Flere studenter her?

skvik

Flørter med forumet
Hei!

Jeg och mannen min fikk barn jan-17, da var vi begge to i full jobb.

Jeg blev student i år og oppdaget graviditeten nå i uken. Har ev termin i slutten av mai, hvilket sannsynligvis kommer kræsje med examen til våren.

Noen som kan komme med tips ift dette? Bør jeg legge opp studentvåren annerledes pga graviditet? Hvordan er beste løsningen ift NAV og lånekassen?

Blir glad for alt av tips :)

Jeg er ikke student nå, men vurderer sterkt å søke meg inn på master til høsten 2019. I så fall blir det oppstart tre måneder inn i permisjonen min... Aner ikke hvordan jeg gjør det da? Er det lov å studere mens jeg er i mammaperm?

Slenger meg på deg og spør om tips, råd og erfaringer fra dere andre her inne :)

Tar opp fag og skal ha eksamen i mai/juni selv. Blir det krasj vil jeg jo bare kunne ta eksamene til vinteren igjen. Blir ikke finansiert av Lånekassen i 2019 så tror ikke det er noe prob for meg. Kan dessverre ikke hjelpe deg med den biten.

Dette blir mitt andre barn i studiene. Du får støtte fra Lånekassen, det trenger du ikke betale tilbake, men sørg inderlig for at du har dokumentert dersom du skulle sykemelde deg, eller av andre grunner må ta permisjon tidligere. (I mitt tilfelle må jeg ta permisjon tidligere da jeg har termin halvveis i bacheloroppgaven) av nav har du engangsstønaden dersom du ikke jobber og da har mer opptjent foreldrepenger enn de 63 tusen etteller annet som engangsstønaden er

Jeg er også student og førstegangsgravid.:)Skal skrive bachelor i år, så håper på å holde meg frisk og rask i svangerskapet!