Flere som sliter med

Forskern

Elsker forumet
Sommerfuglene <3
Julimammaer 2016
hjertebank?

Jeg har så rar puls om dagen, det er akkurat som den hopper over slag innimellom, og/eller har ekstraslag. Blir helt uvel. Og generelt så har jeg veldig "hard" puls, altså jeg kjenner den hele tiden. Synes nesten hele kroppen beveger på seg av pulsen. Samboer synes ikke han kunne merke det, men jeg SER jo at genseren beveger seg på brystet (f.eks). Blir helt sliten av det jeg as.
Har ingen andre plager da, ikke vondt i hodet eller noe, bare litt uvel. Men det kan like gjerne være av sparkinga, merker at jeg blir litt uvel når han har full polkafest inni der, hehe.

Som jeg skulle selv forklart hva jeg opplever! Kan også kjenne og se pulsen min hele tiden. Vanskelig å se spark på magen før pulsen er "i veien" og også min genser beveger på seg.. Var sånn også før jeg ble gravid men kan ikle huske at det alltid har vært sånn. Får også følelsen av at hjertet "stopper" et øyeblikk for å deretter løpe avgårde. Noen ganger har jeg plutselig en puls på 200 (målt opp til 240) uprovosert når jeg f eks dager mat eller ligger på sofaen/i senga. Dette kan bare i 1-2 min og går over hvis jeg spenner magemusklene så hardt jeg kan.

Jeg har tatt dette opp med mi lege flere ganger men får bare beskjed om at jeg er for ung til å ha hjerteproblemer (?). Det kan vel stemme at det ikke er farlig men det er likevel ubehagelig. Har i tillegg lavt blodtrykk nå som jeg er gravid (90/60) ved siste måling) og blir veldig sliten av det.

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg har hatt dette flere ganger før jeg ble gravid. Men mens jeg har vert gravid har jeg hatt det oftere. Legen min har tatt masse tester av meg og målt hjertet mitt flere ganger og ikke funnet noe feil(når jeg ikke har vert gravid). Nå når jeg sa at det var mer når jeg var gravid, forklarte hun det med at det er veldig vanlig når man er gravid pga.man har mer blod en vanlig og da kan man plutselig få hjerteklapp og høy puls et lite øyeblikk før det roer seg igjen.
Jeg pleier å ta dype åndedrag når dette kommer og slappe mest mulig av i kroppen.
Men om du føler det er veldig mye og ofte så ville jeg tatt en tur til legen bare for sikkerhetsskyld :)

Ok, ja, jeg har liksom fått med meg at man kan ha litt hjerteklapp som gravid, men den der veldig tunge pulsen og at hjertet hopper over slag synes jeg er så ekkelt. Jeg har en legetime/2.svangerskapskontroll om 2 uker, så tror jeg venter til da med å sjekke det (om ikke det tar helt av da...).

Takker for svar, kjekt å vite at man ikke er aleine :-p

Dette sliter jeg også med, får hjertebank tvert jeg anstrenger meg bittelitt. Skal ingenting til før hjertet slår kjempe hardt og pulsen blir høy. Er kjempe irriterende, føles som jeg aldri beveger meg lenger, og kondisen har forsvunnet. Hehe ;-)

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

Det slet jeg også med helt i starten! (Kan fortsatt være litt plaget) Legen sa det var helt normalt. Pga. livmoren vokser og får mer tilførsel av blod + det er mye blod i livmoren som gjør at pulsen blir litt sterkere/du kjenner den jobber hardere. Det var hvertfall det jeg fikk forklart :-) eller, kanskje jeg fikk det forklart litt bedre. Hehe! jeg gikk hvertfall ut fra legen uten noe bekymringer :-)

Jeg har hatt ekstrem puls på halsen siden jeg fant ut at jeg er gravid. Det ser kjempe rart ut :eek:

Back
Topp