Flere som sliter med å faktisk forstå at en er GRAVID..?? ;)

Dobbel lykke <3 2014

Forelsket i forumet
Mailykke <3
Mandag fikk eg ein klar positiv graviditetstest. Klarte liksom ikkje heilt å stole på det, synst det liksom er heilt uvirkelig at vi endelig skal ha lykkes. Reiste bort til legen utpå dagen Mandag og tok blodprøve (HSG). Fikk telefon fra legekontoret i dag og HSG nivået mitt var 151, så ho sa at det var veldig tydelig at eg er gravid. Men eg forstår det liksom ikkje heilt fordi om :P Hehe, lurer på korlang tid det skal ta før det virkelig går opp for meg at eg faktisk er GRAVID...........
Litt av grunnen kan jo kansje vere at vi har prøvd i 4,5 år, og begynte nesten å tru den siste tida at det aldri kom til å skje..

Skal bort igjen på legekontoret i morgen og ta ny HSG, legen sa det var greit å ta to, for å sjå at nivået stiger. Det er då eitt tegn på at det går rette veien :) Så gleder meg til å få neste hsg nivå, og håper det er økt masse :D

Ja, det er ekstremt uvirkelig! Men det husker jeg fra sist også.. Gikk liksom ikke opp for meg ordentlig før jeg så mage og begynte å kjenne liv.. Sitter her med den vakre lille jenta mi ved siden av meg og kan ikke forstå at det vokser enda en fantastisk skapning i magen min! :)

Oj, dere har prøvd lenge!! Endelig satt den! :) :) Lykke til med legetimen! Dette skal gå veien! :)

Jeg klarer ikke å skjønne det, det er jo helt uvirkelig egentlig :D Begynte å se strek 8 dpo jeg, ikke sterkere 9 dpo og tenkte "jaja enda flere domme skyggestreker".. Og til min store overraskelse fikk jeg positiv natt til 10 dpo! Våkna kl. 04.00 om natta og testet faktisk. Fikk ikke sove mer etter den testen for å si det sånn :p Måtte ut å gå meg en tur bare for å samle tankene :) Fortsatt var det litt uvirkelig så jeg dro på apoteket og kjøpte en CB test. Og på kvelden 10 dpo fikk jeg kryss der også :) Mannen hadde også problemer med å forstå at det faktisk hadde klaffet så kjøpte også en CB digital og tok den morgenen 11 dpo. Det er den som er på bildet mitt :) Da gikk det litt mer opp for oss :) Men nervøs som jeg er for at det ikke skal gå veien, tok jeg enda en test noen dager senere. Den ble negativ :o Men fikk også bare opp en kjempe svak kontrollstrek.. Masjerte opp til apoteket til det åpnet 09.00 jeg! Livredd dro jeg hjem og testet. Og fikk 2 like sterke streker med en gang :D Så ja, det tok litt tid for at det gikk opp for meg :D hehe..

Jeg klarer ikke å skjønne det, det er jo helt uvirkelig egentlig :D Begynte å se strek 8 dpo jeg, ikke sterkere 9 dpo og tenkte "jaja enda flere domme skyggestreker".. Og til min store overraskelse fikk jeg positiv natt til 10 dpo! Våkna kl. 04.00 om natta og testet faktisk. Fikk ikke sove mer etter den testen for å si det sånn :p Måtte ut å gå meg en tur bare for å samle tankene :) Fortsatt var det litt uvirkelig så jeg dro på apoteket og kjøpte en CB test. Og på kvelden 10 dpo fikk jeg kryss der også :) Mannen hadde også problemer med å forstå at det faktisk hadde klaffet så kjøpte også en CB digital og tok den morgenen 11 dpo. Det er den som er på bildet mitt :) Da gikk det litt mer opp for oss :) Men nervøs som jeg er for at det ikke skal gå veien, tok jeg enda en test noen dager senere. Den ble negativ :eek: Men fikk også bare opp en kjempe svak kontrollstrek.. Masjerte opp til apoteket til det åpnet 09.00 jeg! Livredd dro jeg hjem og testet. Og fikk 2 like sterke streker med en gang :D Så ja, det tok litt tid for at det gikk opp for meg :D hehe..

Hvorlenge har dere prøvd? :) Ser at det er første gang du også er gravid, så da er jo vi litt i samme bås ;)
Eg reiste samme dag som eg fekk ein klar strek til legekontoret og fekk tatt ein blodprøve(HSG), nivået var høgt og fint. I dag tok eg ein ny, og då ser eg på stigningen at det går rette veien :) Så håper det har steget mykje :D
Me har såvidt begynt å sei det til dei aller nærmeste, og det hjelper jo litt på det å faktisk forstå at ja, eg er gravid ;))

Hvorlenge har dere prøvd? :) Ser at det er første gang du også er gravid, så da er jo vi litt i samme bås ;)
Eg reiste samme dag som eg fekk ein klar strek til legekontoret og fekk tatt ein blodprøve(HSG), nivået var høgt og fint. I dag tok eg ein ny, og då ser eg på stigningen at det går rette veien :) Så håper det har steget mykje :D
Me har såvidt begynt å sei det til dei aller nærmeste, og det hjelper jo litt på det å faktisk forstå at ja, eg er gravid ;))

Dette var pp 4, så vi har vært veldig heldige :) Men har vært uten prevensjon i godt over 1 år før vi starte å prøve, så derfor har jeg vært så redd for at jeg ikke kan bli gravid.. Ja det er første gang og veldig spennende :D Ja har begynt å si det til noen få vi også, er så koselig :) Ser dere har prøvd lenge, så godt at det endelig klaffet <3

Sniker litt;
Ja, det tok tid. Jeg testet positivt på julaften og dro til legen i begynnelsen av januar. Og det tok lang tid før det virkelig gikk opp for meg. Først når magen begynte og komme, vi var på ul og jeg så smått kjente bevegelser:) så jeg var ganske treg:p

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Først GRATULERER så mye:-):-) det fortjente du virkelig etter 4,5 år med prøving!
Jeg venter tredje, og jeg kan nesten ikke tro det nå heller, selv om jeg har tatt en clearblue... det er jo så stort! Jeg tror ikke på det helt enda, ikke før jeg ser magen vokse:-)

Back
Topp