Flere som sliter med slim? *Ekkelt*

Elle

Glad i forumet
Marsboerne2017
Er det flere som sliter med slim i halsen og tett nese?
Blir helt sår i halsen fordi jeg må hoste og kremte hele tiden..
og om morgenen er det så ille att jeg brekker meg..og da er det ingen vei utenom..da spyr jeg!
Skikkelig kjipt!
Vet ikke hva jeg skal gjøre med det.. Har prøvd solvipect slimløsende..men lindrer bare kort kort!
Og nesespray er egentlig no no for oss gravide?? Må innrømme at jeg måtte ta litt nesespray i kveld for kanskje å kunne ha en natt med pust gjennom nesa... snorker jo som en gud når jeg er tett i nesa:P og blir enda sårere av det!
Og fryktelig ekkel smak i munnen!

Fælt å klage siden dette er stort sett det som plager meg om dagen;) er jo i cirka super form eller;)
Og ul er det på onsdag;) Bare så irriterende at noe sånt ska ødlegge dagene liksom...

her har det gått veldigt om en aen med slim og tørr hals.. skikkeligt irriterenes, men slikt er det på denne tiden av året desverre og spesielt når vi er gravide når imunforsvaret vårt er på dårligaste...en god kopp kakao eller te er godt[:)]

Føle me dej..er slimette heile tida. men trukje d e så gale som du kansje..e slimete å tette i nasa kvar dag..vertfall om morgenen. Ekje så masse en kan jer i grunnen. Jormora s en kan ta nasespray rett før en legge sej får å få puste. Nasespray ekje farli så lenge en ikkje bruka d heiletida (på dagen forex)

Saltvannsnesespray kan du vel bruke så mye du orker trur jeg, riktignok ikke like effektivt som otrivin men den med mentol funker greit. [:)]

Sånn har jeg hatt det og, og det resulterte i 4 uker med bihulebetennelse( begynner å komme meg nå). Jeg sverger hvertfall til nesehorn og skylling av nese og bihuler. Det hjelper faktisk veldig:)

Hmm... tror jeg må på apoteket en tur ja! sov litt bedre i natt,, men er blitt så vant med å sove med åpen munn att :p
Men deilig å kunne puste!! er åpen i nesa enda vett! hehe...
Men tror nok jeg ska kjøpe sånn nesehorn...hvor for en kjøpt det?

jeg har tatt nesespray. zymelin-flere dager sammenhengende.. forstår ikke hvorfor det skulle være fy

Står på pakningsvedlegget at nesespray ikke skal brukes til gravide... og ikke mer enn 7 eller 10 dager,, Jeg vet hvorfor!!
Man blir sykt avhengig!! jeg var det i flere år! hakke brukt det på et år nå...kjenner nesa ikke har godt av det...

Hei, du er sikker på at det ikke er de typiske sure oppstøtene du harker da?
da bør du ringe til helsestasjonen og få vite hva du kan ta for å bli kvitt det, husker ikke hvilke du kan bruke som gravid, men det hjelper hvertfall! Ta noe syre nøytraliserende [:)] veldig slitsomt å ha det sånn da, blir sliten av det også.....god bedring
Er det førstemann eller?
Hvor langt på vei er du da?

Klem

den jeg har står det kan brukes av gravide og ammede. brukte min i 5 dager. stod max 10 dager sammenhengende.

Jeg er tett i nesa, hver dag[X(]
Bruker otrivin når det er på det verste, jeg hater å ikke kunne puste med nesa[8D]

Føle fult og heilt me deg.
Har det på same måte her,SIKKELI plaga med slim i halsen om morgonen.
Skjer d same her,brekke meg så spyr eg [:(]
Heldivis skjer ikkje dette kvar dag [:D]

Anngåande nasespray er det bærre å bruke om du føler for d.
Gravide kan godt bruke d,men da ska en vær like forsikti som ellers.... [;)]

Ja jeg sliter jeg også!
Er blitt helt sår på leppene fordi jeg puster med munnen åpen når jeg sover.
Forferdelig irriterende!

Hva!!? Er det et symptom?? [8D]

Sa det senest til kjærsten i i går -fatter ikke hvorfor jeg skal være så hostete og slimete på morningen? I tilegg er det plagsomt med slim liksom langt bak i nesa/ganen, nære bihulene[&:] Blir helt gærn av og til -føler liksom aldri at jeg er "åpen" og lettpustelig[:@]

Jeg har vært tett i nesa siden før jul og snørra legger seg selvfølgelig i svelget så man må hoste og harke! [:'(]

Her er det også nesehorn som hjelper best. Kjøpes på apoteket. Skyller med lunkent(behagelig varmt) vann blandet med 1 tskje salt uten jod. Er den beste måten å skylle ut snørra på!! Man kan eventuelt bruke saltvannsnesespray, men det blir ikke like effektivt [:)]

Rugesola

Føler meg som storrøykker selv om jeg aldri har røyket. Masse slim og tett nese. Slik var forrige graviditet også så det er bare å holde ut[&:]

ORIGINAL: Tønsberg mamma 3

Hei, du er sikker på at det ikke er de typiske sure oppstøtene du harker da?
da bør du ringe til helsestasjonen og få vite hva du kan ta for å bli kvitt det, husker ikke hvilke du kan bruke som gravid, men det hjelper hvertfall! Ta noe syre nøytraliserende [:)] veldig slitsomt å ha det sånn da, blir sliten av det også.....god bedring
Er det førstemann eller?
Hvor langt på vei er du da?

Jepp;) Førstemann;)
19 +1 i dag;)
Ikke sure oppstøt... de har jeg i tilegg:P men så smått att det bare blir til dårlig smak i munnen... knasker lakrol ricola og div annet:p blir kvalm ellers..magen ha sikkert ikke godt av alle pastillene men:p
Har vært en tur på apoteket i dag da;) Bisolvon elelr no..smaker pyton men funker kanksje litt...

Hehe.. Det er så godt å høre at det er flere!! Føler meg så usexy og lekker om dagen atte ja!
Hehe.. er ikke mye lekkert med å være gravid bortsett fra mini da;)
Kjøpt meg saltvannspray og bisolvon i dag! smaker møkk men satser på at det løser opp litt hvertfall!

Tror det er greia at alle slimhinnene i kroppen blir ekstra glatte når man er gravid... derfor vi må tisse oftere nå i begynnelsen.. er jo ikke så mye som trøkker på blæra enda kan en si.. også er det mange som får økt utflod i tilegg..det har jeg fått...,
Men 9 mndr med noe ala halsbettennelse og forskjølelse er kjipt:P

UL i morgen og da gleder man seg kanskje mer over litin enn alle plagene:p

Bare ca 4 mndr igjen snart nå;) sier vi;)

Back
Topp