Flere som venter nr 3 og må bytte bil? Hva tenker dere?

Lilla Gumman

Forumet er livet
Septembermødre <3
Septemberlykke 2016
Til tross for at jeg kjører ei romslig stasjonsvogn per nå, så MÅ vi bytte bil før vi skal inn med barnesete nummer 3. Men har ikke råd til å bruke masse penger på bil akkurat nå heller og innser at utvalget i biler med plass til tre barneseter i baksetet ikke er all verden......

Noen andre med samme utfordring? Hva tenker dere?

Her har vi sånn smått begynt å se litt på Peugeot 5008 eller evt Citroen c4 picasso, men er langt fra overbevist..... :p

Til tross for at jeg kjører ei romslig stasjonsvogn per nå, så MÅ vi bytte bil før vi skal inn med barnesete nummer 3. Men har ikke råd til å bruke masse penger på bil akkurat nå heller og innser at utvalget i biler med plass til tre barneseter i baksetet ikke er all verden......

Noen andre med samme utfordring? Hva tenker dere?

Her har vi sånn smått begynt å se litt på Peugeot 5008 eller evt Citroen c4 picasso, men er langt fra overbevist..... :p
Vi kjøpte oss en mercedes med integrerte barneseter.. men bare for at sambo insisterte på det :-P jeg ville helst ha en 7seter, så kidsa slipper å sitte så trangt.. hvor drømmebilen er Mazda 5! Men fikk ikke viljen min gitt :-P

Jepp, her måtte vi selge vår røde 5 seters sportsbil Mazda 6, da setet i midten ble altfor smalt for enda et barnesete. Så mannen gikk for en Chevrolet Tahoe, da han er stooor Chevrolet fan :p:D Så nå har vi STOR plass :joyful::smiley-bounce012

Vi må bytte bil :( vi har nå en av de største, om ikke den største, stasjonsvognen på markedet...men det går desverre ikke med 3 barneseter inn i den :( og jeg som ELSKER bilen vår! Vi blir nok å bytte til en VW Multivan :) :)

Eg venter Nr 3 og. Vi måtte og bytte bil. Eg endte opp med ein touran. Den har delte seter. Så det går fint med 3 barneseter i den :) så var vi 2 ekstra seter baki om vi trenger det :) veldig fornøyd med den. God å kjøre og god plass.Vi kjøpte brukt. Så den blei ikkje så dyr. Den kan eg anbefale :)
Mannen har caravelle. Den og er kjekk som familie bil :) men ett tips er og se etter ein bil med delte bakseter. Da går det med 3 barneseter :)

Vi satser på å klare oss med volvo v70 som vi har nå ihvertfall det første året. Det blir trangt, men går akkurat. Mulig vi ikke kan bruke isofixen, men må feste alle setene med beltet.

Jeg må ikke bytte bil. Har to barn på 4 og snart 2 år. Har en golf plus.

Kan jeg bare dytte de tankene over på mannen min og håpe han finner ut av det?

Hvor gamle er barna dine? :)?

Mine? De er 5 og 2. Så blir en bakovervendt, en babystol og en beltestol. Blir nok trangt, men må bare gå. Det var et av kriteriene til mannen for å gå med på å få nr 3, at vi slapp å bytte bil ;)

Vi satser på å klare oss med volvo v70 som vi har nå ihvertfall det første året. Det blir trangt, men går akkurat. Mulig vi ikke kan bruke isofixen, men må feste alle setene med beltet.
Seriøst? En venninne av meg byttet ut V70 fordi hun ikke fikk inn 3 bilstoler og prøvde det selv i en slektnings XC70 (mulig den er smalere) - hadde ikke sjans...... :p Men er vel forskjell på stolene også da!!

Håper vi slipper, men tar ikke stilling til det før vi vet om det er to eller en, viss det er en kommer vi til å forsøke å beholde bilen, men viss ikke må vi jo bytte

Mine er 6 og nesten 2 når lille kommer til verden, så blir en beltestol og to bakovervendte vi må få plass på. Ønsker å kunne bruke isofix da vi må bytte litt mellom bilene og at det er isofix på de stolene vi har. Hadde ikke isofix på den bakovervendte eldstemann satt i og det var et sabla herk å flytte den fra bil til bil... Og nevnte jeg at vi har stor bikkje som skal ha plass sammen med barnevogna i bagasjen også......? :p

Må nok ut på prøverunde....... Har i det minste innsett at både utseende og motorkapasitet kan jeg bare glemme..... :( Kjennes i grunn helt håpløst, men får tro jeg kan kjøpe meg en fancy bil når ungene har vokst til og huslånet har krympa...... ;)

Vi kjøpte oss en mercedes med integrerte barneseter.. men bare for at sambo insisterte på det :-P jeg ville helst ha en 7seter, så kidsa slipper å sitte så trangt.. hvor drømmebilen er Mazda 5! Men fikk ikke viljen min gitt :-P

Uæææ vi har tre barn om åtte måneder. Tror ikke det er plass i SUVen! Hvilken Mercedes?

Vi trenger ikke bytte, har Volvo XC 60. Vi får inn1 babystore, en bakovervendt og en beltestol. Men det er stor forskjell på bilstolene og. Har flere ganger hatt med kompiser til storebror og da er det ikke alle beltestoler som går.

Vi trenger ikke bytte, har Volvo XC 60. Vi får inn1 babystore, en bakovervendt og en beltestol. Men det er stor forskjell på bilstolene og. Har flere ganger hatt med kompiser til storebror og da er det ikke alle beltestoler som går.

Så hva er best på stol fronten (les smalest men sikker)? Vi har maxicosi til baby, cybex sirona til mellom og cybex pallas mfix til største (lang men under 15kg grense).... Noen som bør byttes?

Vi må å bytte bil. Elsker mondeoen, men går ikke med tre isofix seter der. Vil ha tre barn under 3,5 år.
Har maxi cosi cabriofix til baby, cybex sirona til mellomste og cybex pallas m-fix til eldste.
Vi har sett på Peugeot 5008, Citroën Picasso, VW touran, Ford s max, bl.annet.

Så hva er best på stol fronten (les smalest men sikker)? Vi har maxicosi til baby, cybex sirona til mellom og cybex pallas mfix til største (lang men under 15kg grense).... Noen som bør byttes?
Vet ikke hvilke som er best men vi har en cybex (vet ikke hvilken, men tror det er pallas) til største og til mellomste har vi bakovervendt besafe izi. De stolene går tettere sammen enn andre jeg har prøvd. Men det kan og være andre er bedre og.

Back
Topp