Flere som sliter med matlyst?

tiomamma

Forelsket i forumet
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Synes ingenting frister for tida, å planlegge og å lage mat er et strev, men samtidig blir jeg kvalm og uvell når jeg ikke spiser. Dårlig kombinasjon :hungover::hilarious:
 
Ja sliter med det samme. Må bare tvinge i meg mat da jeg føler meg mye bedre etterpå. Prøver å spise litt hver 2-3 time. Får i meg mye frukt, yoghurt, salt chips. Få andre til å lage mat til deg hvis det er mulig :love2
 
Slet veldig med matlyst i første graviditet og endte opp med å gå ned i vekt. Jeg hadde litt å gå på, og ble godt fulgt opp, så det var ikke farlig. Men frykten for å ikke få i meg (og babyen) nok var der hele tiden. Så antydninger til samme sist og nå også, så får se hvordan det utvikler seg.
 
Første dag med samme problem i dag :hungover: Kjempekvalm, skjønner jeg må spise, men tanken på mat gjør meg kvalm, og blir kvalm av det jeg ender opp med å spise også :depressed: Håper ikke det blir sånn hver dag fremover nå
 
Ja nå blir jeg veldig uggen i magen av brødmat, går bedre med knekkebrød. Må spise lite og ofte. Eneste som er postivt da er at jeg ikke har lyst på sjokolade og mye annet usunt, jeg elsker jo sånt.
Her må middag lages har 4 andre barn, men blir litt enklere retter en stund. Da jeg får mye ubehag av og stå for lenge på kjøkkenet.
 
Jeg sliter mer med smak. føler ingenting smaker det samme lenger. :( og metall smaken i munnen gjør ikke ting så lettere. men jeg craver mer for fiskeboller enn før xD eller is, yougurt. gjerne noe lett. pizza og sånne ting blir jeg rett å slett kvalm av bare tenke på detxD
 
Sliter med matlysten ja, men kanskje motsatt av dere. Jeg er konstant sulten, og tenker på mat hele tiden, mer enn tidligere. Må spise nesten hele tiden
 
Jeg har også dårlig matlyst fra tid til annen. Værst var det i begynnelsen, og nå føler jeg st det har kommet litt tilbake. Klarer ikke spise «hva som helst» når jeg er sulten, men må bruke litt tid på å finne noe som frister. I jula gikk det mye i hjemmebakte rundstykker, mens nå orker jeg ikke tanken på det. Nå klarer jeg bare hatting-rundstykker fra frysedisken:angelic:
 
Veldig dårlig matlyst, men mest fordi jeg kaster opp alt jeg spiser... Vet snart ikke hva jeg skal prøve meg på i håp om at det ikke kommer opp igjen :sorry:
 
Veldig dårlig matlyst, men mest fordi jeg kaster opp alt jeg spiser... Vet snart ikke hva jeg skal prøve meg på i håp om at det ikke kommer opp igjen :sorry:
Stakkars deg:Heartred
 
Veldig varierende matlyst ,mer sulten enn lyst på mat.
 
Matlysten forsvant i går, 7+5. :( Kvalmen har eskalert. Nå spiser jeg kun for å unngå å brekke meg. Er jevnt over kvalm.
 
Hva tenker dere: bedre å spise noe man faktisk har lyst på (selv om det ikke er supersunt, feks pølse i brød, karbonader, holdit) eller tvinge i seg grovbrød med pålegg selv om det ikke frister? For min del sliter jeg mest med lunsj og kveldsmat, men merker at jeg faktisk craver ting som nevnt over. Er ikke vandt til slik dårlig matlyst, er egentlig en matelsker. Føler meg ofte uggen og tror det har med litt lite matinntak å gjøre. Er forøvrig sunn ellers, opptatt av grove produkter, mye frukt og grønnsaker osv. Slank.
 
Hva tenker dere: bedre å spise noe man faktisk har lyst på (selv om det ikke er supersunt, feks pølse i brød, karbonader, holdit) eller tvinge i seg grovbrød med pålegg selv om det ikke frister? For min del sliter jeg mest med lunsj og kveldsmat, men merker at jeg faktisk craver ting som nevnt over. Er ikke vandt til slik dårlig matlyst, er egentlig en matelsker. Føler meg ofte uggen og tror det har med litt lite matinntak å gjøre. Er forøvrig sunn ellers, opptatt av grove produkter, mye frukt og grønnsaker osv. Slank.

En kombinasjon gjerne ?
 
Hvis jeg forsøker å spise noe jeg egentlig ikke har lyst på - så går det ikke ned, for å si det sånn Så her gjelder det å spise det jeg vil og kan. Har ikke lyst på så mye men blir så ulidelig kvalm om jeg ikke spiser. Men jeg har absolutt ikke gått ned i vekt!
 
Back
Topp