flere studenter her? ang. permisjon

maibarn12

Blir kjent med forumet
Hei!

Jeg er student og jobber 2-3 dager i uken i tillegg. Jeg har derfor krav på foreldrepenger fra NAV og foreldrestipend fra lånekassen. Samboeren er også student og jobber deltid i tillegg.. Vil han ha krav på sin kvote??
Og dere andre som er studenter: Hvordan gjør dere det med permisjonen, 100 % lønn eller 80 %? Jeg blir helt grønn av permisjonordningene.. Skal dra ned på NAV etter jeg er 26 uker på vei for å høre om de kan forklare meg dette.. Men måtte bare forhøre meg her først, for er gira på å finne ut av det:)

Blir supergla for svar:D Trenger ikke å være fra studenter heller;)

her er jeg student og jobber som deg mens sambo jobber fullt, og vi tar 100% lønn for det tjener vi mer på. 

og vil jo tro at din samboer også har rett på permisjon siden dere har rett på foreldre penger.. men jeg ville ha hørt med noen som vet mer enn meg ;) 

Da jeg studerte og jobbet i tillegg fikk ikke min samboer permisjon fordi JEG ikke hadde jobbet mer enn 50 % . Latterlig ordning. Men dette skal være endret nå så jeg tror nok din samboer får sin kvote . Du jobber vel kanskje 50 % uansett

maibarn12 skrev:
Hei!

Jeg er student og jobber 2-3 dager i uken i tillegg. Jeg har derfor krav på foreldrepenger fra NAV og foreldrestipend fra lånekassen. Samboeren er også student og jobber deltid i tillegg.. Vil han ha krav på sin kvote??
Og dere andre som er studenter: Hvordan gjør dere det med permisjonen, 100 % lønn eller 80 %? Jeg blir helt grønn av permisjonordningene.. Skal dra ned på NAV etter jeg er 26 uker på vei for å høre om de kan forklare meg dette.. Men måtte bare forhøre meg her først, for er gira på å finne ut av det:)

Blir supergla for svar:D Trenger ikke å være fra studenter heller;)

Hei.