Flere som strever med nyhetene?

Månelilje

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
Septemberskattene 2023
Jeg bare lurer på om det er flere som strever med nyhetene?

Etter at jeg fikk sønnen min (allerede fra graviditeten egentlig) så har jeg blitt mye mer sensitiv på nyheter om barn som har det fælt. Men nå har det nådd nye høyder. Jeg tør ikke å scrolle ned nettavisene en gang etter at jeg gjorde det i går kveld før jeg skulle sove, og så noe fra det jordskjelvet i Tyrkia/Syria (jeg skal ikke gjengi det) og ble så lei meg at jeg ble liggende våken kjempelenge.

Er det flere som har det slik?

Jeg merker også lignende. Jeg gråter lett og er generelt ekstra sensitiv etter min første (som nå er litt over året) merker hormonene spiller ekstra inn igjen og at nyheter blir for mye. Tenker også, uten hormoner, at det er utrolig trist å se på all elendighet når man skal bringe et barn inn i verden. Kan også holde meg våken :schocked028

Siden vi fikk guttungen for 2 år siden så er jeg kjempesensitiv for det triste som er knyttet til barn, men merkelig nok så er det kanskje sykdom til barn som treffer meg verst. Litt forsiktig med å si hvilken jobb jeg har siden man aldri vet om man blir gjenkjent, men jeg jobber primært med barn og familier, og der merker jeg at jeg blir mer sint enn lei meg på barnas vegne.. Men generelt så er nyheter om barn tøft å se❤️

Har hatt det sånn helt fra jeg var gravid med førstemann for fem år siden. Når det skjer katastrofer og fæle ting, spesielt når det omhandler barn kan jeg begynne å gråte av å se/høre på det. Samme gjelder fiktive filmer og serier. Man blir nok litt mer sensitivt på sånt når man har barn selv.

Jeg så også den lille nyfødde jenta som ble reddet ut av ruinene. Hadde så lyst til å hente henne for å ta hun med heim :Heartbigred

Fikk så vondt av henne som har mistet hele familien sin :crybaby2

Nettopp derfor jeg ikke leser eller ser på nyhetene. Scroller glatt forbi alt jeg ser på Facebook og alt. Orker rett og slett ikke all negativiteten, katastrofene, dødsfall etc. Syns det blir bare sjeldnere og sjeldnere vi leser om noe positivt :/

Jeg blir mer berørt enn før, tar lettere til tårene og ting går mer inn på meg. Likevel er jeg sånn som leser alt jeg kommer over av sånne katastrofer, har f.eks scrolla gjennom tiktok med katastrofen som søkeord og sett mange voldsomme og triste videoer. Er litt sånn med alle sånne type hendelser og katastrofer som skjer :bag:

Jeg har det sånn.. går inn på nettavisene men leser kun overskrifter. Prøver å gå inn på diverse artikler men må bare gå ut med en gang. Så får vell gå med bare overskrifter fremover:bookworm:

Back
Topp