Flere som sliter med metthetsfølelse

I-40420539

Andre møte med forumet
Har lyst på mat hele tiden, men blir helt ekstremt raskt mett kort tid etter jeg har spist og det vedvarer gjerne resten av kvelden.. får vondt i magen, varm, sliten og nesten litt uggen etterpå. Hadde det en periode i starten før det gikk over, men har kommet tilbake nå og har akkurat rundt 2.trimester. Våkner helt fin igjen morgenen etter og så er det påan igjen..

Slitsomt siden det gjelder selv om jeg har kuttet ned på porsjonene. Noen som kan trøste med at dette går over snart?

Jeg har det sånn selv. Eller jeg er veldig sulten, lager akkurat den maten jeg vil ha, mister lysten, tvinger meg til å spise, blir uggen uansett hva jeg spiser. Det har ført til at jeg nå går ned i vekt. Magen er likevel oppblåst og større.

Jeg har det sånn selv. Eller jeg er veldig sulten, lager akkurat den maten jeg vil ha, mister lysten, tvinger meg til å spise, blir uggen uansett hva jeg spiser. Det har ført til at jeg nå går ned i vekt. Magen er likevel oppblåst og større.
Ja, nettopp. Føles som jeg blir straffet for å spise middag.. pleier å hjelpe litt for meg å gå tur etterpå, men ligger fortsatt i pine etterpå og frem til jeg sovner. Har ikke gått ned i vekt, men for meg gjelder det stort sett bare ved middag og har som sagt bare vart en liten periode før det kom tilbake nå.

Ja, nettopp. Føles som jeg blir straffet for å spise middag.. pleier å hjelpe litt for meg å gå tur etterpå, men ligger fortsatt i pine etterpå og frem til jeg sovner. Har ikke gått ned i vekt, men for meg gjelder det stort sett bare ved middag og har som sagt bare vart en liten periode før det kom tilbake nå.
Skal teste ut det å gå tur etter spising. Jeg har det sånn hele dagen, som gjør at jeg gruer meg litt til å spise uansett hvor sulten jeg er.

Det er samme her. Blir veldig fort mett! Min samboer var bekymret igår fordi jeg spiser så lite om dagen, og til kvelden spurte han om jeg ønsket at han lagde noe mat, noe jeg ikke orket.
Følte meg fortsatt mett etter det ene rundstykket i 17 tiden, og tanken på mer mat gjorde meg uggen.
Spiser en veldig liten portion til middag, og blir så ekstremt mett! Lasagne her om dagen tok knekken på meg, og det var bare en liten bit med salat ved siden av.
Vi skal ha sen taco i dag, og jeg gruer meg nesten, er fortsatt mett etter chipsen som gikk ned på høykant for to timer siden :dead:

Men, når jeg ER sulten så er jeg sulten som en hest :laughing002

Hahahaha. Jeg må le litt. Dette er så gjenkjennbart. Jeg er skrubbsulten hele tiden, frem til middag i 17/18-tiden, men blir stappmett av 2 biter. Etter middag er det ikke plass til noe før frokost dagen etter, og den kan ikke komme fort nok etter jeg har stått opp. Heldigvis er det nok med 2 skjeer frokostblanding, før jeg er sulten igjen etter 1 time.

Ja… Kan være ekstremt sulten, men orker svært lite mat og veldig lite frister. Skal også nevnes at jeg blir like fort sulten igjen som jeg blir mett… Merkelige greier :p

Trist at det gjelder mange, men glad det ikke er jeg som er spesiell her Kan trøste med at jeg har snakket med flere gravide i dag som sier de alle har fått det og at det plutselig forsvant etter ett par/noen få uker så er alt til normalen igjen, så vi får bare holde ut! For meg hjelper som sagt tur og å drikke en del vann. Går stort sett relativt kort tid etter middag og det hjelper!

Jeg blir fort full, men like fort sulten igjen

Blir fort full, men blir så fort sulten igjen, å da blir dt gjærne godis som blir løsninga

Back
Topp