på stor avdeling her også, og etter noen dager hvor hun fremdeles helst bare ville være på småbarnsavdeligen, sier hun nå hver dag at hun vil opp på Tigergutt. ( Var nok litt det at lillesøster nå har begynt i bhg som gjorde at hun helst ville være med henne. )

De er 35 barn på den avdelingen, og Jenny er nok den yngste, men de 7 yngste starter og slutter dagene på småbarnsavdelingen foreløpig slik at de også får være størst en stund. Vet at Jenny leker mye med de eldre jentene, og er ofte hun synger på nye sanger hun har lært når hun kommer hjem. :)
 

seb har også begynt på ny avdeling. begynte 1 august.

det er kunn en skyvedør mellom minste (0-3 år) og mellomste avdeling (3-5 år), så sebastian kjenner til gruppa han har flyttet til.. tiden flyr, plutselig er han på aller siste avdeling,,nøtteknekkeren heter den og er før skolestart. :S hehe...

bhg har gått veldig bra. ingen klaging, men det er dager han er mer sliten enn andre. 

 
her er det flere forskjellige avdelinger. har nylig vært en omorganisering i bhg pga nytt bygg, snuppa har begynt på en mellomavdeling som kun har 2-3 åringer. veldig fornøyd med dette. hun er minst i sitt kull, er litt forsiktig av seg, og det er kun 14 barn der. på de mellomavdelingene som har 3-4 åringer, er det 20 unger og litt mer fart kan du si. tror ikke jeg hadde vært så trygg hadde hun vært der.
 
Back
Topp