Flere som sliter på jobb?

Panda89

Betatt av forumet
Er 6+2 og er skikkelig kvalm, brekker meg, men aldri kastet opp. Forskjellige lukter trigger kvalmen. Jeg jobber som tannhelsesekretær og er 40% sykmeldt nå. Jobber man-fred. 10.30-15.
Trodde å starte senere på dagen hjalp, men er så kvalm. Så masse lukter fra mat, spritkluter, boss :grumpy:
Jeg er heldig og har fått tilrettelegging. Er ikke mye innpå pasienter. Jeg svarer tlf/mail, rydder, dekker på til neste pasient. Tar av og til røntgenbilder.

Når jeg er kvalm, sitter jeg meg ned og prøver å roe meg og trekker frisk luft. Evt. spiser litt. Men så er det hektiske dager for de andre sekretærne. Jeg merker at de ofte ser surt på meg når jeg sitter og "slapper av". Ofte spør de om jeg kan hjelpe de med noe. Ikke lett å si nei der og da, men de kan ikke se at jeg er så kvalm og dårlig:sour: skal ikke være lett dette....

Hvis du er såpass kvalm at du sliter med å jobbe, så kunne det nok vært en idé å vært 100% sykemeldt i starten, og så evt gå over til å jobbe redusert etterpå? Er ikke vits å presse deg for mye om du bare blir dårligere av det, selv om det har blitt godt tilrettelagt :)

Sliter på jobb! Selvstendig næringsdrivende og nesten umulig å tilpasse. Ikke skadelig arbeid, men det er veldig slitsomt. Er 50% sykmeldt nå og i en uke til, noe som føles veldig bra. Kunne lett vært mer sykmeldt med den formen jeg har, men jeg har heller ikke råd til å miste kunder.

Hvis du er såpass kvalm at du sliter med å jobbe, så kunne det nok vært en idé å vært 100% sykemeldt i starten, og så evt gå over til å jobbe redusert etterpå? Er ikke vits å presse deg for mye om du bare blir dårligere av det, selv om det har blitt godt tilrettelagt :)

Jeg var nylig 100% sykmeldt pga kvalmen i 10 dager. Så vurderte legen å sykmelde meg 40% siden det var godt tilrettelagt nå. Skal se i løpet av uken om jeg må skaffe meg tidligere time hos legen. Har ikke time før 14.oktober.