Panda89
Betatt av forumet
Er 6+2 og er skikkelig kvalm, brekker meg, men aldri kastet opp. Forskjellige lukter trigger kvalmen. Jeg jobber som tannhelsesekretær og er 40% sykmeldt nå. Jobber man-fred. 10.30-15.
Trodde å starte senere på dagen hjalp, men er så kvalm. Så masse lukter fra mat, spritkluter, boss
Jeg er heldig og har fått tilrettelegging. Er ikke mye innpå pasienter. Jeg svarer tlf/mail, rydder, dekker på til neste pasient. Tar av og til røntgenbilder.
Når jeg er kvalm, sitter jeg meg ned og prøver å roe meg og trekker frisk luft. Evt. spiser litt. Men så er det hektiske dager for de andre sekretærne. Jeg merker at de ofte ser surt på meg når jeg sitter og "slapper av". Ofte spør de om jeg kan hjelpe de med noe. Ikke lett å si nei der og da, men de kan ikke se at jeg er så kvalm og dårlig
skal ikke være lett dette....
Trodde å starte senere på dagen hjalp, men er så kvalm. Så masse lukter fra mat, spritkluter, boss

Jeg er heldig og har fått tilrettelegging. Er ikke mye innpå pasienter. Jeg svarer tlf/mail, rydder, dekker på til neste pasient. Tar av og til røntgenbilder.
Når jeg er kvalm, sitter jeg meg ned og prøver å roe meg og trekker frisk luft. Evt. spiser litt. Men så er det hektiske dager for de andre sekretærne. Jeg merker at de ofte ser surt på meg når jeg sitter og "slapper av". Ofte spør de om jeg kan hjelpe de med noe. Ikke lett å si nei der og da, men de kan ikke se at jeg er så kvalm og dårlig
skal ikke være lett dette....
Er for øyeblikket 100% sykemeldt.
Forrige gang presset jeg meg selv til det ytterste, nektet å sykemelde meg mer enn 50% de første ukene, og heller kaste opp i skjul på jobb.. Endte opp både dårlig og mer utslitt enn nødvendig. Lærte meg å tenke på baby (og meg selv) først. I et langt arbeidsliv er dette en veldig kort periode