Flere sommer anpustne og har høy hvilepuls?

Snickers

Elsker forumet
Oktobermirakler 2013
Må si det er med en blanding av fascinasjon og skrekk jeg observerer meg selv om dagen! Er det liksom greit å ha hvilepuls på 90? Pleier å ligge på 55-60, jeg...:eek: Og å bli anpustne når man står heeelt stille i en butikkø? Normalt? Eller når man reiser seg fra sittende til stående? Veldig merkelig, kjennes ikke spesielt sunt ut...

Ja, det er helt vanlig for gravide. Er ikke noe farlig. Men du bør hvile mye og få i deg nok med væske. Er samme greie her :) Nå er jeg 100% sykmeldt og merker det var på sin plass.

Du er ikke alene! Jeg har normalt hvilepuls under 50 og nå ligger jeg som regel over 70. Jeg blir andpusten av å gå i trapper! Haha. Men det er ikke noe rart med tanke på hvor mye ekstra hjertet jobber i hvile pga opptil 50 % økt blodvolum som følge av graviditeten. Så lenge du føler deg bra ellers, er det ikke noe å bekymre seg over :-) Det merkes godt på trening også at kondisjonen ikke er på topp, men jeg synes det hjelper å minne meg selv på for en jobb kroppen gjør allerede i hvile :-)

Har en hvilepuls på 110. Den var på 125 på fredag og blodtrykket var på 187/ 107... ble lagt inn da. Ingen svangerskapsforgiftning og fikk ingen medisiner ennå da blodtrykket varierer så mye. Skal inn på hyppige kontroller da. Ingen tvil om at kroppen jobber overtid de siste ukene men er gravid!

Back
Topp