Flere som sliter på jobb?

Panda89

Betatt av forumet
Er 6+2 og er skikkelig kvalm, brekker meg, men aldri kastet opp. Forskjellige lukter trigger kvalmen. Jeg jobber som tannhelsesekretær og er 40% sykmeldt nå. Jobber man-fred. 10.30-15.
Trodde å starte senere på dagen hjalp, men er så kvalm. Så masse lukter fra mat, spritkluter, boss :grumpy:
Jeg er heldig og har fått tilrettelegging. Er ikke mye innpå pasienter. Jeg svarer tlf/mail, rydder, dekker på til neste pasient. Tar av og til røntgenbilder.

Når jeg er kvalm, sitter jeg meg ned og prøver å roe meg og trekker frisk luft. Evt. spiser litt. Men så er det hektiske dager for de andre sekretærne. Jeg merker at de ofte ser surt på meg når jeg sitter og "slapper av". Ofte spør de om jeg kan hjelpe de med noe. Ikke lett å si nei der og da, men de kan ikke se at jeg er så kvalm og dårlig:sour: skal ikke være lett dette....

Hvis du er såpass kvalm at du sliter med å jobbe, så kunne det nok vært en idé å vært 100% sykemeldt i starten, og så evt gå over til å jobbe redusert etterpå? Er ikke vits å presse deg for mye om du bare blir dårligere av det, selv om det har blitt godt tilrettelagt :)

Sliter på jobb! Selvstendig næringsdrivende og nesten umulig å tilpasse. Ikke skadelig arbeid, men det er veldig slitsomt. Er 50% sykmeldt nå og i en uke til, noe som føles veldig bra. Kunne lett vært mer sykmeldt med den formen jeg har, men jeg har heller ikke råd til å miste kunder.

Hvis du er såpass kvalm at du sliter med å jobbe, så kunne det nok vært en idé å vært 100% sykemeldt i starten, og så evt gå over til å jobbe redusert etterpå? Er ikke vits å presse deg for mye om du bare blir dårligere av det, selv om det har blitt godt tilrettelagt :)

Jeg var nylig 100% sykmeldt pga kvalmen i 10 dager. Så vurderte legen å sykmelde meg 40% siden det var godt tilrettelagt nå. Skal se i løpet av uken om jeg må skaffe meg tidligere time hos legen. Har ikke time før 14.oktober.

Jeg var nylig 100% sykmeldt pga kvalmen i 10 dager. Så vurderte legen å sykmelde meg 40% siden det var godt tilrettelagt nå. Skal se i løpet av uken om jeg må skaffe meg tidligere time hos legen. Har ikke time før 14.oktober.
Ja, sikkert ikke dumt å kanskje forskyve timen til litt tidligere, er ganske lenge til 14.oktober :oops:

Jeg sliter med kvalme på jobb....jobber på sykehjem så det er ikke helt heldig...

Jeg sliter med kvalme på jobb....jobber på sykehjem så det er ikke helt heldig...
Samme her! Jobber også full stilling på sykehjem, og der er det mye forskjellig man blir kvalm av :hilarious: Er for øyeblikket 100% sykemeldt.

Sliter selv, og det med kontorarbeid. Synes det lukter rart overalt, og ofte kommer kvalmen over meg også uten at det lukter noe spesielt. Er også så usigelig trøtt! Jeg jobber 100 %. Har alltid vært så stolt av mitt veldig lave sykefravær, og kommer til å strekke meg langt for å unngå sykmelding nå også. Men det kommer an på hvor lenge dette varer. Jeg kan orke noen uker med at alt er så tungt, men ikke hele svangerskapet!

Forrige graviditet hadde jeg ikke noe sykefravær, men jeg ble sengeliggende etter én dag med permisjon, og ble ikke ordentlig frisk før etter fødsel (ikke svangerskapsrelatert sykdom). Jeg var utslitt, så jeg tror ikke kroppen hadde så mye motstandsdyktighet, sånn på tampen. Denne gangen vil jeg ikke presse meg fullt så hardt.

Jeg har også kontorjobb, sitter på hjemmekontor nå. Merker at jeg blir mye mer sliten mye tidligere på dagen, så det passer dårlig med nytt stort prosjekt nå. Heldigvis har ikke kvalmen slått til så fælt helt ennå, men jeg bare venter på det nå.

100% sykemeldt fra jobb i helsevesenet :depressed: Forrige gang presset jeg meg selv til det ytterste, nektet å sykemelde meg mer enn 50% de første ukene, og heller kaste opp i skjul på jobb.. Endte opp både dårlig og mer utslitt enn nødvendig. Lærte meg å tenke på baby (og meg selv) først. I et langt arbeidsliv er dette en veldig kort periode :)

Jeg har også kontorjobb, med hjemmekontor for tiden - og jeg synes det er utfordrende nok, så misunner ikke dere som må gå fysisk på jobb hver dag. Jeg er kvalm og veldig trøtt, og må gjerne ta gode pauser underveis i arbeidsdagen for å holde ut - ta en lur, ligge i fosterstilling fordi jeg er så kvalm osv :yuck:

Jobber også i helsevesenet. Kjenner jeg er livredd for å få vondter i rygg, og dessverre har jeg kjent på det de siste dagene med mye tunge løft osv.. Må være flinkere til trening av rygg/bekken.. :(

Jobber også i helsevesenet. Kjenner jeg er livredd for å få vondter i rygg, og dessverre har jeg kjent på det de siste dagene med mye tunge løft osv.. Må være flinkere til trening av rygg/bekken.. :(

Husk å ta vare på deg selv og lille i magen. Vær forsiktig med tunge løft. Som @Kickili sier her oppe, i et langt arbeidsliv er denne perioden kort. Ikke ha dårlig samvittighet hvis du må sykmelde deg.

Jeg er 6+4 og begynner nå å kjenne på kvalme og lite energi. Har ikke lyst til så mye annet enn å se på tv. Jobber i 50% stilling på sykehjem. Veldig spent på om jeg klarer å komme meg på jobb i morgen.:grumpy:

6 uker i dag. Jobber full stilling på natt på sykehjem. Merker at enkelte lukter kan være et problem, spennende å se nå siden kvalmen har meldt sin ankomst. Går ut i ferie om en måned nå så satser på å holde ut til da. Værste er at jeg er utrolig trøtt hele tiden og det merker jeg er et problem om natten.

Jobber i helsevesenet, full stilling. 10+6 i dag.
Får fortere vondt i føtter/rygg enn tidligere. Og er usigelig trøtt!! Flyr rundt som en jojo, og gjesper som en gal. Synes det er vanskelig å være på jobb, selv om den er aktiv. Kan ikke sette meg ned, da er det like før jeg sovner. :wtf:
Ingen vet at jeg er gravid.

Føler veldig med dere!! Jeg jobber på en miljøstasjon og der dukker det opp mye rart i form av lukter… hehe! Går mer eller mindre konstant kvalm, sliter også med mye murringer i magen og veldig oppblåst. Men denne uken skal jeg på maskinfører kurs, så krysser fingrene for at formen holder seg sånn tålig opp i alt dette! Er 7+0 ca :)

Har vært sykmeldt i litt over en uke nå pga en operasjon, så er veldig spent på hvordan det blir å gå tilbake på jobb i dag nå som jeg er så utrolig kvalm hele tiden...

Jobber 100% som lærer, og forrige uke og i dag har vært pyton! Jeg er så trøtt, slapp og uvel:hungover:
Hadde et håp om at jeg skulle klare og holde ut denne uka, og så bruke høstferien på å komme meg.. Men sånn som dagen har vært i dag tror jeg jeg må bli hjemme i morgen, og håpe at resten av uka går bra. Kan ikke huske at det var så ille sist:banghead:

Ble en tøff dag i dag når det ble ekstra travelt. Folk vet ikke jeg er gravid så får ikke så mye ekstra akkurat :hungover:

Back
Topp