Flere som strikker?

lillefrokentrille

Elsker forumet
Sensommerbarna 2016
Jeg strikker, og gleder meg såååå til å starte babystrikkingen :D Har planer klare for bilstolpose, vognteppe og alt. Kløøør etter å starte.
Flere? :)
 
Å, elsker strikkede babyting! Men jeg så flink til å strikke at jeg har strikket 8 cm på bakstykket på en skappelgenser. Og dett var dett...

Hekler litt da, så får se om jeg får til noe småtterier :-)

Legg ut bilder etterhvert da!
 
:gen014

Jeg strikker. Er nybegynner da. Har kun ett par luer bak med, også driver jeg med Skappelgenseren. Er ferdig med bakstykket og halvveis på forstykket. :)
 
Å, elsker strikkede babyting! Men jeg så flink til å strikke at jeg har strikket 8 cm på bakstykket på en skappelgenser. Og dett var dett...

Hekler litt da, så får se om jeg får til noe småtterier :-)

Legg ut bilder etterhvert da!
Jeg også! Kommer nok til å bli en haug av strikket tøy, da både jeg og svigermor strikker.
Jeg har så lyst å lære å hekle. Har forsøkt, men skjønner ingenting! Har så lyst å hekle baby uggs :D
 
Jeg også! Kommer nok til å bli en haug av strikket tøy, da både jeg og svigermor strikker.
Jeg har så lyst å lære å hekle. Har forsøkt, men skjønner ingenting! Har så lyst å hekle baby uggs :D

Har heklet noen babyuggs, de er enkle. Men av en eller annen grunn blir de alltid mye større enn planlagt. Så da hiver jeg dem en runde i tørketrommelen og tover dem litt :D
 
Strikker her også:) Er allerede ferdig med noen små ting til lille (ferdig for leeenge siden:p), har store planer om å prøve meg på en vognpose ala RisaRosa. Også tenker jeg å sy babynest og ammepute etterhvert:)
 
Skulle ønske jeg kunne strikke... Men det blir nok med drømmen :) hekle prøvde jeg meg på sist hele svangerskap og da fikk jeg til bestemorruter pledd, prøver meg på baby uggs nå til ei venninne :)
 
Prøver å strikke shorts tillillegutt men jeg gir snart opp. Selbuvotter klarer jeg å strikke, men en shorts klarer jeg tydeligvis ikke
 
Strikker litt. Tova votter og tøfler.
Liker bedre å hekle.
Gleder meg til å begynne å hekle til småttisen, men tørr ikke enda.
 
Strikka mye, men hakke tålmodighet lengre :-P
Men svigermor strikker :-D jippi!!
 
Dere som stikker, har dere gode tips til å lære å strikke, klarer strikke skjerf, men blir fort utålmodig. Noe annet som er mere spennende og enkelt enn skjerf å prøve seg på?
 
Dere som stikker, har dere gode tips til å lære å strikke, klarer strikke skjerf, men blir fort utålmodig. Noe annet som er mere spennende og enkelt enn skjerf å prøve seg på?

Ja skjerf er drepen for motivasjonen.. Det er enkelt ja, men veeeldig ensformig. Et babyteppe er jo like lett men det kan man gjøre litt mer variert og dermed mindre kjedelig. Kan du strikke rette og vrange masker? I så fall skal jeg klare å finne noe gøy :-)
 
Ja skjerf er drepen for motivasjonen.. Det er enkelt ja, men veeeldig ensformig. Et babyteppe er jo like lett men det kan man gjøre litt mer variert og dermed mindre kjedelig. Kan du strikke rette og vrange masker? I så fall skal jeg klare å finne noe gøy :)
Kan du strikke rette og vrange masker? Nei trur ikke jeg kan det, men finnes kanskje noe video på YouTube, slik jeg lærte hekle, så er kanskje håp for meg om jeg finner noe å se etter hehe
 
Back
Topp