Flere svømmespørsmål

Sukkertopp

Forumet er livet
VIP
Er det noen som vet hvor jeg får kjøpt slike badeleker som synker? Slike som jeg kan bruke for å lære Felix å dukke hodet under vann og reise seg igjen?

Nå som jeg har bestemt meg for at han skal lære å svømme, tror dere det er lurest å melde ham på svømmekurs, eller kan jeg like gjerne lære ham det selv? Dere som har gått på kurs etter den første babysvømmingen, hadde dere stort utbytte av det? 

Vi har kjøpt dykkeleker på "superland" i sarpsborg. Jeg har sett de flere steder, men husker ikke i farten. De dykkelekene vi har heter "Zoggs". Prøv å google det. De har det på ebay også.

Vi har fått masse ut av småbarnsvømminga. Ikke bare er det lærerikt, men også kjempegøy for Milja å bade med alle de andre barna. Vi kommer ikke til å slutte på en gooooood stund enda. Også er det en fast dag i uka, da er det lettere å dra enn om jeg skulle gjort det i egen regi.

Er superland et badeland? Med badebutikk? Tenkte vi skulle dra til drammensbadet en dag, så da kan jeg kanskje se om de selger det der også før jeg bestiller. Vanligvis elsker jeg ebay, med jeg er litt skeptisk til å bestille mye i posten nå, fordi vi er midt oppe i flytting. 

Regner med at småbarnsvømming er gøy og lærerikt ja. Jeg har funnet kurs en kveld i uken for 2-5-åringer, som jeg vurderer å melde oss på. Dessverre passer det bedre på dag enn på kveld for meg, for jeg tenker å begynne å jobbe litt kvelder etterhvert. Hvis jeg dropper kurset så har mormor tilbudt seg å være med i badeland 1-2 formiddager i uken så jeg ikke blir alene med barna i vannet. Jeg får vel bare gruble og telle på fingrene en stund til. Bør jeg ta med i vurderingen at barnekurset holdes av erkerivalen til den svømmeklubben hele slekten på begge sider har svømt for? :P 

Tusen takk for linken! :) Der var det mye nyttig. :)

De solgte zoggs dykkeleker i drammensbadet også. :)

Jeg har sikkert brutt alle regler for babysvømming i dag, men hjelpes hvor fort barna lærer. Felix som tidligere ble stiv av skrekk hvis han fikk ansiktet under, kan bøye seg litt under selv uten problem, selv om han ikke dykker ennå. Å blåse bobler var veldig artig. Sparkingen var raskt lært, og nå kommer han seg rundt med armringer i det minste. Å hentre seg langs kanten, og å komme seg opp av vannet med eller uten stige, var lært på null komme niks. :) Lillesøster på 8 mnd, som aldri har vært i basseng før, har nå funnet ut at hun elsker dykking. :) Nå er jeg skikkelig optimistisk på at jeg skal kunne lære dem å svømme.

Back
Topp