Flere som vil ha mat om natta og ikke sove om morgenen?

marri86

Glad i forumet
Sliter med at jenta mi våkner ennå 4-5 tida om morgenen fordi hun er sulten...Kan til nød sove et par timer til etterpå..Men er vanligvis oppe i 7tida...
Her er en vanlig dag hos oss..

Nattmat; mellom 04-06: 180 ml mme
Frokost: ca 8-9 : 1 porsjon grøt + 90 ml mme
Lunch: ca 10.30-13.00 Litt frukt + 150-180 ml mme
Middag; ca 14.00-15,30 : Middag + ca 9 ml mme
Kveldsmat: ca.17-18: Grøt + 120 ml mme

Legger henne 17,30-18,30 Fordi da er hun faktisk trøtt...Er bare grinete hvis vi har henne oppe for lenge..

Skulle ønske hun ville sove lenger om morgenen og at vi kan kutte ned til 4 måltider...Men vet ikke helt hva jeg skal gjøre..

Noen tips? Helsesøstra kunne ikke komme med råd..Egentlig litt udugelig hun jeg har :(
Kan og nevne at jenta mi er glad i mat..Ved 6 mnd kontrollen var hun 68 cm og 8410 gram..
 
Vist ho legg seg 17.30-18.30 kan ein vel ikkje forventa ho skal sove lenger om morgonen? Søv ho lenger om du prøver å holde ho lenger oppe om kvelden?
 
Her har han brukt få mat kl åtte så lagt halv ni. Har da stått opp mellom åtte og ni men spiser ikke frokost før halv ti.

Nå skal vi begynne legge han tidligere å se hva som skjer...

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Vi gir frøkna fire måltider om dagen. Gir ikke noe bestemt oppmålt mengde grøt,tar det litt sånn på øyemål. Men hun kan gjerne vente 4-5 timer mellom enkelte måltider. Hun legger seg ca. 19.30-20.30,og våkner da i 06.30 tiden på morgenen. Gråter gjerne to ganger i løpet av kvelden,men det er gjerne på grunn av drømmer og at sutten har falt ut av munnen. På morgenen kan hun ligge og kose/leke i senga vår til rundt 8.00,men da må vi opp fordi hun er sulten.
 
Vi legger vår gutt 18.30 for då er han stuptrøtt, han pleide å sove natten gjennom før vi begynte med fastføde. No våkner i fire tiden viss eg er heldig for første gang for å få mat og er enten våken noen timer eller sovner igjen og våkner i 6 tiden. Vi står ikke opp med han, men er i sengen til 7-8 tiden og står opp da. Han får en liten porsjon med grøt mellom 8.30 og 9.30.

De skal ha omtrent 12 timer på natten så om dere legger så tidlig så våkner ho tidlig også. Men ikke alltid lett å gjøre om på det. Eg forstår ikke hvordan vi skal kunne ha Sebastian våken lenger enn til 18.30 så det får bare bli sånn.
 
Back
Topp