Flere som sliter med de 2 års jekslene??

*Mamma t Gullungene*

Elsker forumet
Wilma sliter veldig med de 2 års jekslene...
Har så vondt at hun ikke kan spise som vanlig, ikke drikke ordentlig!
Får så vondt av jenta mi, når hun sitter og ska spise og sier:
Ai, ai, ai, ont i mun! Og gråter... [:(]
Såg at hun har som en blåsa på høyre side nede, håper den kommer igjenom snart alltså!

Huff ikke godt å få tenner.
Chr sliter også når han får tenner,spiser dårlig ,får høy feber.

Frida klør, men de presser ikke på enda. Jeg gruer meg til de kommer.

gir du henne smertestillende mot det da? Legen sa at det må jeg gjerne gjøre.

Vi har hatt et par tilfeller av hylskriking og feber som jeg har tilskrevet jekslene, men de er ikke nær ved å komme opp ennå... mistenker at de har "beveget seg" og vært vonde... ellers har vi ikke hatt så mye problemer med tenner som har kommet egentlig - har det vært vondt har vi gitt smertestillende (de gangene det har vært vondt har gjerne vært idet de er i ferd med å bryte gjennom tannkjøttet)

Mina plages også.. [:(]

Så langt har vi ikke kommet enda. Gustav har 8 tenner. To nede og 6 oppe derav to jeksler som så vidt titter frem, så vi har mye å gjede oss til skjønner jeg[8D]

ORIGINAL: Olive76

Så langt har vi ikke kommet enda. Gustav har 8 tenner. To nede og 6 oppe derav to jeksler som så vidt titter frem, så vi har mye å gjede oss til skjønner jeg[8D]

Ja, det har dere.. Mina har hele munn full. Kun 2 års jekslene som mangler

Uff... høres ikke noe godt ut for Wilma.

Har ikke merket noe til 2års jeksler her i gården. Her har akkurat alle 4 hjørnetennene så vidt kommet gjennom.

jepp - merker de her og tror jeg.. De har nesten kommet ut nede - og oppe ser jeg de ikke enda - men det er mye fingre i munnen og sikling om dagen (nå sikler forsåvidt oskar hele tiden [8|] men det er liksom enda verre enn vanlig...)

ORIGINAL: namba

Frida klør, men de presser ikke på enda. Jeg gruer meg til de kommer.

gir du henne smertestillende mot det da? Legen sa at det må jeg gjerne gjøre.

Jo da, her presser de på.
Har ikke gitt henne smertestillende.
Vi smører på dentinox flere ganger om dagen, og det hjelper veldig der og da ihvertfall.

ORIGINAL: September Skattene

Har ikke merket noen tenner her enda! Aldri merket noe på barna når tenner kommer gjennom heller, men 2 års jekslene er kanskje værre. Huff, stakars Wilma .. Håper de kommer opp fort

Ikke lette dette.
Wilma har ikke hatt noe problem med de andre tennene,
men de sier jo at 2 års jekslene er værst... [&:]
Og hun sikkler mer enn vanlig og.

Back
Topp