Flere som strikker?

*Maya*

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Himmelbarn
Novemberfnuggene 2023
Jeg strikker mye og har begynt å strikke litt smått Smula :D Flere som strikker her inne? Kanskje vi kunne vist frem det vi lager i tråden her etterhvert som ting blir ferdig?

Jeg strikker. Men mest ullsokker, pannebånd/luer og votter.
Akurat nå for tiden broderer jeg tekstbilder. :)

Ja! Jeg strikker!
Har strikket et vognteppe og to gensere (Marius- og nancy genser), og et par luer til datteren min (7 mnd).
Blir garantert å strikke noe til nykommeren også. ❤

Jeg strikker også! Syns det er tidlig å begynne til mini, men har planer om å begynne snart :) Akkurat ferdig med en grønn Ankers jakke som er gave, den tror jeg at jeg skal strikke igjen :)

Elsker å strikke i perioder. Har en tendens til å begynne på noe og så glemme det bort når det ikke er babystrikk… så har noen halvferdige prosjekter liggende til 3-åringen :bag:
Akkurat strikket ferdig et babypledd som gave til babyshoweren til kusina mi :Heartred
Og nå har jeg kjøpt noen nye oppskrifter og skal ta meg en tur til garnbutikken imorgen for å kunne starte på disse - gleder meg!

Nei :( Men skulle virkelig ønske jeg kunne :D men vet ikke om jeg har tålmodighet til det :yuck:

Ja, strikket en del. Men forrige svangerskap var jeg så kvalm hele svangerskapet at jeg brakk meg bare jeg så garn og strikkepinner :wacky: skikkelig synd, ble lite egenprodusert strikk da, men mye fint fikk vi i gave! Nå når jeg tenker på det får jeg lyst å spy, samme som sist da :eek: aner ikke hvorfor, slitsomt med ekstrem kvalme. Håper strikkelysten kommer snikende etterhvert :smug: får følge med her, kanskje jeg får litt inspirasjon!

Jeg strikker også, har holder på med 3 forskjellige prosjekter nå, julevotter, rein genser og osroso jakke.
Om spira holder seg fast og formen holder seg sånn noenlunde blir det nok litt babystrikk utover på nyåret.
Noen som har noen tips til hva man kan strikke til sommerbaby? Jeg har bare strikket ullplagg tidligere.

Jeg strikker også, har holder på med 3 forskjellige prosjekter nå, julevotter, rein genser og osroso jakke.
Om spira holder seg fast og formen holder seg sånn noenlunde blir det nok litt babystrikk utover på nyåret.
Noen som har noen tips til hva man kan strikke til sommerbaby? Jeg har bare strikket ullplagg tidligere.
Her er noe av det jeg har tenkt til å strikke ihvertfall :) Tenker at jeg bytter ut garn på de oppskriftene som har kun merinoull med et blandingsgarn som f.eks Lerke eller lignende.
De bildene det ikke står noe på er fra lillemiriam.no

BB8759B2-498D-45B9-9FC7-F0A7B6D6FB64.jpeg 16CB72AF-AB30-4A0C-AD10-B051B650D93C.jpeg 72920087-E4FC-4C1F-9B43-6A0E614EA5FD.jpeg
8CD5AC71-2A3B-4653-918A-B4CAF3D4765F.jpeg A0E0C902-C187-4CB3-8505-F933A105BBFF.jpeg 161BDBE3-229C-4B0F-B5D2-C96B0DEE3B25.jpeg 62E80A0D-F98E-432A-B126-E90CB9B90D0B.jpeg 489A8765-B31D-49B9-A910-D96686E9C01D.jpeg
9A8C25DB-A75F-41FD-BD94-C6C04AFA53A8.jpeg

Last edited:
@ims Så nydelige, bittesmå plagg! :D Skjønner godt at du ønsker å strikke dem. Nå ble jeg inspirert! Takk for at du delte bildene.

Jeg liker godt å strikke, men er nybegynner fortsatt... Holder på med et babyteppe, som skal få heklet kant, som jeg skal gi bort til ei som har termin rett rundt hjørnet. :happy:

Jeg er ennå så tidlig i eget svangerskap (3+4) at jeg venter litt med å starte å strikke til spiren. Er jo ikke sikkert spiren klamrer seg fast helt til termin. :nailbiting:

Jeg strikker litt på hobbybasis, ting tar tiiid.
Nå har jeg nettopp strikket en julelue til yngste, holder på med en til eldste også, så de kan få i julekalenderen sin.
Ellers har jeg en gang strikket en heldress til da eldstemann, SÅ stolt. Det var mønster, fire farger, strikket rundt så måtte sy og klippe opp, lage stolpe, ja.

Jeg tror ikke jeg strikker noe til den i magen nå, min mor har strikket hentesett til begge de to andre. Til yngstemann måtte hun skynde seg og strikke en mye mindre størrelse, iom at han kom 2 mndr før og var 1464 g. Tippet akkurat 2 kg før vi kunne dra hjem, så da var vanlig 0-3 mndr størrelse altfor stort.
Nå får vi jo en sommerbaby, så kanskje jeg skal ønske meg en kort selebukse?? :)eller noe

Her er noe av det jeg har tenkt til å strikke ihvertfall :) Tenker at jeg bytter ut garn på de oppskriftene som har kun merinoull med et blandingsgarn som f.eks Lerke eller lignende.
De bildene det ikke står noe på er fra lillemiriam.no

Vis vedlegget 371465 Vis vedlegget 371466 Vis vedlegget 371467
Vis vedlegget 371468 Vis vedlegget 371469 Vis vedlegget 371470 Vis vedlegget 371471 Vis vedlegget 371472
Vis vedlegget 371473
Her var det utrolig mye fint :Heartred

Takk for inspirasjon !:)

• Liker
Reactions: ims
Har strikket litt «ventestrikk» mens vi ventet på å bli gravide.. Holder på med en sorgenfrijakke akkurat nå ☺️ Tenker at den norske sommeren både er kort og av og til kald, så ull er vel gull uansett

Jeg strikker ganske mye:happy: akkurat nå holder jeg på med noen julegaver, men tenker å begynne så smått på et babyteppet i romjulen:love7 Babyteppe var noe av de vi brukte mest i baby-perioden forrige gang! Denne gang blir det sommerbaby, men tenker uansett at det er godt å ha noen tepper. Tenker jeg skal strikke bella-teppet fra Lene Holm Samsøe. Det strikket jeg til bestevenninne min som fikk baby nå i høst også. Det er så fint! Også er det strikket på tynne pinner og tynt garn, så det blir så lett og mykt også:love2 ellers kunne jeg tenkt meg marys royale svøb også- det er så fantastisk fint! Men der tror jeg at jeg skal fri til min mor, da det ser ganske tidkrevende ut:hilarious:

Jeg strikker ganske mye:happy: akkurat nå holder jeg på med noen julegaver, men tenker å begynne så smått på et babyteppet i romjulen:love7 Babyteppe var noe av de vi brukte mest i baby-perioden forrige gang! Denne gang blir det sommerbaby, men tenker uansett at det er godt å ha noen tepper. Tenker jeg skal strikke bella-teppet fra Lene Holm Samsøe. Det strikket jeg til bestevenninne min som fikk baby nå i høst også. Det er så fint! Også er det strikket på tynne pinner og tynt garn, så det blir så lett og mykt også:love2 ellers kunne jeg tenkt meg marys royale svøb også- det er så fantastisk fint! Men der tror jeg at jeg skal fri til min mor, da det ser ganske tidkrevende ut:hilarious:

Takk for inspirasjon, Bella-teppet er herved satt på min strikkeønskeliste. Det var veldig fint :)

Kjøpte inn garn til første strikkeprosjekt til :dummy: i går, skal strikke en Willums selebukse til høst/vinter. Litt skummelt å kjøpe inn noe før uke 12, men gleder meg til å strikke den :)

Jeg strikker gjerne, men nå har jeg ikke tid. JEg er jo så trøtt at jeg sovner ikke lenge etter barna, og da er det ikke mye igjen av dagen til å strikke eller gjøre andre ting. Jeg får komme tilbake til det senere...

Back
Topp