Flere ultralyder?

spirelitens

Februar 2014's Miss Kokk <3
Tilgangsansvarlig
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Marslykke 2016
Jeg leser at flere allerede har vært på tidlig ultralyd. Hvor mange ganger har dere tenkt å ta ultralyd, og når? Før første ordinære? Etter den ordinære? Får dere henvisning fra fastlegen, eller må man henvende seg privat? Er selv litt usikker på når jeg ønsker ultralyd, men syns det virker altfor lenge å vente til uke 16-18. Og merkelig at det ikke er noe ultralyd resten av svangerskapet...

vi skal ha tidlig privat ultralyd uke 12... har fått time 24 juli. tok det forrige gang også. greit siden det er hjertefeil i familien.

ved et ordinært svangerskap så er ultralyd kun for å bekrefte termindato.. det er ikke for noe annet så lenge du ikke ønsker å avslutte svangerskapet pga promosonfeil e.l.. har man lite, mye fostervann svangerskapsdiabetes, svangerskapsforgitning, tvillinger osv. stiller det seg jo anderledes iforhold til UL. også plassering av morkaka..om du har mistet før spiller også inn.

Jeg har tenkt å bestille time privat rundt uke 10-12 for å bekrefte liv, så blir det ordinær ultralyd som alle får og tenkte å bestille privat rundt uke 25 for 3d ultralyd tror jeg:)

Jeg er henvist til gynekologklinikken uke 7+4. Da skal jeg spørre om å få ul for å sjekke morkake og navlestreng. Tenker det er beste å se litt nærmere uke 12, så får kanskje time til det. Vet ikke om jeg må via fastlegen eller om gunekologen kan sette opp time direkte om jeg ikke skal betale. Skal hvertfall spørre når de best kan se noe og om jeg ikke får time kommer jeg til å bestille og betale selv. Jeg kommer hvertfall til å be om det senere i svangerskapet hvis jeg får begynnende tegn på sf og da regner jeg med å få det dekket!

Forrige gang var jeg til oul - var ingen grunn for noe tidligere. Så fikk jeg i uke 36 pga sf (ser jo ikke baby da den er så stor så det er helt klart kun medisinsk).

<3 sønn nov 07 og ny spire på vei <3

Jeg skal ha en privat i uke 12, så skal jeg til oul, så tenkte jeg å ha en i 3D litt seinere :)

Jeg er i uke 5 nå, og skal ta blodprøver i neste uke. I uke 7 skal jeg på tidlig ultralyd. Jeg får det siden jeg har hatt en graviditet utenfor livmoren tidligere. Det blir spennende å se om HCG nivået stiger som det skal, og om hjertet slår riktig. Og om barnet ligger der det skal selvfølgelig. Tror jeg klarer å slappe av litt mer etter denne ultralyden.

Men, jeg vil også gjerne ta flere ultralyder. Tenkte også på en 3d ultralyd som jeg kunne ha med stedatteren min på, slik at hun også føler seg inkludert i prosessen.. Men det blir nok ganske sent ut i svangerskapet.

Privat i uke 7 for å se at alt er som det skal. Har ikke bestemt meg for om jeg vil gå i uke 11-13 i tillegg, men vil ihvertfall ha 3D-UL en gang i løpet av svangerskapet.

Jeg har bestilt meg time nå hos volvat, 5. august. Kommer da til å være ca 13 uker på vei. Blir nok ikke noe før det, må bare prøve å stole på kroppen min..

Jeg skal ha ul i uke 8, dette fordi jeg har hatt 3 MA, 1 SA og 1 utenfor livmor. I tillegg har jeg en kronisk magesykdom, så må ha tett oppfølging, men aner ikke hvor mange eller når jeg skal ha ul da. Tar det litt som det kommer egentlig. Viktigste først er å se at alt ser normalt ut i uke 8 :)

Jeg skal ha ul 20 juni. Er da i uke 6. Det er pga at det er ivf:-) jeg kommer også til å bli fulgt tett i graviditeten siden sønnen min kom hele 11 uker fortidlig . Men aner ikke hvor ofte. Men blir nok en del ul på meg :-)

Jeg tenkte å ta en i uke 7. Har hatt en MA i uke 6+3, men fant det ikke ut før tidlig UL i uke 8. Har tatt HCG blodprøve og skal ta prøve nr 2 til uka.. Spent på å se om den har økt riktig vei.. Blir vel en i 11-13 også hvis ting er som det skal.. Er ganske spak i forhåpningene etter MA..:/

Jeg var hos det lokale legekontoret, overraskende nok har de ultralydmaskinaparat, mens de fortsatt bruker nåleprintere :p uansett, jeg trodde ut i fra mitt regnestykke at jeg ville ha termin ca 30 januar, men UL viste at jeg var kommet til ca 4-5 da jeg var der :)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

I de to andre sv.skapene hadde jeg tidlig (uke 9), den ene av medisinsk på sykehus grunn, den andre privat som jeg betalte for. Var også på 3D med begge + en sen UL med nr. 1 grunnet lite symfysemål.
Denne gangen tror jeg at jeg skal greie meg med bare Ordinær ;)

Jeg er ikke helt sikker men tror og håper jeg får en tidlig UL og flere gjennom svangerskapet pga at jeg ikke tar opp alle næringstoffene som andre gjør og det kan igjen gå utover fosteret.
Spesielt siden jeg i tilegg til det sliter med å få i meg mat.(kvalme, oppkast, smerter og diare)

Men det gjenstår å se hva legen min sier :)
Om ikke, så tror jeg nok at jeg betaler fra egen lomme for å få sett babyen i uke 11-13.

Forrige svangerskap så hadde jeg bare OUL i uke 17 og en UL i uke 36 pga at jeg var innlagt med tidlige rier.

Back
Topp