Flere studenter her inne? :)

Sola93

Blir kjent med forumet
Høsthjerter 2017
Flere som er student nå under graviditeten og fortsatt er det neste studieår? :)

Hva er planen din? Fortsette å studere eller ta permisjon, evt. Hvor lenge?

Syns det er så masse å sette seg inn i når det gjelder krav på foreldrepenger osv. Men virker som man får fult studiestipend hele året pluss foreldrepenger fra NAV om man jobber litt utenom. Noen andre som kanskje har satt seg mer inn i det eller forstått det på en annen måte? :D

Jeg er deltidsstudent, og har forstått det med pengene på samme måte som du :)
Er bare i mitt første år, men jeg kommer til å ta permisjon neste år. Var nettstudent med barn nummer to, uten permisjon, og det vil jeg ikke gjøre igjen. Selvom det "bare" var deltidsstudier da også følte ejg at jeg brukte "unødvendig" lang tid på å bli kjent med ham, siden ejg også måtte bruke tid på lesing. Denne gangen ønsker jeg, som med nummer 1, å kunne ha fokus på KUN babyen, og å ha tid til å bare sitte å nyte synet av den lille, perfekte klumpen <3

Babytiden går så innmari fort, og når vi har så fine løsnigner med permisjoner (inkl. pengene) så syntes jeg absolutt man burde ta muligheten om den byr seg :) Jeg "måtte" være nettstudent i permisjon sist gang, så av den grunn angrer jeg ikke - jeg skulle bare ønske ejg hadde hatt mulighet til å velge annerledes :)

Er student men har ikke satt meg inn i det. Har bare igjen å skrive masteren. Ver vi har rett på å få overført permisjonen til far. Må sette emg mer inn i det etter hvert :)