Flere som tenker slik?

Lene!

Glad i forumet
Jeg er 14 uker på vei i dag. Svangerskapssymptomene er her i aller høyeste grad. Har ekstrem svangerskapskvalme og har vært innlagt flere ganger pga dette. Har også stikninger i livmoren og kjenner kanten på livmoren over skambeinet. LIKEVEL klarer jeg ikke å forsone meg med at babyen har det bra. Jeg klarer ikke å glede meg over å være gravid. Jeg TØR ikke glede meg. Jeg er nemlig SIKKER på at babyen er død og at jeg har en missed abortion slik at kroppen fortsetter å produsere hormoner.
Var på UL i uke 10 og da var alt bra, men kun et par dager etter kom denne følelsen snikende igjen.

Er det flere som har det slik?

Jeg har det i allefall litt sånn:S Ikke vært på UL siden 6+4, å da så vi hjerte. Men jeg føler meg ikke gravid eller at babyen har det bra:S Har noen symptomer, som kvalme (innimellom) og vondt i hode. Har kjøpt doppler som jeg tror jeg har hørt hjertelyden i flere ganger men klarer ikke overbevise meg selv om at det er babyen sitt hjerte jeg hører:S

Du er ikke alene. Da jeg var hos JM, var jeg sikker på at hun ikke ville finne noe hjertelyd. "noe hun gjorde da men".. Klarte å glede meg sånn smått resten av dagen, men dagen etterpå var det påan igjenn.. Så kjenner følelsen du sitter med.

Tenker det samme, redd for at noe skal väre galt .... Har ikke värt på UL og må vente til ordinär UL ... Ikke lett ... Hjelper på å få höre hjerte hos JM, men neste kontroll er ikke för 8.mars .... 

Bekymrer meg en del ja.
Jeg var på UL 7+2, skal igjen 12+3 (nå på fredag) og på ordinær UL + at jeg har en doppler hjemme som jeg hører vetlo på en gang i uken ca. Jeg synes det er greit å finne hjertelyden og det er god forskjell på min og hennes puls (ja, jeg tror det er en jente).
Min ligger på en 85-95 og hennes på en 130-160.

Jeg håper jeg skal slappe mer av etter jeg har vært på UL på fredag, men vet ikke. Den 12 ukers ULen hjalp sist gang jeg var gravid, så håper det samme nå.

Har det akkurat på samme måten.. Masse symptomer, men absolutt ikke overbevist om at det er noe liv der.. Vil på UL en gang til!

Tror igrunnen det er ganske vanlig å ha disse tankene i større eller mindre grad helt til vi kjenner liv. Jeg må ærlig innrømme at jeg kjenner litt på det selv. Klarer ikke helt å nyte det enda. Det blir bedre og bedre etterhvert som tiden går og jeg merker at ting skjer med kroppen. Begynner liksom å gå litt mer opp for meg at jeg faktisk er gravid. Nå begynner magen å synes. Jeg kjenner livmoren godt over skambenet. Og i dag har det stukket og revet så mye i nedre delen av magen at jeg er sikker på at noe skjer - den lille trenger tydeligvis større plass :-)

Det var gjorde godt å se det lille vesenet på ultralyden for en uke siden. Det var faktisk en liten krabat som herjet inni der. Armer og bein gikk i hundre. Litt rart at jeg ikke kjenner noe når jeg så hvordan den jobbet i vei, men foreløpig er den vel så godt polstret i livmoren at det er helt normalt. Har også hørt hjertelyden selv en gang. Det var ikke vanskelig å finne ut at det var den lille sin. Jeg forsøkte å telle og kom til ca 160 slag i minuttet, min ligger vel ca på halvparten:-) Så enn så lenge ser alt veldig bra ut. Ta en dag av gangen, er ikke noe mer å gjøre. Jeg spiser og oppfører meg til det beste for den lille, noe mer kan jeg ikke gjøre.

jeg har det sånn ja... har heldigvis fått låne en doppler så jeg kan sjekke hver dag...
bedre det enn at jeg går rundt og bekymrer meg... 

jeg har det også sånn.. prøver å skjerpe meg, men det er ikke lett :( var på ul i uke 9, men ser liksom for meg alle mulige senarioer- og at det ikke er noe liv når vi kommer på ordinær ul.. det er så slitsomt å være sånn! Blir faktisk glad for å se at det er flere enn meg..

Ja, har det sånn nå og hadde det sånn med gullet. Jeg liker IKKE å være gravid, hater å ikke ha kontroll. Så er på endel ul, skal på ny på mandag, er redd hver gang ;(

Jeg har det litt på samme måte.. Har mistet to ganger i løpet av ett år, rett før, begge missed abortion. Det som hjelper meg litt igjennom hverdagen nå er en angelsound/doppler jeg kjøpte som jeg trenger for å bekrefte at alt er bra. Det er mange debatter hvorvidt det er farlig, men jordmor sa til meg i dag at det ikke var farlig - men at mange mente man ikke skulle høre på doppler så ofte fordi om babyen ligger med magen sin mot min mage, er det vasnkeligere å høre hjertelyd, og da kan man bli bekymret.

Jeg vil anbefale på det sterkeste å kjøpe en doppler på ebay nå i de ukene før man kjenner spark - det har virkelig hjulpet meg. Og du høres også ganske nervøs ut.

Lykke til! :)

Hadde det akkurat som du beskriver med førstemann... Utrolig slitsomt og ubehagelig å ha det sånn... :-/ Synes det ødela litt ift gleden over å være gravid.

Denne gangen har jeg det ikke sånn, kjenner igjen alle følelser/symptomer og klarer å glede meg mer over det enn å bekymre meg.
Det er ikke så bra å bekymre seg mye heller vettu :-/ <3

skjønner akkurat hvordan du har det. Har det akkurat sånn selv, er 15uker og selv om jeg har fått tydelig mage og er kvalm hele tiden så tenker jeg sånn som deg... Var på ul i uke 7 og i uke 12 og i dagene etter slappet jeg veldig av, men så begynte tankene å svirre igjen.
Jeg tror mange har sånne tanker og jeg tror det kan hjelpe å ha en angelsound.
Uansett så er det ikke sååå lenge til vi kanskje kjenner liv og da kan kanskje slappe av litt, hadde vært deilig:)

Hadde det veldig sånn forrige gang. Da var det sånn at ingen fikk glede seg før de magiske 12 ukene var gått, når de var over så sa jeg at vi måtte vente å se hva de så på ordinær UL, når den var over og alt var bra ,så sa jeg at vi må no se om det går bra fram til fødsel. Når fødselen starta så sa jeg.. vi får no se om det overlever fødselen. når fødselen var over så sa jeg at vi fikk vente å glede oss til legen hadde undersøkt henne på legekontrollen. Da det var over så var det frykten for krybbedød som tok over. MEN iløpet av alt dette har jeg gledet meg og koser meg med babyen min. Men svangerskapet var noe jeg mer eller mindre fortrengte og ikke turte å glede meg over. Denne gang rekker jeg ikke følge med på svangerskapet, men er denne gang også usikker fram til ordinær UL. jeg har jo ingen plager med svangerskapet så føler meg ikke gravid heller, det gjør det nok at jeg bekymrer meg litt ekstra, for har ingen symptomer på det...

Jeg tror vi alle har disse tankene i mer eller mindre grad.. jeg var så redd isted, at jeg reiste på sykehuset å fikk en ul for å se om alt var okay etter at jeg hadde sporav blod på papiret... Og alt var ok, og hun betrygget meg med at når man er over de 12 første ukene,så  er det svært få som aborterer :)
Dette her går bra jenter !! Positive tanker gir positive babyer ;)

jeg har gått med akkurat samme tanke så deg de siste dagene,har vært ekstremt kvalm,men plutselig så forsvant kvalmen...vet ikke om dette er relevant,har ikke hatt smerter eller blødninger...men tanken kommer snikende,kan være uholdbart til tider..uff,håper inderlig at alt står bra til med den lille.

Skjønner deg veldig godt!! Er en veldig spennende tid nå fram til de små
gir et lite spark for å gi beskjed til oss :)  Hva med å få en ul igjen?
Lykke til! Håper alt står bra til!!

Back
Topp