Flere som sliter med nattesøvn?

Gravidmednr5

Forelsket i forumet
?

Her begynner det å bli både irriterende og slitsomt.. Kan ikke huske at det har vært slik før.. :(

Våkner mellom 12 og 2 somregel, første gangen, å da må jeg både på do, er sulten (uansett hvor mye og når jeg spiste kvelds) og sliter med å puste når jeg ligger...

Er jeg heldig så sovner jeg igjen etter en stund, å våkner til en ny runde utpå morgenen, men som regel blir jeg liggende våken til i 3-4 tiden... :/

*hilsen trøtt gravid mamma som er glad for at hun feirer jul hos svigers*

Yep! Sover sånne små-lurer her og der. Har ikke hatt sammenhengende søvn på flere uker. Men de siste dagene og de neste dagene er det så mye som skjer så jeg har ikke mulighet til å få hente meg inn iløpet av dagen heller. Det er slitsomt! Men kroppene våres forbereder seg bare på tilværelsen med den lille, så vi får bare prøve å se lyset i tunellen:p ikke lenge igjen nå!:)

Har ikke sovet en hel natt på mange uker. Gjennomsnittet ligger på mellom 4 og 6 timer. Veldig urolig og utilpass på natten. Veldig slitsomt. :/

?

Her begynner det å bli både irriterende og slitsomt.. Kan ikke huske at det har vært slik før.. :(

Våkner mellom 12 og 2 somregel, første gangen, å da må jeg både på do, er sulten (uansett hvor mye og når jeg spiste kvelds) og sliter med å puste når jeg ligger...

Er jeg heldig så sovner jeg igjen etter en stund, å våkner til en ny runde utpå morgenen, men som regel blir jeg liggende våken til i 3-4 tiden... :/

Ja, våkner ca kl tre hver natt. Noen netter tar det et par timer før jeg får sove igjen, mens andre netter sovner jeg kjapt og våkner innimellom frem til jeg står opp. Det er kjempedrøyt, kjedelig og ikke minst slitsomt på dagtid.

Håper du har gode muligheter til å slappe av litt i jula, og at svigers tar i et tak med barn:) Ønsker deg god jul og søvnige netter!!

Her sover jeg ca 5 timer mindre gjennomsnitt hver natt nå. Men sånn holdt jeg på med de to første også. Akkurat som om kroppen min forbereder seg på å ikke sove så mye sammenhengende :p

Ja! Her våkner eg første gang mellom halv 1 og halv 2 og er våken hver time etter det! Så fryktelig slitsomt og vondt.. sliter med kraftig bekkenløsning så finner aldri noen behagelig stilling heller og med rastløse bein. Noen som har tips mot det forresten?
Men nå er det jul ! Håper dere alle får en fin julefeiring :)

Signerer her. Veldig slitsomt ! Og hvertfall nå når man må være "oppegående" i mange timer pga selskap osv får ikke hvilt seg heller da :-/

Det er jeg så enig med deg, og hvertfall i disse dager vi går inn i nå. Men mange har jo forståelse da her hvertfall :)

Dårlig med søvn her og... Har bestilt meg gravidpute nå og håper det hjelper :) dette med å våkne sulten slet jeg veldig med også men løsningen ble overaskende nok å ikke spise før jeg skal legge meg, så her spiser jeg ingenting etter 8 ca... Legger meg som regel 11 :) dette hjalp masse. Er visst slik at om du spiser dør du skal sove er hjernen mer aktiv og søvnen blir da mer urolig... Pluss at fordøyelsesystemet jobber hele natten igjennom noe som gjør deg sulten igjen ;)

?

Samme her!

Jeg tar igjen tapt søvn for de siste 3-4 åra jeg...sover som en stein, fra 23 ish til 7! Hører ikke bikkja bjeffe engang!

Dette er virkelig uvant for meg, som kun har sover 1,5-2 timer pr natt siden jeg gikk gravid med minsten som fyller 3 år i mars!

Ja :( det er tungt! Jeg kan være så utrolig trøtt, men jeg får ikke sove :( noen netter ligger jeg bare å vrir meg i 5-6t før jeg sovner utpå morgenkvisten. Har alltid hatt lett for å sove, så dette er en ny opplevelse for meg.

Føler med deg.. Når jeg først er trøtt å skal sove så blir det plutselig full fart med bein og armer i alle kanter! Og må tisse hver andre time siden ho har lagt seg med hodet ned og det trykker noe voldsomt +nyrebetennelse... Kan ikke huske sist jeg sov en hel natt .. Pleier som regel å ta en formiddags lur:D

Jepp, sover kun stykkevis og delt. Og våkner av ingen ting.. :(

Flere som meg ja, sliter med å sove.. Sov kanskje 3-4 timer natt til juleaften, også får jeg ikke sove nå... Lillegutt har party i magen :yuck: Veldig sliten... :shy:

Sover altfor lite. Men er ikke innsatsen fra kroppen min, men min 14 måneder gamle sønn;)

Sliter veldig med søvnen ja..pleier å sovne ganske lett, men så våkner jeg gjerne etter 1-2 timer for å gå på do. Deretter er det nesten klin umulig å finne en god stilling til tross for gravidpute, og andre puter. Har også fått "restless legs", så det kribler veldig i beina..
Noe dager går jeg helt på sparebluss, men om jeg får meg en natt innimellom med god søvn, så klarer jeg nye netter uten..slitsomt!

Back
Topp