Flere sovebarn?

Blåmann

Elsker forumet
Jeg tror vi har fått et murmeldyr. I det siste har Emil sovet veldig godt på natta (har egentlig alltid sovet godt) men nå snakker vi 7-8 timer i strekk. Og nå, de siste dagene har han ligget i senga fra 19.30 til 08.30-09.00 md kun en pupp i 23 tiden!!  Og da ligger han bare og koooooser seg, småprater og suger på totten. Jeg tar han opp i sengen min og prøver å amme, men han bare tuller  og ler emoticon Men det som skjer da er at han sover dårlig på dagen og blir sutrete fra kl 14 til han skal legge seg igjen. (får han ikke til å sove mer da) Så nå har jeg satt vekkerklokka på 07.00 og begynt å vekke han da..... Tenk å måtte vekke en baby for å få han opp om morgenen, er det normalt da? Men da får vi til to gode soveøkter på dagen på tilsammen 3 timer, og han er mye blidere i våkentiden.

Flere som har slike sovebabyer?

Hehe vi har også ett sovedyr, det har vi alltid hatt.
Han sove mellom 10 og 12 timer på natten i strekk, ingen mating emoticon
Og så sover han vertfall 3 noenganger 4 ganger på dagen, de soveøktene varer mellom 30 min og 1 1/2 time emoticon
Han trenger mye søvn sier han, hehe, lader vell bare opp til han blir litt eldre emoticon

Nei men så deilig da!! :)
Nyt det, hehe!

Vi har også en liten lating, men merker at hun sover mindre og mindre
på dagtid! Har 2-3 soveøkter, og de er på som regel en time hver..
Men hun legger seg fint på kvelden, ca 19:30 og sover til 08-09. :)
Får grøt til kvelds, så hun sovner god og mett!

Jeg har også et lite sovebarn. Han må opp på morgenen, pleier å vekke han senest 8, men på late dager hender det at det blir 8.30. Det beste er jo å vekke han i 7-tiden, men uff.. det jo så godt å sove! Storesøster var ikke slik, hun var våken i 6-tiden hver morgen. Prøvde seg med 4.30-tiden, men der gikk grensa ja emoticon

_nette86 skrev:
Og så sover han vertfall 3 noenganger 4 ganger på dagen, de soveøktene varer mellom 30 min og 1 1/2 time emoticon
Han trenger mye søvn sier han, hehe, lader vell bare opp til han blir litt eldre emoticon

Akkurat sånn er det her også. Har en skikkelig sovegutt. emoticon

_nette86 skrev:

Akkurat sånn er det her også. Har en skikkelig sovegutt.  emoticon

Sovebarn her også!
Hun sover fra kl 19 - ca 6-6.30 på morgenen uten mat. I tillegg så må hun sove rett etter frokosten. Og da kan hun sove til kl 10. Sover igjen ved 12-12.30 tida og sover da et par timer. Så må hun ha en lur på ettermiddagen og det er litt opp og ned hvor lang den luren er. Hun har sovet hele natten siden hun var 7-8 uker gammel, så hun er et murmeldyr jaemoticon

_nette86 skrev:

Akkurat sånn har vi også det. Bare at han sover fra halv 7- 7/8 neste dag. Så det er 12-13 t om natten.

Her sover han fra 18-19 tiden til 06-07 tiden, avbrutt av et kjapt måltid en gang mellom 03 og 05. Ellers så har han 3-4 hviler om dagen som varer alt fra 30 min til 2 timer (som regel sover han 30-45 min per hvil). Vil påstå at han har et ganske godt sovehjerte :)

Back
Topp