Flere studenter her?

ahsn

Flørter med forumet
Jeg er student og jobber 20 % i tillegg til studiene. :) og er det noen her som vet når man søke om svangerskapspenger? I jobben min så er det ikke mulig for tilrettelegging, og det er en del mye tunge løft samt andre ting både jeg og fosteret vil bli utsatt for.
 
Jeg er også student :) har litt av de samme spørsmålene. Jobber ca 15% helg, pluss at jeg starter i 50% jobb fra 1.februar i tillegg.
 
Jeg studerer 100% og jobber mellom 50-80% Må man ikke søke før uke 36 eller er det litt sent?
 
Hva er forskjellen?
 
Sniker litt, hørte til her før, men hadde en SA.

Hva slags jobb har du? Dersom du mener at det er såpass skadelig for barnet så kan du søke når som helst, men det er en lege/jordmor som "bestemmer".
 
Hvordan får dere tid til å jobbe så mye? Jeg er redd for at jeg ikke kommer til å jobbe nok til å få opptjent nok til foreldrepenger. Jobber i Securitas.
 
Jeg tror ikke jeg får foreldrepenger. Annet enn fra jobben med 15%.

Grunnen til at jeg kan jobbe så "mye" er at jeg studerer en del fag på nett, og har kun én dag oppmøte i uka. Så må jo ta natten og kveldene til hjelp :)
 
Jeg har forelesninger nesten hver dag, og i tillegg en sønn på 2 år. Før påske har jeg 8 ukers praksis og flere eksamen dette semesteret, så jeg har egentlig veldig lite tid til å jobbe. Men vi er avhengige av den ekstra inntekten jeg tjener i og med at samboer også er student :)
 
Jeg har forelesninger nesten hver dag, og i tillegg en sønn på 2 år. Før påske har jeg 8 ukers praksis og flere eksamen dette semesteret, så jeg har egentlig veldig lite tid til å jobbe. Men vi er avhengige av den ekstra inntekten jeg tjener i og med at samboer også er student :)

Da synes jeg du er flink!! :)
Men hvordan er det med stipend og lån når man får barn? Mener på at ei venninne sv meg fikk lånet omgjort til stipend det første året..
 
Man kan søke om foreldresipend som man får i 44 uker, og du må ha fått støtte i minst 6 måneder tidligere fra Lånekassen for å få stipend :)
 
Jeg er også student, og håper jeg klarer å fullføre det .. Noen som vet når man kan søke om det fødselsstipend fra Lånekassen ? Og hvor mye kan man få ?
 
Eg var student då eg fekk førstemann. Eg fann ut at eg då kunne ta nettstudier (fulltid) og få alt (80 000) som stipend det året. Var tøft å gjennomføre. Hadde med meg pensum på fødeavdelinga til og med. Las og skreiv oppgåver mens babyen sov :) Resulterte i 60 studiepoeng ekstra og eit år utan lån.
 
Er student og jobber utenom. Sist fikk jeg alt lånet omgjort til stipend. Så slik blir det nok nå også :)

Sent from my LT25i using BV Forum mobile app
 
Eg var student då eg fekk førstemann. Eg fann ut at eg då kunne ta nettstudier (fulltid) og få alt (80 000) som stipend det året. Var tøft å gjennomføre. Hadde med meg pensum på fødeavdelinga til og med. Las og skreiv oppgåver mens babyen sov :) Resulterte i 60 studiepoeng ekstra og eit år utan lån.
får man altså fødselsstipend selv om man ikke ta permisjon fra studiene altså?

Jeg skal ta permisjon fra jobben, men ikke fra skolen...
Jeg er også student og jobber 50%… er veldig usikker på om man får foreldrepenger fra arbeidsgiver plus
Fødselsstipend fra Lånekassen..
 
gikk du på skolen i perioden du fikk stipend?
Ja gikk på skolen, men hadde permisjon fra jobben. Funket fint. Prøver det nå også :)

Sent from my LT25i using BV Forum mobile app
 
Ja gikk på skolen, men hadde permisjon fra jobben. Funket fint. Prøver det nå også :)

Sent from my LT25i using BV Forum mobile app
jeg tenkte å gjøre det også… :) håper jeg klarer å fullføre skolen innen planlagt tid

hvor mye jobber du da?
 
Jeg jobber bare 10% fast nå, det andre er vikariater.

Nå går jeg 1. året på master og vil ha tid til å jobbe ekstra i graviditeten, men må ta permisjon fra studiene et år da jeg ikke kan skrive masteren min og gå i barsel samtidig. Det blir litt vanskelig med tanke på alt det praktiske arbeidet som skal gjøres i tillegg til skriving og lesing. Har søkt litt og funnet ut at ettersom jeg er student og allerede er innvilget plass på master 2. året vil jeg få fullt stipend (altså blir alt omgjort til stipend) i 44 uker (10 mnd.) Dette forutsatt at jeg går ut i perm når jeg skal. (Noe som ikke bør bli noe problem.)

Har dog forstått det slik at man søker om fødselspenger etter at barnet er født; noen som vet hvor lang tid søknaden vil ta å behandle?

:D
 
Back
Topp