Flere spm ang. barnehage!

Chinchilla

Forumet er livet
Hvor stor er barnehagen du har barnet ditt i?
Er barnehagen ny eller gammel?
Er barna mye ute?
Har barnehagen avdelinger eller team?

- I Seb sin barnehage er de rundt 90 barn- så SVÆR.
- Seb sin barnehage åpnet i januar 2006- vi har vært med fra første uken så Emilie var et av de første barna der I 2005 var altså 2004-barna de yngste der så det var ekstra spesielt i år da 2004-barna sluttet for å begynne på skolen.
De kaller den "fremtidens barnehage" så den er veldig moderne. Har et fantastisk uteareal med masse flotte lekeapparater, en svær båt og gapahuk rett over veien som er genial for tur med de minste. Bhg har et stort amfi, atelier, pc, flere store lekerom, sanserom mm.
- Barna er ute hver dag uansett vær og vind. De kan velge om de vil ut før lunch eller etter lunch- og de kan selvsagt velge begge deler, men de får ikke være inne en hel dag. Alle barna har en fast turdag i uken.
- Det er ikke avdelinger i barnehagen. De har egen førskolegruppe og alle barna tilhører et team- de spiser og har minisamlinger med teamet sitt, ellers velger de aktiviteter selv. Mange tror det er rene anarkiet der, men de får altså et valg, f.eks "Vil du bygge lego eller bake boller?", så de kan ikke velge hva som helst hele tiden eller samme tingen hele tiden heller.

Synes barnehagen vår er fantastisk!!![:)]

Fortell om deres da!

300 barn ;) 15 avdelinger.
2 år gammel, snart 3.
Ute på formiddagen og ettermiddag. Kommer annpå været. Men alltid ute 1 gang. (0-3 års avdeling)

Er veldig fornøgd med barnehagen! Jobber i den selv ;) De har mye varierte tilbud til barna.

Hvor stor er barnehagen du har barnet ditt i? Barnehagen er stor med ca. 100 plasser
Er barnehagen ny eller gammel?Ny, sto ferdig desember 2008 da sønnen min begynte der[:)]
Er barna mye ute? Ja, masse hver eneste dag! De går på tur 1-2 ganger i uka. Barnehagen ligger fantastisk til nær både skog og sjø så de har flotte turområder og stort uteareal.
Har barnehagen avdelinger eller team? Det er 6 avdelinger. 3 avd for små barn (1-2 år) og 3 avd for store (3-5 år)

Veldig fornøyd med bhg vår også, begge barna stortrives[:)]

Bhg satser blant annet på sunn mat og prosjekt arbeid. Jeg synes det er flott at barna går i en bhg hvor det ikke er kake og is hver gang noen har bursdag! De har egen kjøkkenhage hvor de dyrker grønnsaker feks.

Hvor stor er barnehagen du har barnet ditt i? Ca 75 barn fordelt på 2 avdelinger og 15 ansatte[:)]
Er barnehagen ny eller gammel? helt flunke ny [:)] Sto ferdig til sommeren 08 mener jeg det var[:)]
Er barna mye ute? Ja, er stort sett mye ute. Har fast 2 turdager da de drar på utflukter og er borte hele dagen[:)]
Har barnehagen avdelinger eller team? 2 avdelinger. Finnbrauten der storungene er. Og Kjeberget 0 til 3 år. De er inndelt i team og gruppa til Storesøster heter Bjørn[:)] Det er de eldste ungene som skal begynne skole året etter. Minsten går på Kjeberget, og hans team heter Mygg[:D]  hihi
Barnehagen er forresten en kulturbarnehage, så de har mye fokus på skuespill, eventyr og sang. Og det er en FUSbarnehage[:)]

ikke så veldig stor. de er vel 30 barn på 2 avd.
startet opp i 2006 eller 2007
Er barna mye ute?
Ja masse så lenge været tillater det. Var mer inne i fjor vinter da det var så grusom kaldt. Luftgradene var på 25 -
Nå i høst har hver avd min 2 turdager i uken, noen ganger er de minste nesten annehver dag å mater endene i tillegg til turene..

Begge deler faktisk.. De har delt avd. i 0-2 og 2-6 men, de har 3 dager i uken der de største nede (minste avd) og de minste oppe er sammen på tur, aktiviteter ol. De har egne førskole grupper som rundt jule tider slår seg sammen med førskolegrupper fra andre bhg i området så de skal bli kjent til de skal på skolen

De har nettopp bygd en haug midt på plassenn med akebakke i. de er et rør som går igjennom som de kan sykle i.
De har egen grillbu ute i bhg og egen turplass...

her er bilder av bhg: http://www.gamleveien.barnehageside.no/visbilde.asp?bildeid=441532&albumid=10749

88 barn (13 barn på Anders sin avdeling)

Gammel, hvertfall 30 år, mulig eldre også

Er barna mye ute?
De er ute hver dag (store uteareal) og er på tur hver uke

Har barnehagen avdelinger eller teamr
Avdelinger

Anders har ikke begynt enda, men om en uke er det hans tur også! Jeg gleder meg og er litt spent [:D]

Det er en familie barnehage med 8 barn fra 0-3 år. Fem 1 åringer og tre 2 åringer

Den åpnet i 2003

De er ute hver dag og har fast turdag hver onsdag og på torsdager er de på besøk i en fast barnehage. (Den som lillegutt begynner i når han skal på stor avd)

Barnehagen er drevet av et samboerpar. I tilegg har de to andre ansatte. Barnehagen er i et eget hus ved siden av der de som driver den bor og de har stor hage med husker,lekestue,sandkasse og masse andre leker.
I tilegg får de varm lunsj hver dag og mye sunn mat og mye frukt [:)]

Vi er kjempe fornøyd og lillegutt stortrives der[:D]

Hvor stor er barnehagen du har barnet ditt i? 68 barn. 14 på avdelinga til mini (4 ansatte på avdelinga)
Er barnehagen ny eller gammel? 5 år
Er barna mye ute? Ute kvar morgon/formiddag, og på ettermiddagen. Turdag ein dag i veka, men det har dei ikkje komt heilt i gang med for året...
Har barnehagen avdelinger eller team? Har 4 avdelingar. Så er avdelingane delt inn i team (eller kva dei kallar det) i tillegg.

Og kan sitere H i l l a på dette:
ORIGINAL: H i l l a

Barnehagen er forresten en kulturbarnehage, så de har mye fokus på skuespill, eventyr og sang. Og det er en FUSbarnehage[:)]

ORIGINAL: Meg og A

300 barn ;) 15 avdelinger.
2 år gammel, snart 3.
Ute på formiddagen og ettermiddag. Kommer annpå været. Men alltid ute 1 gang. (0-3 års avdeling)

Er veldig fornøgd med barnehagen! Jobber i den selv ;) De har mye varierte tilbud til barna.

Høres akkurat ut som bhg Magnus går i det [:)]

Der han går er det plass for 300 barn på 15 avd., åpent 6.30-17.30 hele året (med unntak av 3 planleggingsdager, jul- og nyttårsaften og ons før påske, tror jeg det var.)
Den åpnet vel årsskiftet 2007/2008, tror jeg.
Har egen turbuss, stoooort uteareal med bl.a. skog og natur i tillegg til "vanlige" lekeplass-apparater etc. De har varmlunsj hver torsdag og "fredags-disko" [:D]
Barna er stort sett ute formiddag og ettermiddag, men det kommer vel litt an på været vil jeg tro (har stort sett bare vært fint vær til nå, så...vet ikke helt)

Hvor stor er barnehagen du har barnet ditt i? vet ikke, men på avdelinga hans er det 15 barn og 5 voksne.
Er barnehagen ny eller gammel? Den er 13 år gammel.. de bygger ut nå, hvor det blir flere grupperom, med stort kjøkken og blandt annet ett vannrom.. De følger Reggio Emilia sin filosofi, noe som er ganske spennende.
Er barna mye ute? de er ute i hvertfall en gang om dagen[:)] De større er ute mer..
Avdelinger: Akrobaten, Kanutten og Huskestua[;)]

Ellers så tar de inn studenter fra høyskolen i vestfold, noe som er flott. Alle private barnehager i larvik samarbeider. [;)] dere kan jo kikke på http://www.gapatrosten.no/site/ [:D]

Back
Topp