Flere spørsmål..

kokosnøtta

Glad i forumet
Hva avgjør om en må ha langt eller kort regime?

Og hva er langt og hva er kort?

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Oftes har endometriosedamene langt regime. Dette nullstille hormonsystemet, og demper endoen litt. Som regel bruker man da nesespray 2-3 uker før man begynner på sprøytene. Kort regime har som regel psocerne, de går da rett på sprøytene. De har også lettere for å bli overstimulerte, siden de har så mange egg.

Takk for svar. Men hva med de med menn med dårlig sædkvalitet da? Altså hvor dama er frisk?

Da bruker de ofte ICSI. De plukker ut en sædcelle som de planter rett i egget. Eller du kan få inseminasjon om de er gode nok svømmere.

Men må en ikke ta spay og sprøyer og sånt da også? Trenger en ikke sprayen kanskje?

Jo mer jeg leser, jo mer forvirret blir jeg:-P

Hvis du er "perfekt" så kan de ta uttak i naturlig syklus. Dvs ingen sprøyter annet enn eggløsningssprøyte slik at de vet nøyaktig når de skal ta ut egg på deg. Den sprøyta kontrollerer nemlig eggløsningen din:)

Det kan være legen ønsker å sette deg på sprøyter i tilfelle han vil få frem flere og gode egg. Det finner han ut når han har tatt ul på deg:)

Hva er "perfekt" syklus?
Syns det høres kjekt ut:-P

Kunne virkelig ønske dagene kunne gå litt fortere ;-)

Haha, perkekt syklus er om du har gode egg, og fin og fast syklus som holder seg noenlunde lik fra mnd til mnd. Alle vil ha perfekt syklus:):) Tro meg, plutselig begynner dagene å flyyyyy avgårde! :)

Syklusen min er nesten etter klokka, så en kan jo håpe;-)

Tusen takk for svar. Det kommer nok flere spørsmål etterhvert :-P

Det er bare å spørre:) Ellers er google en fantastisk verden:)

Det er bare å spørre:) Ellers er google en fantastisk verden:)

Ja google er veldig kjekk å ha. Men samtidig syns jeg det er litt vanskelig innimellom på dette temaet hvor jeg har så lite kunnskap fra før. Føler jeg blir mer forvirret:-P

I vårt tilfelle er det mannen som er problemet, men de vil jo dyrke frem best mulig og flere egg for det om. Så da ble det kortregim på oss :)

Kan jeg spørre hvor lang tid et kortregime tar? Da tar du ikke spray, men du tar sprøyter i ca 2 uker før du setter eggløsningssprøyten? Eller?

Kort regime skal også passe inn i skjemaet der dere går til behandling, da det styres av din syklus. Ved langt regime med spray kan de styre når du skal starte med sprøyter og uke de skal hente ut egg. Riksen behandler veldig mange, og det er ikke så mange som får kort regime, som langt regime. Det var i hvert fall det de sa til meg når vi hadde korte regime.

Sent from my iPhone using BV Forum

Ok. Ja, vi får vel kanskje vite litt mer på den samtalen. Regner med det er sånt vi snakker om da :-)

Ja, dere får greie på det da. Lykke til :-)

Sent from my iPhone using BV Forum

Lang og kort protokoll er blandet annet avhengige av kvinnes alder. Jeg tror det er sjelden at de ikke gjøre noen stimulering DVD naturlig syklus. I en naturlig syklus har du vanligvis bare en egg. Med stimulering produserer flere egg og sjansen øker. Lykke til!!

1. IVF
--------------
Stimulerer --> 16.02.14
Uttak --> 28.02.14
Ruger på en gullegg, test dato --> 17.03.14

Sent from my iPad using BV Forum mobile app

Back
Topp