Flere som sliter med å legge di små?

mamma.til.1

Forelsket i forumet
Aprillykke 2016
Pappan kan legge uten problemer nesten hver gang, kunne jeg også en god periode. Men nå bare står han å skriker når det er jeg som legger, så sliten å lei:(

Vi kan begge legge han for nattan (kl 19), men hvis han våkner om natta så er det kun jeg som kan legge han igjen. Blir bare hylgrin hvis pappan prøver.. [emoji53]

Vi kan begge legge han for nattan (kl 19), men hvis han våkner om natta så er det kun jeg som kan legge han igjen. Blir bare hylgrin hvis pappan prøver.. [emoji53]

Omvendt her hvis han våkner på natta, pappan kan gå å gi smokk så sover han videre, men hvis jeg går inn ligger han å hyler til jeg tar han opp for da vil han i senga vår å kose:/

Her er det kun meg, mannen kan til nød gi smokk hvis hun trenger den etter leggetid. Men ofte er hun illsint helt til jeg kommer inn. Da tar hun hendene sine på ansiktet mitt og legger seg nese mot nese. Veldig koselig, men litt upraktisk :p

• Liker
Reactions: PSH
Her er det kun meg, mannen kan til nød gi smokk hvis hun trenger den etter leggetid. Men ofte er hun illsint helt til jeg kommer inn. Da tar hun hendene sine på ansiktet mitt og legger seg nese mot nese. Veldig koselig, men litt upraktisk :p

Samme her! Hvis pappaen prøver seg på å gi kos i tillegg til smokk våkner han bare. :o så må jeg inn med puppen likevel :p

Likt som deg. Hvis pappaen gir smokk sover hun videre. Hvis jeg, skal hun bare opp å kose med puppen. Slitsomt..

Huff da.... her i huset så sovner ikke lillegutt i sin egen seng eller på egenhånd. Kjenner at det tærer litt på, men når jeg er oppe 06.15 med han på morgene så er det deilig å få lagt seg tidlig....

Kjenner jeg gruer meg veldig til kampen som er i vente med legging i egen seng på eget rom.... men må ta det når jeg takler gråt og hyling godt.

Nå så sover han i vår seng, ved siden av meg. Søker etter meg om natta og legger seg gjerne oppå meg om natten. Jeg legger han mer over på sin side og han snur seg tilbake mot meg og kliner seg helt inntil.

Avhengig av mammen sin? Mulig.... nærhet, kos og trygghet står nok i høysetet.

På dagtid så sover han minimalt, har alltid gjort det. Fra fødselen så har han vært en aktiv gutt som har hatt behov for hjelp til å roe seg ned, ergo har det blitt en vane å trenge hjelp til å roe seg. Har ofte prøvd å la han roe seg på egenhånd, men da kaver han rundt og blir hysterisk til slutt, slutter ikke å grine før han blir løftet opp.

Men tilbake til det vi startet med her, jeg er den eneste som kan legge han her. I vår seng, om han våkner opp hvis jeg er på toalettet et øyeblikk så hjelper det ikke om faren går inn å gir smokken, han roer seg kun med meg. Så det skal bli interessant med ny leggerutiner jaaah

Huff da.... her i huset så sovner ikke lillegutt i sin egen seng eller på egenhånd. Kjenner at det tærer litt på, men når jeg er oppe 06.15 med han på morgene så er det deilig å få lagt seg tidlig....

Kjenner jeg gruer meg veldig til kampen som er i vente med legging i egen seng på eget rom.... men må ta det når jeg takler gråt og hyling godt.

Nå så sover han i vår seng, ved siden av meg. Søker etter meg om natta og legger seg gjerne oppå meg om natten. Jeg legger han mer over på sin side og han snur seg tilbake mot meg og kliner seg helt inntil.

Avhengig av mammen sin? Mulig.... nærhet, kos og trygghet står nok i høysetet.

På dagtid så sover han minimalt, har alltid gjort det. Fra fødselen så har han vært en aktiv gutt som har hatt behov for hjelp til å roe seg ned, ergo har det blitt en vane å trenge hjelp til å roe seg. Har ofte prøvd å la han roe seg på egenhånd, men da kaver han rundt og blir hysterisk til slutt, slutter ikke å grine før han blir løftet opp.

Men tilbake til det vi startet med her, jeg er den eneste som kan legge han her. I vår seng, om han våkner opp hvis jeg er på toalettet et øyeblikk så hjelper det ikke om faren går inn å gir smokken, han roer seg kun med meg. Så det skal bli interessant med ny leggerutiner jaaah

Uff, hørtes slitsomt ut:( kan vel si at du har det 10 ganger værre en meg:( vi tok den kampen når han var 6 mnd. Etter vi gjorde det sover hsn mye bedre på dagtid , sov minimalt på dagen han også! Sov 15-30 min*3 om dagen. Og nå kan han sove i opptil 2 timer*2:O

Uff, hørtes slitsomt ut:( kan vel si at du har det 10 ganger værre en meg:( vi tok den kampen når han var 6 mnd. Etter vi gjorde det sover hsn mye bedre på dagtid , sov minimalt på dagen han også! Sov 15-30 min*3 om dagen. Og nå kan han sove i opptil 2 timer*2:O

Så bra for dere :joyful: mye jeg skulle gjort annerledes hadde jeg begynt på nytt Hehe, men nå er vi her.

Omvendt her også. Pappaen kan legge henne uten problem igjen om natta, mens med meg er det bare kos og nærhet hun vil ha. :p

Nå så har han hatt feber, forkjølelse og ørebetennelse så vi starter på nytt igjen når han blir frisk. Mye samsoving, kos og nærhet nå

Huff ja kjenner meg igjen. Her sovner han fort. Men våkner alt fra 30-60min etterpå å hyyyyyler. I tillegg får han seg ett hyle anfall midt på natten. Kan holde på I opp mot en time. Og våkner uansett til vanlig tid. 7 halv 8.
Han er akkurat 10mnd idag ☺

Her sliter vi også litt for tiden. Hvis lille ikke er falleferdig trøtt skal hun bare stå i senga når vi legger henne. Hvis hun er overtrøtt våkner hun hylende etter 30 min.. og i det siste har hun våknet utpå kvelden/tidlig natt og kan være våken opptil 3 timer! Håper det gir seg snart. Sover ikke lenger på morgenen heller og blir bare trøtt og sur på dagen.. 9,5 mnd..

Her sliter vi fremdeles med sykdom, tett nese, sår hals, noe som har resultert i en 14 dagersperiode med legging og soving i vår seng. Han sover sittende, lent mot meg, hengende over meg. IMG_0824.JPG Gjerne med ei hånd på puppen for å kose. Veldig urolig, snur seg mange ganger fordi han ikke finner sovestilling.

Så det skal bli veldig spennende når han blir frisk og skal sove i sin seng igjen

Back
Topp