flere som tenker på jula allerde?

Her feirer vi som vanlig hos mamma. Pleier å ha spekemat og eggerøre på lille julaften, så jeg sørger allerede litt over å ikke kunne spise det;-) (skal sies at jeg har utrolig lyst på spekemat for tiden..)

Men skal bli tidlig ferdig med julegavene i år ja:-)

Vi skal være hjemme. Det er enklest når man har barn synes jeg. Vi får svigerfamilien på besøk.

Vi skal være hos svigers :-) De bor 20 min unna, men regner med at vi sover der, så storesnupp kan legge seg når hu er trøtt :-)

Jeg elsker å handle julegaver i desember, etter eksamen er over, men må nok begynne tidligere i år pga mulig bekkenløsning (endte opp tre mnd på krykker sist)..

Jeg har vært høygravid i jula før. Gikk veldig greit. Vi dro til foreldrene mine som bor en drøy halvtime unna. De hentet oss og kjørte oss tilbake 3. Juledag (da var fødsel i gang gitt). Vi har ikke bil selv enda, så regner med det blir samme greia i år. Satser på å holde babyen inne i magen til over nyttår denne gangen da :-) syns det er helt greit å slippe julestress, selv om mannen nok hadde gjort absolutt mest likevel (han som står for matlaging i huset).

Håper på å at huse er ferdig opppusset så vi kan ha en rolig jul hjemme før mini kommer i begynnelsen av Januar ! :D

Skulle egentlig feire jul hos svogeren min med familie, men håper de kan ta turen hit i stedet. Mamma har invitert alle hjem til seg, så om det skulle skje noe, så er vi nærmere sjukehuset, og det kan jo være greit. Alternativet er å samle hele hurven her hos oss. Med 9 voksne og 2 barn blir vi jo en fin gjeng.

De siste to årene har vi invitert min familie og sambo sin familie til oss, så regner ikke med at det blir noe unntak i år. Var ganske gravid for to år siden også. Gikk greit, men var utrolig sliten på slutten av kvelden. Fikk heldigvis masse hjelp fra alle til både matlaging og rydding.

Jeg har innflytting og oppussing å se frem til i desember, ikke akkurat god timing... Lurer på om stress og mye aktivitet kan sette i gang fødsel tidligere? Har heldigvis alliert meg med venner og brødre, så får nok hjelp til det meste, men kommer nok til å være litt stressa. Får prøve å fokusere på den gode maten, skal heldigvis feire jul hos foreldrene mine.

• Liker
Reactions: H27
Back
Topp