Flere som strikker?

Er det flere som har strikket noe til den lille? Her har strikkelysten og redebyggingen begynt å vise seg :happy:

Jeg har nettopp strikket ferdig en ankers bluse i str. 3-6 mnd i støvet lys grønn, og har begynt på en bamse sweater i str. 3-6 mnd i brunt sukker.

Synes det er tryggere å strikke litt større størrelser, men planlegger å strikke Ellens hentesett, men usikker på størrelse. 0 eller 1-3 mnd…

Jeg strikker mye og har begynt å strikke litt smått Smula :D Flere som strikker her inne? Kanskje vi kunne vist frem det vi lager i tråden her etterhvert som ting blir ferdig?

Jeg strikker, men ikke mye. Prøver få ferdig en romper til hun kommer, men sliter litt da det er så lenge siden sist :bag:

Jeg har strikket fire babytepper, flere rompere i forskjellige størrelser, Ellens hentesett, november balaclava, to edithdrakter, en oslolue og kjappstrikka drakt siden jeg ble gravid. I tillegg til at jeg har flere babyplagg fra tidligere. Holder på med ankers genser og en snøløvgenser, og har garn til mange prosjekter igjen
Hekler også en del babyleker, og holder nå på med en uro til den lille, som jeg tror blir veldig bra

Jeg har strikket fire babytepper, flere rompere i forskjellige størrelser, Ellens hentesett, november balaclava, to edithdrakter, en oslolue og kjappstrikka drakt siden jeg ble gravid. I tillegg til at jeg har flere babyplagg fra tidligere. Holder på med ankers genser og en snøløvgenser, og har garn til mange prosjekter igjen
Hekler også en del babyleker, og holder nå på med en uro til den lille, som jeg tror blir veldig bra
Wow, imponerende! Har så vidt prøvd meg på litt hekling da jeg syntes det er litt enklere, men ønsker å bli modig nok til at jeg prøver meg på strikking. :joyful: Kan du dele bilder av det du har laget? Er det noe av det du lister som kan være passende for en nybegynner? :rolleyes:

Jeg har strikket hentesettet til Ministrikk. Har en del liggende fra storebror så bør nok rydde gjennom og få litt oversikt :) Strikkemotivasjonen går litt opp og ned. Akkurat nå er den litt laber :hilarious:

Jeg har planer om å strikke Hvilebjørn fra aftenstrikk. Babyteppe tror jeg at jeg må ønske meg. Jeg har ikke helt tålmodighet til et så stort prosjekt :confused:

Er det flere som har strikket noe til den lille? Her har strikkelysten og redebyggingen begynt å vise seg :happy:

Jeg har nettopp strikket ferdig en ankers bluse i str. 3-6 mnd i støvet lys grønn, og har begynt på en bamse sweater i str. 3-6 mnd i brunt sukker.

Synes det er tryggere å strikke litt større størrelser, men planlegger å strikke Ellens hentesett, men usikker på størrelse. 0 eller 1-3 mnd…
Bamse sweater er så fin!!

jeg har strikket hentesett i minste str, føler de drukner om det blir større. Jeg hr barn født 3700g og 53 og en på 4500 og 54;)

Har strikket i flere år. Har strikket en del gensere, til min datter og det ene tantebarnet som ikke har andre som strikker. Har strikket en del ankers gensere, og tepper. Samt noe egenkomponert. Strikket også en veldig fin kjole til datteren min for 2 år siden. Klompelompe julekjole.

Nå strikker jeg teppe til han i magen, petite prince fra drops design, gratis oppskrift. Nettopp ferdig med teracotta dreams teppe, også fra drops.

Blir en del strikking utover i år, har fått ett nytt og får to nye tantebarn og bestevenninna mi venter barn. Mine egne barn trenger også litt.

Begynte på et hentesett fra Bluum, men strever med å få fullført siden jeg ikke har prioritert det. Men mulig jeg starter på nå som jeg kan sitte ute i sola å strikke :) Vi vet ikke kjønn enda, og bommet litt på nøytral farge, trodde fargen var mer mint grønn/sommerlig, men ser veldig lyseblå ut. Men farge spiller ikke så stor rolle egentlig, sikkert bare noe jeg unnskylder med for å utsette prosjektet :rolleyes:

Jeg holder nå på et par Willums selebukser, og har kjøpt inn garn til en Hvilebjørn :happy:

Vurderer å strikke Ellens hentesett i str. 0, siden tanken jo er at Bønna skal ha det på seg på vei hjem fra sykehuset. Så får det eventuelt bare være hvis det blir første og eneste gang han har det på :hilarious:

Tok glukosebelastningstest denne uken, så er spent på resultatet. Merker at jo nærmere fødselen jeg kommer jo mer tenker jeg på hvor stor han potensielt kan rekke å bli før han melder sin ankomst o_O

:(
Wow, imponerende! Har så vidt prøvd meg på litt hekling da jeg syntes det er litt enklere, men ønsker å bli modig nok til at jeg prøver meg på strikking. :joyful: Kan du dele bilder av det du har laget? Er det noe av det du lister som kan være passende for en nybegynner? :rolleyes:

Jeg glemte jo helt å svare deg med noen bilder. Kom på det nå når jeg skulle begynne å vaske ullklærne til lille. Her er alt han har foreløpig av strikkede klær og heklede ting (strikket og heklet av meg). Har flere prosjekter som er tenkt, men sliter skikkelig med hender som sovner for tiden, så det blir lite strikk og hekling :(

legger også med bilder av uroen som jeg skal montere (skal også ha perler sammen med de forskjellige tingene) Føler det fremdeles mangler noen elementer :)

Vedlegg

• E76E41A5-EA3B-4129-9232-CFDAD480500A.jpeg
    E76E41A5-EA3B-4129-9232-CFDAD480500A.jpeg
    3,2 MB · Visninger: 27
  • 2501296A-0797-4C01-A617-2EFE990F151B.jpeg
    2501296A-0797-4C01-A617-2EFE990F151B.jpeg
    3 MB · Visninger: 24
:(

Jeg glemte jo helt å svare deg med noen bilder. Kom på det nå når jeg skulle begynne å vaske ullklærne til lille. Her er alt han har foreløpig av strikkede klær og heklede ting (strikket og heklet av meg). Har flere prosjekter som er tenkt, men sliter skikkelig med hender som sovner for tiden, så det blir lite strikk og hekling :(

legger også med bilder av uroen som jeg skal montere (skal også ha perler sammen med de forskjellige tingene) Føler det fremdeles mangler noen elementer :)

Wow wow wow :cool14 Fy søren så mye fint! :happy: Har holdt meg til å hekle noen tepper til bilsetet/vogn samt noen små booties for vesle jenta. Så lenge jeg kan følge en youtube video går det bra, ikke helt tålmodigheten til å lære å lese oppskrifter

Så mye fint! :Heartred Hadde store planer om å strikke masse til bebbis, men så ble det bare ett hentesett som ble for varmt for hjemreisen, haha.

Back
Topp