Flere som sliter med lavt blodtrykk?

Konnichiwa

Elsker forumet
Desemberskattene 2014
Jeg hadde litt lavt før jeg ble gravid (lå vanligvis på mellom 100-105 over 60-65), men da jordmor målte blodtrykket mitt forrige uke var det på 85/60.

Føler jeg er veldig slapp og sløv for tida, og blir plutselig svimmel, særlig om jeg gjør noe fysisk aktivt. Har vært på én spinningtime etter at jeg ble gravid, for to uker sida, og ble så svimmel at jeg måtte legge meg ned på gulvet med beina opp langs sykkelen :P huff..

Også i går da jeg dro fra jobb merka jeg at det svartna for meg. Har ikke besvimt eller noe, men det er utrolig ekkelt.

Er det flere som sliter med dette? I følge jordmor var det vanlig at det ble lavere i løpet av svangerskapet.

Det er vanlig at det går enten opp eller ned.
Sist hadde jeg veldig lavt blodtrykk. Nå er det normalt :)

Slet med det sama i forrige svangerskap. Kom bare over meg om jeg satt stilt eller beveget meg.

Sent from my GT-N7000 using BV Forum mobile app

Har til nå kun opplevd BT fall når jeg står stilt for lenge.

Sent from my GT-N7000 using BV Forum mobile app

Jeg og har hatt det på kontrollene. Tror ikke jeg har hatt det før, men jeg har gått ned 10 kg. før jeg ble gravid og legen mente det ikke var uvanlig med litt lavt blodtrykk når man er såpass "liten". Og han ville heller at det var litt lavt enn litt høyt under graviditeten.

Sent from my iPhone using BV Forum

Ja, hørt at det er høyt som er farlig pga svangerskapsforgiftning osv.

Men blir ekstremt sløv og svimmel :P

Har normalt blodtrykk med høy puls til vanlig, får se på kontroll i morgen hvordan det ligger ann nå. Jeg svimer av og er svimmel mer nå enn før, det har alltid vært et problem :)

Ja, har det jeg og. Ligger på ca 90/50 tror jeg. Blir veldig sliten og besvimte på jobb her om dagen. Det er slitsomt men heller lavt enn høyt :)

Ja, har det jeg og. Ligger på ca 90/50 tror jeg. Blir veldig sliten og besvimte på jobb her om dagen. Det er slitsomt men heller lavt enn høyt :)
Huff av meg, pass på deg selv så du ikke besvimer :) Jeg fikk tips av jordmor å alltid ha med vannflaske og nøtter eller lignende i veska. Pass på å drikke nok væske, gjerne noe annet enn vann også, som saft eller juice. Og spis ofte, og få i deg nok salt. Vi som har lavt blodtrykk anbefales faktisk å spise salt :)

Jeg sliter med det samme, ligger normalt på 85-100 over 60-70... Sist hos legen lå den på 100 over 75 så det var jo ikke så værst:)

Men rart ditt fortsatt er så lavt når du er gravid.. Er jo normalt å ha høyere under graviditeten..

Jente født 02.06.10
App taster :)

Har også hatt lavt blodtrykk andre gangene jeg har vert gravid men ikke merker særlig til det. Skal på første kontroll om et par uker så får se da :) men jeg er til dels sliten, kjnne helst tenkt å legge meg ned for en hvil på jobb eller hjemme etter middag :p

Jente 2010 & 2012 <3

Hørt at det som regel blir lavere under graviditeten

Har hatt plagsomt lavt blodtrykk under alle tre gravidigetene, og har også opplevd å svime av på jobb. Ikke moro! Nå er jeg svimmel stort sett hver gang jeg beveger meg, og legen målte 90/60 da jeg var på første kontroll i går. I de andre svangerskapene har jeg prøvd å drikke godt, og har tatt floradix mikstur med jern. Men kan ikke si det har hjulpet veldig. Instiller med bare på å være svimmel denne gangen også, og prøve å tilpasse med det...

119/74, puls på 85. Var utrolig fint nå, ser ut til at hvilepulsen på 100-110 har roet seg etter jeg ble gravid :D

er kjempelavt her på alle målinger,både blodtrykk og hb prøver.. men lavt er jo bra med tanke på sykdom i svangerskapet,så jeg er jo frisk! men svimeler ja....

Back
Topp