Flere som sliter med å like den voksende kroppen?

Imsa

Betatt av forumet
Før jeg ble gravid gikk jeg bare og gledet meg til å få en sånn kulrund babymage og bare kunne kle meg i hva jeg ville uten å bekymre meg for om jeg så feit ut eller om genseren strammet på "feil sted". Sånn er det jo IKKE...:p selv om jeg har en tydelig babykul og både mannen, familien og kollegaer kommenterer at jeg kun ser gravid ut, føler jeg meg FEIT. Flere som har det sånn? Samtidig som jeg vil at folk skal se at jeg er gravid, liker jeg ikke å vise frem magen heller, jeg synes nesten det er litt flaut...:/ det skal sies at jeg alltid har slitt med å like mageområdet, og har nok alltid sett på kroppen min med et mer kritisk syn enn de rund meg, selv om jeg skulle ønske at jeg klarte å se det samme som dem. Men er det flere her som synes det er vanskelig å bli større, evnt har gode tips til hvordan jeg skal slutte å ødelegge for meg selv??:p jeg vil jo helst kunne se kroppen min på samme måte som alle andre gjør det....:)

Jeg har det ikke slik selv, men jeg hadde ei venninne som sleit litt med babymagen! Og det eneste jeg kan si er: KOS DEG MED BABYMAGEN! Ikke tenk på magen som et kompleks. Nyt sparkene og bevegelsene, nyt størrelsen og nyt utviklingen. KOS DEG :)

Forrige gang la jeg kun på meg på magen... Jeg hadde den kulerunde magen og elsket den! Denne gangen vokser jeg kun i bredden føler jeg og jeg hater kroppen min :( Føler virkelig ikke at jeg er gravid denne gangen... Alt et så annerledes fra sist gang og føler ikke jeg klarer å knytte meg til den lille :(

Jeg misliker ikke magen, men synes det er rart at kroppen forandrer seg så fort uten at jeg har noe kontroll over hva som skjer... Synes det er rart og fint sammtidig! Tror grunnen til at jeg ikke er helt fortrolig med den nye kroppen kan ha noe å kjøre med at ingen av klærne mine passer lenger! Er ikke noe gøy når alle BH'ene er for små og alt av bukser og kjoler er blitt drastisk for små. Håper på å kunne shoppe litt nå snart, kjøpe noen litt fine mamma klær jeg føler meg mer vell i! Håper der skal hjelpe :) Jeg liker jo babymagen min i utgangspunket, men føler meg som en slask i altfor store hullete T-skjorter om dagen... Kanskje dette kunne hjelpe deg også? Kjøpe et par fine plagg med plass til magen som man føler seg litt lekker i ;)

Ja jeg sliter med det samme.

Har gått ned masse i vekt og har de siste 3 årene vært slank med flat mage,
så nå sliter jeg skikkelig med å se vekta som går oppover uten at jeg kan gjøre noe med det.

Ikke har jeg fått noe særlig mage enda heller,ser bare ut som jeg har lagt på meg.

Jeg og gledet meg til å få kulen på magen ,men det tar jo så lang tid!
Ingen som tror jeg snart er 5 mnd på vei liksom siden jeg ikke har mage.
Har bare enorme pupper,bredere hofter og generelt mer underhuds fett ;)

Men vil tro det bedrer seg når kulen kommer for alvor.
Prøver iallefall å leve sunt og å ikke tenke så mye på det..
Men skal bli godt å få kroppen sin tilbake ;))

jeg føler det likt, er slank av natur og har alltid vært det, men føler meg overhodet ikke fin selv om det kun er en liten kul på magen,og ingenting ellers..har ei datter på 2,5 år, og da jeg var gravid med henne var alt anderledes, jeg elsket alt med å være gravid og følte meg finere enn noen gang.. så er skikkerlig skuffet over meg selv at jeg ikke greier nyte dette og føler meg slitt og feit og ekkel.. .. faktisk så er det så ille at jeg nesten av og til håper det forsvinner av seg selv..at jeg ikke er gravid engang... håper virkerlig den følelsen endrer seg etter ul på torsdag :S

Begynn med å kjøpe deg litt nye klær tror jeg, det gjør mye! Jeg føler meg også bare feit, men med en god kul på magen og det hjelper å vær flink å ordne seg litt hver dag uannsett. Litt sminke, litt okay å håret og ikke minst klær som passer og som du kan bevege deg i og se bra ut i:)

Jeg kjenner meg igjen i det du skriver! Var inne i en skikkelig god treningssteam før jeg ble gravid, og var strammere og "fit"`ere i kroppen enn på lenge.. da ble det litt av en overgang å plutselig skulle føle seg som Shamu og garantert pallplassering i NM i oppblåst og forstoppet mage og pløsen kropp.. og med en vekt som sakte men sikkert krøp oppover.. har nå lagt på meg ca. 4.5 kg, og er absolutt ikke bekvem med akkurat det.. men samtidig så er det jo helt naturlig at nettopp det skjer! Knerten i magen vokser, og kroppen forandrer seg deretter. Tror bare vi må innfinne oss med at vi i 9 mnd ++ har kroppen ute "på bortelån" og at naturen tar "fullstendig overhånd" ;) Men tenk for en fantastisk premie vi får når utlånsperioden er over!!!

Ta deg tid til å se på de forandringene som skjer med kroppen etter hvert. Bruk speilet, se både foran, fra sidene og bak, og tenkt positive tanker som "dæven, det er litt av en kropp jeg har!! for jammen klarer den ikke å bære fram et barn med alt det medfører" Litt av en bragd!!

og, sånn forresten.. i dag da jeg kom på jobb, lett stressa med lue, skjerf, regnjakke og fleecegenser under.. og kommentaren jeg fikk fra en noe nebbete perifer kollega nesten fullstendig uten sosiale antenner var; "åj, er du gravid eller har du bare lagt på deg siden sist?!". Jeg valgte glatt å overse den kommentaren, og svalgte umiddelbart nebbete svar som "ja, tenk, det er jeg, enn du?!" (kjerringa er ikke gravid.. ;) )

nei, grip dagen, nyt livet og prøv å tenk positive tanker i forhold til kropp og videre utvikling av pupper, rumpe, mage og lår :)

svalgte?! den var ny tror jeg... hehe.. svelget? ehh.. nå ble jeg usikker her?  tror vi sier det på dialekt i stedet, bare sånn for å få det HELT feil i forhold til norsk rettskriving; æ svælte ;)

Jeg liker endringene i kroppen min, men det er veldig uvant å plutselig ha endel mer både her og der. Er nok enig i at det kan hjelpe å kjøpe noen fine klær og ikke minst bh-er som passer! Var ikke SÅ gøy å gå rundt med dobbelpupp hele tiden

Prøv heller å tenke på årsaken til alle endringene, det er jo et mirakel på mange måter..

Back
Topp