Flere som venter nr 2/3/4 av samme kjønn?

3gutter-ennsålenge

Forumet er livet
Dette er bare ett lite hjertesukk, vi har 3 gutter fra før og venter nå gutt nr 4 :happy093:Heartblue:Heartblue:Heartblue
Men greia er at andre utenom nærmeste familie, spør om jeg ikke er skuffa over å "bare" få gutter. Sannheten for meg er at jeg gir beng i kjønnet, jeg ønsket meg ett barn til. Jeg blir skikkelig lei meg av de kommentarene, fordi det føles som det er mindre stas med gutter. Jeg forstår ikke behovet for å få en av vær. Sikkert litt hormonell, men blir litt lei.

Andre som hører det samme som venter gutt/jente nr 2/3/4 ? Hva svarer dere?

takk for at du leste
 
Jeg tror - uten å Være skråsikker - at folk ikke mener noe vondt med det. Det er bare en teit ting å si, på samme måte som de spør om babyen er snill...
og så er det jo sånn at det faktisk er lov å ønske seg et spesielt kjønn selv om det viktigste er at babyen er frisk :) og noen gjør jo det..
så selv om det er litt sårt så prøv å tenk at de færreste spør for å være slemme :) kanskje ubetenksom men ikke slem :)
 
Her kommer gutt nr 2. Vi har brydd oss null med hvem som kommer. Men det var nok etpar besteforeldre som ønsket seg en jente. Så de ble nok skuffet nok en gang.
 
Vi får gutt nr. 2 vi også. :) Har alltid ønsket meg en datter, og synes absolutt det hadde vært kjekt med en lillesøster i huset, men vi er overhodet ikke skuffet over at det blir en lillebror som kommer. Vi gleder oss heller, og tenker det blir stas for storebror da han kanskje vil ha mer glede av å leke med en lillebror, og som han kan dele samme interesser med i framtiden.
 
Her kommer gutt nr 2.og personlig så skal jeg innrømme at jeg faktisk ble litt "skuffet" når vi fikk vite at det faktisk var en gutt til i vente. I følge mannen skal vi ikke ha flere barn enn disse 2 (tok meg faktisk lang tid å overtale han til en til i utgangspunktet) så hadde jo så klart håpet at det skulle bli en av hver på oss. Men etter en stund (1-2uker) fant jeg ut at det var helt greit med en til av samme. Både for at vi har alt vi trenger fra nr 1 men også for at jeg vet litt mer hva vi går til. :happy: Og nå gleder jeg meg masse til lillebror kommer. :Heartblue
 
Vi er overhodet ikke skuffa, fordi jeg vet at statistikken sier at man får flere av samme kjønn, dersom de 2 første var samme kjønn. Vi får jo barn, for å få barn ikke noe kjønn. Mannen sier at folk bare legger fra seg sunn fornuft når de snakker med gravide :laughing002:laughing002
 
Forstår hva du mener. vi venter nr tre nå.
har to jenter fra før. Når noen venner og bekjente fikk høre vi ventet nr tre. Så var det flere som sa at dem håpet det var en gutt denne gang. Eller spurte om «vi gikk for gutten» «satsa på gutten».. ja, sånne kommentarer. Vi har aldri brydd oss kjønn, så lenge alt står bra til med barnet og svangerskapet går fint. Så mange år med prøving, vi var bare lykkelige for å få barn.
Vår tredje var langt fra planlagt, men for en fin overraskelse! Vi fikk oss en skremsel på TUL denne gang, hvor de fant avvik i nakkefold og vi gikk noen uker uvisshet på hva som ville skje. Det var helt forferdelig og gikk veldig psykisk inn på meg. Heldigvis var alt bra, men ja. Enda mer grunn til å tenke at kjønn ikke er viktig. Vi var veldig forberedt på trekløver jentegjeng. Så overraskelsen var stor når OUL viste en gutt. Vi er glade, men mest for at alt står bra til. Kommentarene har selvsagt vært mange, når me deler kjønnet vi venter. Frister av og til å svare en baby. Å jeg tar meg selv i å presisere stadighet at det viktigste er at alt står bra til. Men som noen nevner over. Tror ikke de mener noen med det. Å for noen er kjønn viktig. Men jeg forstår deg :)
 
Vi har jente fra før og venter gutt nå - og typ «alle» kommenterer hvor heldige vi er som får en av hver osv. «Da har dere jo en av hver så da trenger dere ikke få flere enn to». Jeg tenker selv at det er litt teit å kommentere, nettopp fordi vi får to barn fordi vi vil ha to barn. Om dette barnet hadde vært enda ei jente hadde vi ikke prøvd på en gutt etterpå liksom?!.. vi vil jo ha TO barn, samme hvilket kjønn - helt ærlig.
 
Vi venter jente nr 2 og har fått kommentaren "jaja, blir gutt på tredje da!" og "da blir det vel en til etter denne?" :woot: forstår ikke hvorfor det "perfekte" er å ha jente og gutt?
 
Jeg kan absolutt forstå det du føler! Jeg har ikke opplevd det samme selv, for jeg er på andre siden av dette. Jeg har gutt,jente,jente og venter en gutt med ny partner nå. Og i alle graviditetene har jeg hatt et veldig sterkt ønske om nøyaktig det kjønnet jeg har fått.
Pga jeg har følt med marg og ben at det var det som var inni meg. Men likevel har det vært viktigst at barnet er friskt!
Men folk kommer med ubetenksomme kommentarer HELE tiden her også.

At du orker!
Så kjedelig at du ikke får enda ei jente, nå må du kjøpe alt på nytt.
Uff, nå blir han (storebror) ikke spesiell lengre.
Stakkars barna dine som får to familier å forholde seg til..
Du skal jo ha tid til oppfølging av de også!
Osv..

Folk sier direkte sårende ting. Men jeg har valgt å la disse kommentarene være deres problem i forhold til deres synspunkter på eget liv. Jeg lever jo mitt liv! Og alle mine barn har det veldig fint! Og jeg har det veldig fint..
Jeg trives med å ha barna mime rundt meg og ønsker en stor familie. Hvordan livet utspiller seg klarer man ikke alltid å planlegge, man må bare ta det livet gir en og lage det beste ut av det!
 
Kanskje jeg bare har vært heldig, men jeg venter nr 2 av samme kjønn og her fikk vi ingen negative kommentarer verken på forhånd eller etter vi fant ut kjønnet :)
 
Vi har jente fra før og venter gutt nå - og typ «alle» kommenterer hvor heldige vi er som får en av hver osv. «Da har dere jo en av hver så da trenger dere ikke få flere enn to». Jeg tenker selv at det er litt teit å kommentere, nettopp fordi vi får to barn fordi vi vil ha to barn. Om dette barnet hadde vært enda ei jente hadde vi ikke prøvd på en gutt etterpå liksom?!.. vi vil jo ha TO barn, samme hvilket kjønn - helt ærlig.
Samme her! «Ja det går an å gi seg etter to da, når du får en av hver» - vi kan vel være ferdige å få barn akkurat når vi selv vil :facepalm: hadde ikke blitt fler om denne babyen hadde vært ei jente heller :hilarious:

svigerfaren min har fire barn, alle gutter. Han gikk helt i skyene da han fikk barnebarn og hun ble jo «jenta hans» med en gang. Merker at han ikke har hatt ei jente å skjemme bort tidligere..!

min mormor og morfar har tre barn - alle jenter. Sitat: «der det er jenter, kommer det gutter.» :hilarious:
 
Jeg får jente nr 3 nå. Ingen som sier noe her, men de tør vel ikke:p Lillegutt er båret frem men overlevde ikke. Så er kanskje derfor folk ikke kommenterer:stop: Vi er bare glade for at det er en frisk å fin baby som bor inni der, litt sårt å rart at det ikke var gutt, men av andre årsaker en at vi ville ha jenter og gutter....
 
Venter gutt nr 3 å dette er sisste mann her. Fekk komentarer når eg venta nr 2 at neste gang kommer jenta å nå har eg fått komentarer som så det ble en gutt til ja, jenta kommer nok neste gang osv.. Svarer bare at nei eg får nok aldrig en jente for dette er sisste mann å det er heilt ok, det viktigeste er at han er frisk å at alt går bra.
 
Venter gutt nummer to, og har egentlig ikke fått direkte negative kommentarer rundt det. Men føler det ofte ligger litt i «bunnen» at folk mener det hadde vært mer stas om det var jente nå. Samboer ønsker seg veldig en jente, tror det er veldig sårt for han. For meg har ikke kjønn så mye å si, og jeg tror det blir veldig fint for storebror å få en lillebror :Heartblue
 
Back
Topp