Flere som sliter med navnevalg?

Sara73

Gift med forumet
Jeg skjønner ikke at vårt barn kan komme til å få et navn?! Vi er to som skal avgjøre dette, og vi er bare ikke enige om noe. De andre to har fått navn etter at de ble født, for da slapp vi unna med å enes om et og ikke to navn ( for først da visste vi hvilket kjønn). Det må vel bli sånn denne gangen også[&:]. Mannen bringer overhode ikke tema på banen, og når jeg gjør det, forkaster han bare forslagene.
Er viktig for meg at vi finner navn som begge er fortrolig med. Har et jentenavn som jeg har vært glad i i mange år, men han liker det ikke. Og da må det bare være med det, vil ikke presse gjennom noe.
Flere med lignende problem?

He, he, høres kjent ut. vi gikk nok gjennom 100 navn før vi fant et som begge likte godt. Hvis du vet hva mannen din liker, kan du jo ta utgangspunkt i det og prøve å finne navn som kan falle i smak hos ham (og som du også liker). Dere har jo to fra før, og dere klarte jo å bli enige:-) Lykke til!

Hos oss har det egentlig gått bra begge gangene. Forrige gang ble vi enige om Christian og det var et forslag fra sambo og denne gangen har vi Alexander / Alexandra og det er begge enige i. Hadde det derimot blitt jente forrige gang hadde vi slitt mer tror jeg.

Klem

Har hatt det sånn frem til nå...Prøvd å prøvd å få med kællen på navn,men neida.
Men nå plutselig litt før 28 uker- så tror han at han er enig med meg!!![:D]
Så da har jeg store forventninger...Bare ho kommer ut og passer navnet![;)]

Etter 3D Ul idag ble det klart at det er Alexander som kommer til verden hos oss.
Klem

vi sliter ja!! Det finnes så mange fine jente navn syns vi, så at vi ikke klarer oss å bestemme. guttenavn finner vi ikke, hvertfall som begge to liker. også må det være greit å uttale både i finland og i norge... første barn va faktisk mye enklere. hadde nemlig bestemt mæ allerede når æ va ung at hvis engang æ får en datter skal ho hete Emma. så fikk vi en datter. nu tror æ at det bli en gutt, magefølelse[:D] også hører æ alt ka gamle kjærringa sier om magen min...[:)]

Back
Topp