Flere studenter?

Havets fru

Forelsket i forumet
MAI 2013
Heisann! :-)
Lurer på hvor mange av oss som er studenter?
Selv studerer jeg til maskiningeniør og det tar på med en liten en som allerede nå visstnok krever mye av kroppen min:P 
Hva studerer dere? Greier dere å fokusere på skolen nå? Og er det noen av dere som skal fortsette med studiene uten pause?

Når jeg fikk førstemann studerte jeg og nå vurderer jeg skolebenken igjen, men er veldig usikker på om jeg skal søke meg inn eller vente... Må bestemme meg fort, men tror jeg utsetter det til rusket er litt større.

Jeg studerer ernæringsfysiologi :) Tok tre mnd pause med førstemann, det passet så bra siden eksamenene var to uker før han kom! Denne gangen er eksamen tre uker etter termin.. Så enten må jeg ta 7 mnd pause (fire av dem før termin), eller ta eksamnene tre uker etter, og heller ha tre mnd fritt etter det.. Er jo noe spesielt med de første mnd som går så fort, så har lyst til å nyte dem maks!! Samtidig kjedelig å utsette studiene så mye.. Nå skal det sies at jeg tar bacheloren på nett, så er for det meste hjemme uansett :) Tror jeg ville hatt lengre permisjon om jeg måtte dra bort på skole.. Men det er nå meg!

Her starter også eksamene 3-4 uker etter termin.. Så er det en mnd fri til jula som skal nytes maks før det siste halvåret. Da har jeg kun to fag å følge på skolen pluss bacheloroppgava.. Vil helst fullføre skolen!
Vi er på let etter leilighet i nærheten av skolen nå! Så det blir litt lettere, pluss at mannen er hjemme annenhver mnd til å ta i et ekstra tak;-)

Havets fru skrev:
Her starter også eksamene 3-4 uker etter termin.. Så er det en mnd fri til jula som skal nytes maks før det siste halvåret. Da har jeg kun to fag å følge på skolen pluss bacheloroppgava.. Vil helst fullføre skolen!
Vi er på let etter leilighet i nærheten av skolen nå! Så det blir litt lettere, pluss at mannen er hjemme annenhver mnd til å ta i et ekstra tak;-)

Du vet du kan ha permisjon på lik linje som fra jobb? Hvor du får utbetalt penger fra lånekassen. 
Vet godt hvordan tanken på å fullføre motiverer til å fortsette med en gang er, men man får aldri tilbake nyfødt/babytiden. Mener ikke å overtale til noe med å skrive dette,vil bare at du skal vite det.

Med førstemann hadde jeg egentlig eksamen ca en mnd etter han ble født (ble født i april), men jeg lot være å ta den, det gjorde at jeg fikk stipend/lån fra januar av året etter, så egentlig fikk jeg jo mer penger enn jeg ville gjort ellers, på en måte... Så tok jeg eksamen (leverte bacheloroppgava) når minimannen min var litt over 1 år.

Ferdig med førskolelærer-utdannelsen til sommeren emoticon  Hvis lille huleboer holder seg fast så blir det 1 år hjemme etter skolen er ferdig.

Studerer førskolelærer deltid studie. Jobber deltid ved siden av. Kjenner at det begynner å bli nokså travelt.

Jeg er tilbake på skolebenken igjen. driver med etterutdanning, og studerer hebraisk, arabisk og akkadisk språk.

Studerer på kvelden og jobber 80-100% stilling i barnehage :) Gleder meg til juli, da er jeg ferdig med eksamener og skolen :)))

Studerer på siste året nå, så er ferdig med bacheloren før fødsel:). Verre med å finne seg jobb:/. Hvem vil ansatte ei gravid ei?:/ Da vi fikk jentavår ble jeg gravid rett før skolen begynte (1 året). Termin i påska, så planen var å ta eksamen etterpå, men ting går ikke alltid etter planen. Ble mye frem og tilbake på sykehus og rakk ikke alle innleveringer. Tok perm i 9 mnd på skolen og det funket fint:) litt stress er det med skole, unge, jobb og nå gravid igjen. Men alt ordner seg vel tilslutt. Noen som egentlig vet hvilke rettigheter en har med nav og slikt når man føder rett etter endt utdannelse og ikke får seg jobb på grunn av det?

Jeg studerte juss, og skulle begynne på tredje året da vi mistet i fjor. Så har tatt meg en pause inntil videre. Har ikke bestemt meg om jeg kommer til å ta opp studiene igjen eller ikke...Akkurat der og da var det utenkelig å gå "tilbake" til den tiden hvor jeg gikk gravid sist gang.

Back
Topp