Flere som våkner av

Verpesyk90

Forumet er livet
Januarlykke 2016
Snøfnuggene 2018
Septemberlykke 2021
Å være dårlig og ha vondt i hele magen fordi du har sovet strak på ryggen?
Skjønner ikke hvorfor jeg gjør det når man ikke skal det. Hvis jeg ligger meg strak på ryggen når jeg er våken så blir jeg dårlig med en gang. Vet jo at det ikke er bra for baby siden vekten presser på blodåren som gir han oksygen... Blir litt bekymret for det :(

Ja det gjør jeg ofte. Våkner av kynnere, at han sparker, at eg har lagt meg på magen, på ryggen og diverse. Han i magen liker jo ingen stillinger så det er ikke så lett

Ja det gjør jeg ofte. Våkner av kynnere, at han sparker, at eg har lagt meg på magen, på ryggen og diverse. Han i magen liker jo ingen stillinger så det er ikke så lett
Men er ikke det farlig for babyen?

Aldri hørt at det er farlig for babyen, bare at vekta av baby/livmor kan presse på vener som gjør at en selv kan føle ubehag. Uansett.. Hvis du våkner av det så er det jo bra, for da kan du jo skifte stilling. Går nok fint;)

Har heller aldri hørt at det er farlig for babyen. Det er jo babyen som kan gjøre det tyngre for deg å puste, og gjøre det ubehagelig når du ligger på rygg, fordi vekten hans/hennes presser på magen og innvollene dine. Det er også dette som står i alle bøker og i babyappene, så tror du kan ta det helt med ro :) Hadde det faktisk vært farlig, ville vi ikke kunne ligget på rygg når jordmor undersøker oss, ultralyd osv ;)

Aldri hørt at det er farlig for babyen, bare at vekta av baby/livmor kan presse på vener som gjør at en selv kan føle ubehag. Uansett.. Hvis du våkner av det så er det jo bra, for da kan du jo skifte stilling. Går nok fint;)
Jeg har enten lest eller hørt på fødeprogram og når jeg var på fødselsforberedende kurs fått vite at man ikke skal ligge på ryggen pga all vekten blokkerer for vena cava og at det kan være dumt for babyen. Leste også på ene appen at etter 6 mnd skal man helst ikke ligge på ryggen lengre. Har nok sikkert tolket det som værre enn det det egentlig er da. Det går jo fint å ligge på ryggen hvis jeg har en hotellpute i ryggen :) syns noen ganger at det er vondt å ligge på siden. Bare snur meg fram og tilbake hele tiden. Skal ikke være lett dette her :p

Har aldri hørt at det er farlig for babyen. Denne gangen greier jeg fortsatt å ligge på ryggen, men sist gang holdt jeg på å besvime når jeg lå på ryggen.

Jeg har enten lest eller hørt på fødeprogram og når jeg var på fødselsforberedende kurs fått vite at man ikke skal ligge på ryggen pga all vekten blokkerer for vena cava og at det kan være dumt for babyen. Leste også på ene appen at etter 6 mnd skal man helst ikke ligge på ryggen lengre. Har nok sikkert tolket det som værre enn det det egentlig er da. Det går jo fint å ligge på ryggen hvis jeg har en hotellpute i ryggen :) syns noen ganger at det er vondt å ligge på siden. Bare snur meg fram og tilbake hele tiden. Skal ikke være lett dette her :p
Ja, det er noe med at det kan hindre full blodgjennomstrømning, men da vil jeg tro du merker det før babyen merker det. Altså at man blir svimmel eller sånn slik skrevet i innlegget over. Men spør jm om det hvis du er bekymret :)

Har aldri hørt det er farlig for babyen. Jeg greier ikke å ligge noe særlig på ryggen, holder på å besvime.

Er det ikke sånn at det er fryktelig ubehagelig for oss lenge før noe er farlig for baby....? Trodde det gjaldt sånn jevnt over ;-)

Jeg håper virkelig ikke det er farlig! :wideyed: Ryggen er den mest behagelge stillingen for meg. Jeg synes det er verre å puste når jeg ligger på en av sidene, men på ryggen puster jeg helt fint...

Back
Topp