Flere som sliter med varmen?

Julybaby

Blir kjent med forumet
De siste nettene har jeg så vidt sovet for det er så sinnsykt varmt!

Vi har soverom på loftet med vinduer som vippes innover. Føler ikke det kommer noe som helst luft inn vinduet og har sutret til meg en gulvvifte som ikke hjelper. Sverger til at det er minst 23 grader der inne! Prøvde også å lufte ut så godt jeg kunne på dagtid. Så nå ligger jeg på sofaen i stua nede og prøver å sove

Noen som opplever det samme problemet med varmen og har tips? Vurderer å legge meg oppi badekaret
 
Det stemmer nok sikkert godt at det er 23-25 grader inne hos deg, for det er det vi målte her på soverommet i går kveld :p Jeg har dessverre ikke noen tips som kan hjelpe deg tror jeg. Vi har nok litt annen layout. Vi kjører full gjennomtrekk her på kvelden, når vi får lov av tenåringen eller når 9-åringen er hos pappaen sin. Har soverom i 2. etasje, men det hjelper godt å åpne vinduene på fullt i begge ender av huset etter at det er blitt mørkt og kjøligere ute(selv om det fortsatt gjerne er varmt så får vi ned gradene noe). Eldstemann har også gulvvifte som står rett ved vinduet slik at den drar inn lufta utenfra og sender den videre inn i rommet.
 
Er helt grusomt varmt i Bergen om dagen. Føler meg helt miserabel siden kroppen blir full av vann. Prøver å drikke mye kaldt, sitte med beina i kaldt vann og på natten har vi vifte
 
Varmt og klamt i Stavanger også. Jeg klarer meg foreløpig med god gjennomlufting på kveldstid og har bytta ut dyna med en tynt sengeteppe av bambus. Men blir det varmere nå så flykter jeg ned til min snorkende mann som har flyktet til gjesterommet i kjelleren pga mine urolige netter :laughing002
 
Har en våt gulpeklut som jeg går rundt med på hodet, eller legger over magen, skuldrene, brystet eller beina på dagtid i alle fall.. Det har fungert i dag, men håper jeg går i fødsel snart, for hele værvarselet er 23-32 grader, orker ikke.
Har heldigvis soverom i kjeller, så det er ganske svalt..
 
Sliter veldig med varmen ja :dead: Mest fordi jeg får ENDA mer hovne og urolige bein, samt at det føles ut som om føttene står i brann. Hjelper veldig å sitte med føttene i veldig kaldt vann i en god stund før jeg legger meg. Har også en gel som er veldig avkjølende som jeg smører på beina før jeg legger meg. Sover uten dyne og med gulvvifte.
Også får jeg innmari vondt i hodet til tross for godt væskeinntak, men det har nok også med at jeg er ekstra allergisk om dagen i tillegg til å ha blitt forkjøla :banghead: Så ja, fine dager for tida…
 
Har en våt gulpeklut som jeg går rundt med på hodet, eller legger over magen, skuldrene, brystet eller beina på dagtid i alle fall.. Det har fungert i dag, men håper jeg går i fødsel snart, for hele værvarselet er 23-32 grader, orker ikke.
Har heldigvis soverom i kjeller, så det er ganske svalt..
… jeg går rundt med gelkompress/ispose med strikk på, på pannen eller nakken.
 
Redningen er gradvis kaldere dusj før leggetid! Å vifte på rommet - selv om jeg bare blir mer forkjølt av det…

Jubler hver kveld når temp neste dag er 15 grader eller mindre og regn!!
 
Godt jeg ikke er den eneste! Vi hadde vinduet på vidt gap med en vifte foran i går kveld en times tid før legging, det hjalp veldig!

Begynner å bli bekymret for hvordan mini skal få sove i denne varmen når jeg sliter såpass!
 
Kjenner dere like mye liv nå i varmen?
Jeg kjenner lite liv nå, men hun var turbo enten i går eller i forigårs. Vet ikke hvorfor hun er blitt så rolig. Jeg har lurt på om det er fordi jeg sliter mer(med b.la. vann og varme), eller at hun nå har søvnmønsteret hun vil ha på utsiden(dvs. rolig barn som sover mye). Men ja, er 39+5, og hun er veldig rolig denne uken.
 
Jeg kjenner lite liv nå, men hun var turbo enten i går eller i forigårs. Vet ikke hvorfor hun er blitt så rolig. Jeg har lurt på om det er fordi jeg sliter mer(med b.la. vann og varme), eller at hun nå har søvnmønsteret hun vil ha på utsiden(dvs. rolig barn som sover mye). Men ja, er 39+5, og hun er veldig rolig denne uken.
Føler også at baby er roligere i varmen.
 
Jeg kjenner lite liv nå, men hun var turbo enten i går eller i forigårs. Vet ikke hvorfor hun er blitt så rolig. Jeg har lurt på om det er fordi jeg sliter mer(med b.la. vann og varme), eller at hun nå har søvnmønsteret hun vil ha på utsiden(dvs. rolig barn som sover mye). Men ja, er 39+5, og hun er veldig rolig denne uken.
Jeg opplever det motsatt! Masse liv nå både på dagtid og natta. Men det kan ha med at jeg bare går hjemme om dagene og kan bruke tiden på å følge med på bevegelsesmønsteret.
 
Jeg opplever det motsatt! Masse liv nå både på dagtid og natta. Men det kan ha med at jeg bare går hjemme om dagene og kan bruke tiden på å følge med på bevegelsesmønsteret.
Jeg går også hjemme og er mye i ro, men har vært det lenge da, ettersom jeg var 100% sykemeldt noen uker før permisjon. Min er rett og slett veldig rolig denne uken, men har bare lagt det fra meg. Orker ikke mer bekymringer, selv om jeg ikke er enig med kroppen i at hun skal være der inne så veldig mye lengre :bag: Hjertelyden på kontroll i dag viste også at hun var rolig(120-130).
 
Legg en våt vaskeklut i fryseren, etter en stund er den stivnet og da legger jeg den på foten/panna/nakken uten å presse den mot huden, så tiner den sakte og kjøler ned :)
 
Så et tips idag som jeg tenkte å prøve. Dersom du har hvetepute, rispute eller noe sånt, legg den i fryseren og bruk den som kjølepute :)
 
Er sjeldent bi har sånne varmegrader i finnmark, så litt uvant med sydenvarme:smiley-ashamed004 men har gått greit da. Vi bor i første etasje i borettslag, så har heldigvis sover godt.Kvelds og midnattssola er påmotsatt side av soverommene, heldigvis. Og nå ble det overskyet. Første gang på en uke atvi ikke ser sola:smiley-bounce016

Får heldigvis ikke hovne føtter eller noe! Bare sykt tørst og lite matlyst. Har gått ned i vekt tilogmed. Men skal heldigvis på kontroll på mandag. Kjenner liv, så ikke så veldig bekymret.
 
Back
Topp