Flere som sliter med søvn?

mamma_til_trym

Betatt av forumet
Tror kroppen øver seg til nattamming eller noe, for det er flere uker siden jeg har sovet skikkelig. Uavhengig av hva jeg har gjort på dagen, hvor trøtt jeg er eller om jeg har sovet lite eller mye dagene før. Enten sovner jeg raskt, men våkner etter 30 min - 1 time. Og da blir jeg liggende alt fra 1 til 5 timer før jeg sovner igjen. Om jeg sovner etter en time eller to, skjer det samme på nytt. Ofte sovner jeg ikke i det hele tatt før klokken nærmer seg 7 om morgenen, og først da får jeg skikkelig dyp søvn som varer i flere timer. Men det er jo ikke bare praktisk å sove til kl 3 på dagen, så jeg prøver å stå opp tidligere, og da er jeg selvsagt stup trøtt. Kan ikke huske sist jeg hadde en god natts søvn, og kjenner at dette begynner å tære på kroppen. Noen flere som har det slik? Eventuelt har gode råd eller tips?

Sent from my GT-I8190N using BV Forum mobile app

Har det på akkurat samme viset. Sånn var det to forrige fangene også. Eneste tipset jeg har, er å sove når du kan/får sove og å ha ei god bok på nattbordet :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Har ikke hatt en god natt sövn siden August (tror jeg). Pga det jobber jeg bare 50%, det vil si jeg sover litt när jeg kommer hjem etter lunsjtider. Det fungerer greit for meg, hvis jeg ikke har hatt den ordninga hadde det ikke gätt an:confused: Sä snakk med legen din om ä kanskje jobbe mindre slik at du kan sove mer pä dagtid?

Jeg har sovet dårlig 6 siden uke ca, og sover ikke bedre nå. Eneste som fungerer er å sove når man kan og får til. Hvis det blir flere barn skal jeg sykemelde meg mye før, nå er jeg ikke menneske lenger fordi jeg ikke har sovet skikkelig siden i vår en gang..

Er heldigvis ikke i fast jobb, kun deltid når jeg orker så det er ikke problemet. Men blir så demotivert av å sove hele dagen, men noen ganger må det til ;) Blir litt lei av å ikke ha energi til noe, skulle mye heller ordnet og gjort klar til lillegutt kommer. Men orker bare å sove eller bli på sofaen. Heldigvis har samboer vært så snill at han har kjøpt Kindle til meg i "gravid gave", så jeg har i alle fall noe å fordrive tiden med i seine nattetimer når han sover søtt :p

Jeg har også hatt det sånn i mange uker. Dro til legen til slutt, og endte opp med et sammenbrudd så tårespruten stod. Ble sykemeldt fram til neste svangerskapskontroll (som er i morgen). Ser for meg at jeg blir sykemeldt videre også, for søvnen har ikke bedret seg, vi er midt oppi oppussing og flytting, samt at jeg har en 4-åring å ta meg av også. Så har i grunn mer enn nok med alt som foregår på den private fronten for tiden...

Våkner hele tiden her og må tisse ellers så ligger jeg vondt :( er det egentlig noen som nyter nattesøvnen under graviditeten? :)

Sliter med å finne behagelig sovestilling.... Legger meg bestandig på venstre side, siden det er anbefalt, har til og med sånn gravidpute som gjør at jeg skal ligge på venstre side natten gjennom, men av en merkelig grunn greier jeg å snu meg på høyre side allikevel.... Håpløst når hodet til lillegutt er festet, river skikkelig i bekkenet når kroppen hans sklir mot motsatt side (han ligger med ryggen mot min venstre side) Merker et skikkelig press og murringene setter i gang :( Tror jeg må bygge opp en mur på høyre side av sengen, så jeg ikke kan snu meg :P

Sent from my iPad using BV Forum

Last edited:
Søvn? Hva er det?

Høres ut som at vi er mange som sliter med.søvnen...
Jeg synes noe av d verste er når jeg er skikkelig trøtt, men ikke får sove...uten noen grunn...
Men men...kroppen gjør seg vel klar for forandringene som kommer :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Signerer Lyykke86

Sent from my HTC One S using BV Forum mobile app

Samme her. Søvnen er vekke, men dupper gjerne av innimellom.. kan ligge meg kl 12 og være våken til 5 eller mer. Så duppe innimellom til kl 6 eller noe og sånn går det til jeg ikke gidder mere. Kaffi...

Bare synd vi ikke bør drikke for mye koffein, for har et sterkt behov for det for å i det hele tatt fungere nå om dagen :p

Jeg våkner til samme tid hver natt, enten pga halsbrann, at jeg må tisse eller uten grunn.. Så tror jeg vet tidspunktet denne lille vil ha mat, kvart på to skjer det. De fleste ganger bruker jeg mange timer på å sovne igjen men i natt sovnet jeg med en gang. Så nå er jeg tidlig våken og tenker å hoppe i seng en gang til før jeg står opp:)

For min del er det magiske tidspunktet kl 3 og kl 5,men i natt bare droppet jeg søvnen fullstendig :p Blir spennende å se hvor lenge jeg fungerer i dag :cool:

Søvn, hva er det? :-P Kan ikke huske sist jeg sov godt igjennom hele natten. Veldig frustrerende! Klarer heller ikke finne en liggestilling som er god nok! Sliter veldig med bekkenet så det iler veldig ned i lårene og får "stikninger" hele tiden på den siden jeg ligger på. Er det fler som har sånne? Ligger bare å vrir meg :-/

Sliter med det samme, er det ikke opp for å tisse så våkner jeg av at jeg er sulten eller har vondt i rygg pga sovestilling... Men det er vel bare å holde ut, kan jo synes å være god forberedelse til det som skal foregå om nettene fremover :-)

Etter fødselen blir alt mye bedre om natta. Man kan bare ta den lille opp i sin egen seng og amme i halvmørket, og så slumrer både mor og barn inn etterhvert..
Ikke noen miniblære som må tømmes hvert 5. minutt, ingen halsbrann, ingen mage som hindrer en i å ligge som en vil, ingen bekkenløsning (sånn etterhvert), ingen kolikksmerter og forstoppelse med smerter, ingen kribling.
Øh - vi kan jo håpe? ;) :p

Back
Topp